در برنامه نود دیشب چه گذشت؟ / دعوای هدایتی و طاهری بالا گرفت

برنامه نود دوشنبه شب (بیستم آذرماه) از ساعت 22:41 آغاز شد که مسابقات لیگ برتر در هفته پانزدهم مورد بررسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه در این برنامه به تغییر و تحولات در کادر فنی تیم سپیدرود در مصاحبه با مالک این باشگاه و علی نظرمحمدی اشاره شد؛ آصفی، مشاور امور بین‌الملل و کفاشیان، نایب رییس فدراسیون فوتبال نیز توضیحاتی راجع به میزبانی یا برگزاری مسابقات تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کردند؛ بخش ویژه این برنامه نیز به بحث علی‌اکبر طاهری، مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس با حسین هدایتی، حامی مالی این تیم راجع به پرداختی به آنتونی گولچ و دیگر کمک‌ها به سرخ پوشان بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین گل‌های مهدی ترابی(سپاهان- سایپا)، صابر حردانی(تراکتورسازی- فولاد خوزستان)، مهدی زبیدی(ذوب‌آهن- پارس جنوبی جم)، آگوستو سزار(صنعت نفت آبادان- ذوب‌آهن)، علی علیپور(گسترش فولاد- پرسپولیس) و علی قربانی(استقلال تهران- سپاهان) برترین گل نیم‌فصل اول لیگ برتر را انتخاب کنند.

 

 

* در برنامه نود امشب (96/9/20) می‌بینید:

 

- ماجرای وسوسه ورود به فوتبال؛ یک علاقه برای سرمایه‌گذاری یا شهرت‌طلبی.

 

- جریمه مالی سنگین دیگر برای پرسپولیس؛ سکونشین گران قیمت قرمزها را تهدید به کسر امتیاز کرد.

 

- 13 سال بعد از جدال خونین استقلال- سپاهان و مرور اتفاقات آن مسابقه از زبان مرد منزوی شده فوتبال.

 

* پارس جنوبی جم 1 سیاه جامگان 0

 

- نکات بازی

 

پارس جنوبی با گرفتن 8 پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم لیگ هفدهم.

پورامینی، هفتمین پنالتی‌زن این فصل پارس جنوبی که طلسم گل نشدن پنالتی‌های این تیم را به اتمام رساند.

گلزنی پارس جنوبی بعد از 397 دقیقه.

سیاه جامگان هشت شکست در 9 بازی اخیر.

سیاه جامگان یک گل در 9 هفته گذشته.

12 بازی بدون پیروزی برای سیاه جامگان.

 

* تراکتورسازی 1 فولاد خوزستان 1

 

- نکات بازی

 

سید سیروس پورموسوی بدون پیروزی برابر تراکتورسازی.

تراکتورسازی 16 سال در تبریز برابر فولاد نباخته است.

9 بازی بدون شکست برای گل‌محمدی در تقابل با فولاد.

فولاد با 10 بازی بدون باخت، رکورددار در لیگ هفدهم.

 

* سایپا 1 پیکان 0

 

- نکات بازی

 

سه هفته بدون گل زده برای پیکان.

علی دایی تنها یک شکست در 13 تقابل اخیر با مجید جلالی.

پیروزی سایپا برابر پیکان بعد از 6 سال.

 

* برترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر

 

- حرکات تکنیکی: مهدی قائدی، حسین کامیاب، محمدرضا حسینی، رضا اسدی، حسین ابراهیمی، سعید آقایی، محمد ستاری، رضا جبیره، محمدرضا خلعتبری، میعاد یزدانی، قائدی- سرور جپاروف، رضا کرملاچعب، علی دشتی، خسرو حیدری، گادوین منشا، جلال علی‌محمدی و لوسیانو پریرا.

- نجات هفته: اکبر ایمانی(مقابل گسترش فولاد).

- تیرک دروازه: اکبر صادقی(برابر گسترش فولاد).

- کار تیمی: ذوب‌آهن(مقابل نفت تهران).

- پاس گل: فرشید اسماعیلی(برابر ذوب‌آهن).

- مهار برتر: حامد لک(مقابل تراکتورسازی).

- گل برتر: صابر حردانی(برابر تراکتورسازی).

 

* آصفی: رییس AFC به طرف عربستان غش می‌کند

 

حمیدرضا آصفی، مشاور بین‌الملل رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون میزبانی تیم‌های ایرانی در زمین خود در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: طی یکی، دو سال اخیر درباره این موضوع مذاکره و پیگیری شده و اینطور نیست آقای تاج یا کفاشیان فقط یک سفر یا جلسه‌ای داشته‌اند و یک برداشت بد صورت گرفته یا مطالب به آن شکل گفته نشده است؛ از وقتی که سعودی‌ها این شیطنت و بازی را درآوردند هفته‌ای دو بار پیرامون این مسئله در فدراسیون فوتبال جلسه برگزار شده است.

 

او ادامه داد: روز نهم نوامبر برای هماهنگی از کشورهای ایران، قطر، عربستان و امارات دعوت شد تا جلسه‌ای بگذراند که مسابقات به چه شکل برگزار شود؛ در این نشست تقریبا فضا به این سمت رفت که باید مسابقات به شکل رفت و برگشت باشد و این زمینه قبلی وجود داشت؛ در جلسه‌ای که کمیته بازی‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، رییس از قطر و نایب رییس از چین بود و نمایندگان سایر کشورها مثل استرالیا، کره جنوبی و ... هم بودند و فضای جلسه به نفع ایران پیش رفت و به اتمام رسید؛ ما هم وقتی با وزارت خارجه ایران صحبت کردیم و موضوع را گفتیم، آنها اعلام نمودند به سفرای خود تاکید داشته‌اند رضایت کشورها را در این باره بگیرند.

 

آصفی تصریح کرد: سعودی‌ها در یک روزنامه به این اتفاق حمله کردند و دبیر کل AFC بعد از این جلسه نیز حرف‌هایی مطرح نمود که آن رسانه‌ها از این صحبت‌ها استقبال کردند؛ طبیعتا نباید در مهم‌ترین روزنامه عربستانی چنین چیزهایی زده می‌شد ولی به دلیل مثبت بودن رای برای ایران چنین اتفاقی صورت گرفت.

 

مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: آقای اینفانتینو میزبانی ایران را تبریک گفت و عنوان نمود حق کشورهاست به صورت رفت و برگشت بازی کنند؛ رای اول در کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع ایران بوده است؛ ما استدلال‌های زیادی داشتیم و گفتیم سعودی‌ها با ما، قطر و سوریه مشکل دارند و اشکال از آنهاست.

 

او ادامه داد: تمام شواهد و قرائن دال بر این بوده که جلسه هماهنگی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را ما بردیم؛ اینکه بعد از آن جلسه دبیر کل AFC آن حرف‌ها را زده به آن معنا نیست که رای اولیه به نفع جمهوری اسلامی ایران نبوده و آقای اینفانتینو بی‌جهت به آقای کفاشیان تبریک نگفت.

 

آصفی عنوان کرد: از همان موقع که جلسه برگزار شد به AFC نامه زدیم که رای دقیق را به ما ابلاغ کنند؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان نموده در حال انشای رای است؛ این نشان می‌دهد سعودی‌ها در حال دخالت در رای هستند؛ از وقتی نامه دادیم و گفتیم رای را بگویید، یک هفته بیشتر می‌گذرد؛ مگر می‌شود صدور رای و امضای آن بیش از یک هفته به طول بیانجامد؟

 

مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: این احتمال می‌رود عربستانی‌ها بر رییس بحرینی AFC فشار وارد کنند و در صدور رای دخالتی به وجود بیاورند و برخلاف جهت کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا رای دهند؛ الان وقت این نیست چه کسی اشتباه کرده، الان باید تلاش کنیم از حقوق جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم؛ یک سال است دنبال این موضوع هستیم و از وزارت خارجه کمک گرفتیم؛ کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا رای را به سود ما داده است؛ ما و سعودی‌ها در شرایط برابر نیستیم؛ رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است و حتما به آن طرف غش می‌کند.

 

او یادآور شد: آقای دبیر کل AFC بیشتر از 10 روز بعد از بیانیه صحبت کرد؛ منطقا اگر اظهارات دبیر کل نتیجه جلسه کمیته مسابقات بود فردا یا بعد از آن جلسه می‌گفت، نه 10 روز بعد؛ باید به این مسائل دقت کرد.

 

* کفاشیان: اینفانتینو میزبانی ایران را تبریک گفت

 

علی کفاشیان، نایب رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره میزبانی یا برگزاری مسابقات نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ابراز کرد: رای کمیته مسابقات AFC به نفع ما بود و آقای اینفانتینو این اتفاق را به بنده تبریک گفت چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز این موضوع را پذیرفته است.

 

او ادامه داد: قرار بود AFC رای را ابلاغ کند ولی هفت، هشت روز این کار را نکرده که این اتفاق نشان می‌دهد منافع آنها به خطر افتاده است؛ مطمئنا عربستانی‌ها سعی در تغییر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند که در صورت این اتفاق ما موضوع را با رییس فیفا در جریان می‌گذاریم.

 

* استقلال تهران 3 سپاهان 0

 

- نکات بازی

 

استقلال تنها تیمی که از روی ضربات ایستگاهی گل نزده بود، به این شکل گلزنی کرد.

یک شکست در 14 بازی خانگی اخیر استقلال.

سپاهان 4 شکست در پنج بازی اخیر خارج از خانه.

استقلال برای نخستین بار در این فصل در یک بازی 3 گل زد.

 

* خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال ایران در مصاحبه تلفنی با برنامه نود اعلام کرد به همت مجموعه امام رضایی‌ها دیدار دوستانه و خیریه‌ای با شعار «امید و بازگشت به زندگی» روز جمعه هفته جاری با حضور بازیکنان فوتبال ازجمله علی کریمی، کریم باقری، بهروز رهبری‌فر، پرویز برومند و ... مقابل تیم منتخب کرمانشاه برگزار می‌شود و عواید آن در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد.

 

* گفت‌وگویی جذاب و ضبط شده با کامران منزوی، سخنگ و معاون سابق باشگاه استقلال صورت گرفته بود که او توضیحاتی راجع به دیدار خاطره‌انگیز استقلال و سپاهان در چهاردهم دی‌ماه 83 که به تساوی 2 بر 2 انجامید و پایان آن با درگیری با ماموران کمیته ضد دوپینگ همراه شد، داد؛ او عنوان کرد در گذشته تقابل زیادی با پرسپولیسی‌ها برای یارگیری داشتند و درآستانه عقد قرارداد با بازیکنانی همچون مهدی مهدوی‌کیا و مهرداد میناوند بودند و حتی با علی کریمی قرارداد بستند تا به استقلال بیاید ولی در نهایت آنها به تیم رقیب رفتند؛ او اعلام کرد علی کریمی قراردادی 5 میلیون تومانی با استقلال امضاء کرده بود؛ منزوی راجع به منصوریان اظهار نظری انجام نداد ولی گفت قلعه‌نویی هنوز هم خوب است ولی باید بازنگری داشته باشد؛ او تاکید کرد دیگر دوست ندارد به فوتبال برگردد چراکه در آن زمان فوتبالیست‌ها به شکل دیگری بودند و با هفت نفر همزمان قرارداد می‌بستند ولی الان نمی‌شود دو نفر را کنار هم گذاشت.

 

* آنالیزی از عملکرد استقلال تهران و سپاهان در تقابل اخیرشان مقابل هم پخش شد و در آن اشاره شد آبی‌ها در خط حمله به ریتم بازی خوبی رسیده‌اند و سپاهان نیز به همین شکل کار کرده ولی در زدن ضربات آخر دقت نکرده است.

 

* پخش ویدئو گل‌های زیبایی که از روی ضربات آزاد طی پنج سال اخیر در فوتبال ایران تبدیل به گل شده، یکی دیگر از آیتم‌های این برنامه بود.

 

* کارشناسی داوری

 

- پارس جنوبی جم و سیاه جامگان

 

خطایی روی مهاجم سیاه جامگان در محوطه جریمه پارس جنوبی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

برخورد عین‌افشار و نانگ پنالتی نبود و داور تصمیم درستی داشت.

توپ به دست عسگری برخورد کرد ولی خطای پنالتی نبود.

در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم یک پنالتی برای پارس جنوبی جم گرفته نشد.

در صحنه خطای پنالتی منجر به گل برای پارس جنوبی اعلام پنالتی به اشتباه بود.

سیف‌اللهی به دلیل خطا باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد که این اتفاق رخ نداد.

 

- استقلال تهران و سپاهان

 

علی کریمی به علت خطا روی امید ابراهیمی باید اخراج می‌شد.

حسن جعفری بخاطر لگد کردن پهلوی امید نورافکن باید کارت قرمز می‌گرفت که فغانی برای دومین بار اشتباه کرد.

فغانی روی گل سوم استقلال تصمیم درستی در اعلام گل و نگرفتن آفساید علی قربانی داشت چراکه این مهاجم دخالتی در زدن توپ نداشت.

 

* سپیدرود 0 پرسپولیس 1

 

- نکات بازی

 

علی علیپور 7 گل در 6 بازی لیگ.

پرسپولیس 7 پیروزی و یک تساوی در بازی‌های خارج از خانه.

پنجمین شکست پیاپی سپیدرود.

ششمین کلین‌شیت متوالی پرسپولیس.

 

* گزارشی از نحوه عقد قرارداد با آنتونی گولچ، مدافع استرالیایی سابق پرسپولیس که فصل گذشته در این تیم بود و اکنون به دلیل عدم دریافت قراردادش از این باشگاه شکایت کرده و ممکن است به همین دلیل از سرخ پوشان امتیاز کسر شود، پخش شد که در آن اشاره داشت حسین هدایتی مبلغ 200 هزار یورو به ترکاشوند، معاون اقتصادی سابق پرسپولیس داده تا او برای عقد قرارداد با گولچ پرداخت کند ولی این کار صورت نگرفته و فقط 30 هزار یورو به این بازیکن داده شده است.

 

* طاهری: کمک‌های هدایتی به حساب باشگاه واریز می‌شد

 

علی‌اکبر طاهری، مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: ان‌شاالله همین روند تیم ادامه داشته باشد و در پایان فصل به دومین قهرمانی پیاپی برسد.

 

او ادامه داد: رسانه‌ها اگر می‌خواهند راجع به موضوعی صحبت کنند، نتیجه‌گیری نداشته باشند؛ عبارات قطعی و نهایی در رسانه‌ها گفته می‌شود یا مبهم حرف می‌زنند که نباید این کار صورت بگیرد؛ دیروز یک رسانه زده شده 61 میلیارد تومان در باشگاه پرسپولیس ناپدید شده که درست نیست که باشگاه باید به این موضوع واکنش نشان می‌داد؛ عجیب است که در صورت‌حساب‌ها 61 میلیارد تومان گم شود و این موضوع درست نیست.

 

طاهری با بیان اینکه مطالبی که راجع به گولچ عنوان شد، درست نیست، گفت: زمان می‌گذرد و آن دنیایی هم هست و افراد بدانند اظهار نظرهایی که دارند، روزی باید پاسخگو شوند؛ خیلی از هواداران به باشگاه کمک می‌کنند و نمی‌خواهند نامشان برده شود ولی عده‌ای دیگر اینطور نیستند.

 

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس یادآور شد: برای تیم کشتی که در گذشته بود به پرداخت یک میلیارد تومان محکوم شدیم و دادگاه این مبلغ را برداشت کرد؛ آن زمان همین دوستان مدعی شدند خرج کشتی‌گیران را داده‌ایم؛ به مدیر عامل آن زمان موضوع را گفتم که اعلام کردند قرار بود اسپانسر بدهد ولی نداده است.

 

طاهری درباره اینکه 200 هزار یورو پول گولچ که از هدایتی گرفته‌اند به کجا رفته است، اظهار کرد: سند شماره 20 امور مالی باشگاه پرسپولیس در هشتم تیرماه 95 ، مبلغ 200 هزار یورو سند خورده و به حساب باشگاه رفته است.

 

او با اشاره به اینکه با بیان اینکه چند نفر دیگر از هواداران پول، سکه و ... هم می‌دادند و ما بر اساس روندی که داشتیم، پرداختی انجام می‌دادیم، ابراز کرد: یکی، دو ماه قبل از شروع فصل خود آقای هدایتی به واسطه یکی از همکاران متعهد شد 30 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان جدید را می‌دهیم؛ به همین دلیل وقتی هر بازیکن جدیدی می‌خواستیم جذب کنیم ایشان را در جریان می‌گذاشتیم؛ ما قراردادی با بازیکن داریم و بر اساس آن پرداختی خواهیم داشت و اینطور نیست همان ابتدا تمام پول بازیکن را بدهیم.

 

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه همان ابتدا 160 میلیون تومان پول به گولچ دادیم، گفت: گولچ از اینکه در لیست تیم قرار نمی‌گرفت ناراحت بود و بعد از اینکه بازی نکرد، از ایران رفت و به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت داشت و ما جوابیه‌مان را صادر نمودیم.

 

طاهری تاکید کرد: ابهام برای زمانی است که هیچ سندی در آن در باشگاه نباشد و به ثبت نرسد ولی دریافتی 200 هزار یورو مذکور در باشگاه ثبت شده است.

 

او اذعان کرد: این آقا(هدایتی) در آن زمان عنوان کردند پول را برای اوکراینی‌ها داده‌اند و خواهش می‌کنم رسانه‌ها به  موضوع اوکراینی‌ها ورود کنند؛ در آرشیو رسانه‌ها این موضوع وجود دارد که عنوان کردند پول را برای اوکراینی‌ها داده است؛ ما دیدیم اساس کار باشگاه یک مقدار از مسیرش منحرف شده است؛ ضمن احترام به همه گفتیم باید پول ابتدا وارد باشگاه شده و براساس سیاست‌ها خرج شود؛ مگر می‌شود 200 هزار یورو را یکجا پرداخت کنیم؟ پس عقل در صنعت فوتبال چه می‌شود؟

 

مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: ما پول‌ها را دادیم و سند زدیم؛ 200 هزار یورو پول آقای هدایتی تبدیل به ریال شد و به حساب باشگاه پرسپولیس رفته است؛ سال مالی ما از یک تیرماه تا سی و یکم خردادماه سال بعد است؛ برای فصل 95-94 و دوره بعدی آن(لیگ شانزدهم) نمونه‌های مالی و حساب‌رسی بسته شده و اسناد وجود دارد؛ فرآیند باشگاه از سال 94  هم مشخص است.

 

طاهری ادامه داد: متوجه شدم برخی رسانه‌ها می‌گفتند مدیریت بازیکنان را می‌گرفت در صورتی که ما طبق لیست آقای برانکو بازیکن می‌گرفتیم؛ حتی مدیر برنامه بازیکنان را نزد آقای برانکو می‌فرستادیم تا صحبت لازم انجام شود و بعد ما برای عقد قرارداد پای میز مذاکره بنشینیم.

 

او در خصوص شکایت گولچ از پرسپولیس گفت: حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گولچ بدوی است و می‌شود به آن اعتراض کرد؛ ما با طارمی قرارداد دو ساله داشتیم که آن اتفاقات افتاد.

 

طاهری عنوان کرد: در سامانه هواداری نظارت کامل بر نهادها وجود دارد و اجازه بهره‌برداری نیز به اسپانسر می‌دهد؛ تا سی و یکم تیرماه 96 قراردادی با یک اسپانسر بود و مبالغ باید به حساب باشگاه پرسپولیس برود.

 

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ایشان(حسین هدایتی) در ضیافت ناهار گفت 30 درصد قرارداد بازیکنان جدید را می‌دهم؛ آقای ترکاشوند 700 میلیون تومانی که از آقای هدایتی گرفته را به وحید امیری داد و کمتر از آن پرداخت نکرد.

 

او عنوان کرد: این صحبت‌ها که گفته می‌شود ما پول بازیکنانی که از اسپانسر دریافت کردیم به طور کامل به بازیکنان ندادیم اصلا درست نیست؛ ما باید امانت‌دار هواداران باشیم و امانتداری جزو آموخته‌های دینی ماست؛ ما باید دین تماشاگران را درست اجرا کنیم تا مدیون نباشیم؛ همه چیز ما شفاف است؛ بنده همه مسائل مالی را به باشگاه ارجاع می‌دهم.

 

* هدایتی: 19 میلیارد تومان به پرسپولیس کمک کردم

 

حسین هدایتی، یکی از حامیان مالی پرسپولیس در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود در خصوص پولی که برای قرارداد گولچ به مسؤولان باشگاه پرسپولیس داده بود، عنوان کرد: پول گولچ را وقتی آقایان ترکاشوند و طاهری پیش بنده آمده بودند، دادم و یکم تیرماه، با وجود اینکه ساعت تعطیلی بود، از صرافی چهار راه استانبول یورو تهیه کردم و به آنها دادم چون گفتند اگر امشب با گولچ قرارداد نبندیم فردا از ایران می‌رود؛ او بازیکنی است که یک متر و 95 سانتی متر قد دارد و قهرمان آسیا شده است.

 

او در واکنش به اینکه طاهری عنوان کرد قرار شده بود هدایتی 30 درصد قرارداد بازیکنان جدید را بدهد، گفت: آقای طاهری فرافکنی کردند و آن را پای حافظه کم ایشان می‌گذارم؛ من به چه کسی گفتم 30 درصد هزینه خرید بازیکنان را می‌دهم؟ اصلا این موضوع درست نیست؛ ضمن اینکه اگر حساب کنیم، از 30 درصد قرارداد بازیکنان جدید هم بیشتر پرداختی داشتیم.

 

هدایتی ابراز کرد: در سی و یکم اردیبهشت ماه 95 در جلسه‌ای با حضور برانکو که دوستان شما(طاهری) هم در آن بودند قرار شد در صورت قهرمانی چند بازیکن با کمک بنده جذب شوند؛ من گفتم 6-5 بازیکن خوب بگیرید که تیم موفق شود و من کمک خواهم کرد و همین کار را انجام دادم و عین نفرات مد نظر گرفته شد.

 

این حامی مالی پرسپولیس یادآور شد: 30 هزار دلار هم برای پرداختی به بازیکنان اوکراینی فصل قبل در تاریخ پانزدهم تیرماه 95 که آن زمان هم اسپانسر نبودم، انجام شد؛ ضمن اینکه این مبلغ ارتباطی به 200 هزار یورو گولچ ندارد.

 

او خطاب به طاهری ابراز کرد: وحید امیری و بعد از آن سید جلال حسینی را جذب کردید که برای هر بازیکن بنده جداگانه پول می‌دادم؛ ببرای وحید امیری 700 میلیون پول گرفتید و آقای ترکاشوند رسید نفر به نفر بازیکنان را به من می‌داد اما فقط 400 میلیون تومان به این بازیکن داده شد و 300 میلیون تومان به حساب باشگاه رفت.

 

هدایتی تاکید کرد: در دوران مدیریتی آقای طاهری 19 میلیارد تومان از من کمک گرفته شد و واقعا بی‌انصافی است اگر این را انکار کنند.

 

او در خصوص اینکه گفته می‌شود مبلغ زیادی به بانک سرمایه بدهکار است، گفت: والله، باالله، تالله هیچ بدهی‌ای ندارم و استعلام بانک مرکزی این موضوع را نشان می‌دهد؛ بدهی بنده به سیستم بانکی کشور صفر است و سه روز پیش استعلام را گرفته‌ام که در صورت نیاز این برنامه رسانه‌ای می‌کنم؛ مرجع رسیدگی به اینکه یک فرد چک برگشتی یا وام دارد، بانک مرکزی است که آنها سه روز قبل تایید کردند بنده هیچگونه بدهی ندارم.

 

* کارشناسی داوری

 

 

- استقلال خوزستان و صنعت نفت

 

یک پنالتی به سود صنعت نفت گرفته نشد.

مدافع صنعت نفت خطای پنالتی روی فرید کریمی مرتکب نشد.

پای مدافع استقلال خوزستان به زمین خورد و روی شیمبا خطای پنالتی نکرد که تصمیم داور درست بود.

 

* پدیده و گسترش فولاد

 

هنریکه روی قاسمی‌نژاد خطایی نکرد و تصمیم داور درست بود.

هنریکه با دست مقابل ضربه قاضی ایستاد که اعلام پنالتی به درستی بود.

ناظمی، داور مسابقه به درستی پنالتی دوم را برای پدیده نگرفت.

پیش از گل دوم گسترش فولاد، هیچ آفسایدی اتفاق نیافتاد.

 

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای ایرانی طی یک هفته اخیر پخش شد.

 

* بیات: حاضر نیستم مدیریتم را تقسیم کنم

 

کیومرث بیات، مالک و مدیر عامل باشگاه سپیدرود در مصاحبه تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: بنده فقط یک انتصاب داشتم و آقای سیمائو سیلمار را به کادر فنی اضافه کردم وگرنه امید روانخواه از قبل سرمربی تیم بوده و در کارت او چنین موضوعی ثبت شده است.

 

او ادامه داد: آقایان در انتصاب بنده اشتباه کردند چون بنده حاضر نیستم مدیریت و اختیاراتم را با کسی مثل مربی یا لیدر تیم تقسیم کنم.

 

بیات در خصوص حضور فرهاد کاظمی در این تیم اظهار کرد: با توجه به اینکه ایشان تخصصی در حفظ تیم‌های در معرض سقوط داشته و ایشان دوست قدیمی بنده است، صحبتی با ایشان داشتم و گفتم می‌توانید به ما کمک کنید که قرار شده فردا با او صحبت کنم.

 

مالک باشگاه سپیدرود درباره اینکه کاظمی با اسپانسر به این تیم می‌آید، ابراز کرد: اصلا نمی‌خواهم دستم را طرف کسی دراز کنم که فردا صاحب تیم شود؛ تا چه زمانی باید لیدرها برای تیم تعیین تکلیف کنند؟ سایت سپیدرود که از بنده حقوق می‌گیرد و چک بنده در جیبش است، الان خبر زده لیدرها که کلا 25 نفر هم بودند اعتراض کرده‌اند.

 

* پرسپولیس 2 صنعت نفت آبادان 0

 

- نکات بازی

 

تقابل برانکو و فراز کمالوند تاکنون مساوی نشده است.

علی علیپور 9 گل زده در 9 بازی لیگ.

پرسپولیس با 27 گل زده،

کمالوند پنج شکست در تقابل با برانکو.

چهارمین برد پیاپی پرسپولیس.

هفتمین کلین‌شیت متوالی پرسپولیس.

* برترین‌های هفته هشتم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: مهدی زبیدی، محمد نزهتی، آرش افشین، ربیع عطایا، فرشید اسماعیلی، مهدی کیانی، وحید امیری، حسین ابراهیمی، مهدی مومنی، وحید عسگرپور، بختیار رحمانی، مهرداد محمدی، علی قلی‌زاده، مهدی عسگری، رضا جبیره و مهران موسوی.

- تیرک دروازه: ساسان انصاری(برابر نفت تهران)

- کار تیمی: تراکتورسازی(مقابل گسترش فولاد)

- موقعیت از دست رفته: ژایرو رودریگز(برابر نفت تهران)

- پاس گل: صادق بارانی(مقابل سیاه جامگان)

- مهار برتر: حامد لک(برابر استقلال خوزستان)

- گل برتر: داریوش شجاعیان(مقابل سپیدرود)

* کارشناسی داوری پرسپولیس و صنعت نفت

 

تذکر به بیرانوند برای به سر نداشتن کلاه در شروع مسابقه درست بود.

باتیستا خطایی روی کامیابی‌نیا مرتکب نشد و تصمیم فغانی درست بود.

 

* نظرمحمدی: بیات گفت لعنت به کسی که تو را باور ندارد

 

علی نظرمحمدی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: بعد از بازی خوبی که بچه‌ها مقابل پرسپولیس داشتند که منجر به نتیجه نشد، آقای بیات به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید گفتند و به آنها عنوان نمودند لعنت به کسانی که علی نظرمحمدی را باور ندارند؛ در نیم‌فصل دوم به ایشان بازیکن و امکانات می‌دهیم و نتیجه می‌خواهیم.

 

او ادامه داد: بنده برای اینکه دست ایشان را باز بگذارم از سرمربیگری تیم استعفا کردم ولی روز پنج‌شنبه هفته قبل جلسه‌ای با من برگزار کردند و در زمینه‌های مختلف صحبت کردیم تا بازیکن بگیریم و لیست ورودی و خروجی را بدهیم؛ روز یکشنبه صبح با بازیکنان جلسه گذاشتندو عصر یکشنبه تمرین رفتیم ولی دیشب در اینستاگرام آن مطالب را عنوان کردند.

 

نظرمحمدی اضافه کرد: مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان فردا سه‌شنبه راجع به این موضوع تصمیم‌گیری و اظهار نظر خواهند کرد؛ امیدوارم هر اتفاقی به صلاح تیم است، رخ بدهد.

* نتیجه نظرسنجی

 

حدود یک میلیون و 973 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که بیش از 48 درصد به گل علی علیپور مقابل گسترش فولاد به‌عنوان بهترین گل نیم‌فصل اول رای دادند.

 

 

برنامه نود این هفته ساعت 02:29 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و یکم آذرماه خاتمه یافت.