دروازه بان سابق تیم ملی از شانس زیاد بیرانوند برای حضور در جام جهانی می گوید

ابراهیم میرزاپور در مورد حضور در کادر فنی گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: قرار شد که با این تیم فعالیت کنم ولی در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در این تیم افتاد و درگیری‌ها  وجود آمد در حال حاضر با این تیم کاری ندارم و قرار است طی روزهای آینده جلساتی با مدیرعامل باشگاه داشته باشم تا مشخص شود که در این تیم می‌مانم یا ترک خواهم کرد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی در ادامه در مورد قرعه‌کشی تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: به نظرم قرعه سختی برای ایران رقم خورده ولی در عین حال بسیار جذاب است چرا که با تیم‌های مطرح دنیا بازی خواهیم کرد و فکر می‌کنم دوستانی که آرزو داشتند با تیم‌های سخت و قدرتمندی بازی کنیم در حال حاضر به آرزویشان رسیدند ولی تیم ایران در گروه سختی قرار دارد و باید بگویم دور از دسترس نیست اگر با تلاش و برنامه‌ریزی از این گروه صعود کنیم.

میرزاپور در ادامه با توجه به اینکه سابقه حضور در جام جهانی 2006 آلمان را با ایران داشت، در مورد حال و هوای جام جهانی و اینکه بازیکنان باید از لحاظ روانی چقدر آماده باشند، اظهار داشت: جام جهانی یکی از بزرگترین تورنمنت‌های جهان است. در واقع باید گفت ویترین فوتبال جام جهانی است. تمام بزرگان در جام جهانی حضور دارند و لحظه‌شماری می‌کنند این رقابت‌ها آغاز شود. باید بگویم جام جهانی جذابیت‌های خودش را دارد اما زمانی استرس و نگرانی‌ها وجود دارد که مسابقات هنوز شروع نشده است. زمانی که وارد مسابقات می‌شویم شرایط بهتر می‌شود. بازی به بازی استرس کمتر می‌شود و راحت‌تر می‌توانیم در این تورنمنت بازی کنیم. مطمئنا بازیکنان از آمادگی روانی بالایی برخوردار هستند چرا که کی‌روش مربی‌ای است که تجربه کافی دارد و این می‌تواند خیلی به تیم ملی کمک کند. 

وی در مورد بازی مقابل پرتغال در جام جهانی 2006 نیز اظهار داشت: بازی در جام جهانی استرس خودش را دارد. نمی‌توان گفت در بازی با پرتغال استرس نداشتیم. در جام جهانی 2006  پرتغال یکی از بهترین تیم‌های جام بود. نفرات بزرگی را در اختیار داشت. فیگو، دکو، رونالدو، جزو بازیکنان بنام جام جهانی بودند. ما در این بازی تا دقیقه 60 و 70 خوب بازی کردیم اما بر اثر یک اشتباه و پنالتی 2 بر صفر نتیجه را واگذار کردیم.

میرزاپور در خصوص اینکه پرتغال 2018 با پرتغال 2006 چه تفاوتی دارد، گفت: به نظرم این پرتغال تیم قدرتمندی است چرا که قهرمان جام ملت‌های اروپا شده و در حال حاضر رونالدو آماده است و پنجمین توپ طلای خود را کسب کرده اما ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم. کی‌روش آدم باهوشی است. ما نشان دادیم که تیم قدرتمندی در آسیا هستیم. در کارهای دفاعی بسیار خوب عمل می‌کنیم. تیمی هستیم که بدون باخت به جام جهانی صعود کردیم و کمترین گل خورده را داشتیم. مطمئنا تیم‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا ایران‌ را دست کم نمی‌گیرند. امیدوارم با برنامه بازی کنیم تا در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم. در جام جهانی گذشته با خلاقیت مسی نتیجه را مقابل آرژانتین واگذار کردیم. پس مطمئنا خلاقیت مهره‌هایی همچون رونالدو در پرتغال و ستاره‌های اسپانیا می‌توانند خطرساز باشد. 

وی در خصوص اینکه چقدر شانس ایران را برای صعود به مرحله بعدی بیشتر نسبت به سایر تیم‌ها می‌دانید، اظهار داشت: قابل پیش‌بینی نیست ایران نمی‌تواند به مرحله بعدی صعود کند. مطمئنا چیزی برای از دست دادن نداریم. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق با توجه به زمان باقی مانده تا جام جهانی با بهترین شکل و آمادگی به این تورنمنت برویم تا نتیجه بگیریم. صعود به مرحله بعد دور از دسترس نیست.

دروازه‌بان سابق تیم ملی در جام جهانی 2006 آلمان، در خصوص اینکه کدام دروازه‌بان شانس این را دارد که به عنوان گلر شماره یک در جام جهانی حضور داشته باشد، گفت: در حال حاضر علیرضا بیرانوند شانس بیشتری نسبت به سایر دروازه‌بانان تیم ملی دارد.هم سابقه خوبی در تیم ملی دارد و همین که در لیگ ایران نسبت به سایر دروازه‌بانان دیگر شرایط بهتری دارد.