ورزش های ویژه لاغری در منزل/تصاویر

 ورزش یکی از مهمترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام و مهمتر از آن سلامت جسم و روان است، اما نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه و سرما و آلودگی هوا در این فصل بهانه های خوبی برای ورزش نکردن برخی افراد هستند.اما می توان با ورزش کردن در خانه هم به اندام ایده آل و کاهش وزن دست پیدا کرد.

اکثر افراد با هدف چربی سوزی تمرین می کنند اما شاید همه ندانند که در خانه هم می توان تمرینات چربی سوزی انجام داد و به تناسب اندام و سلامتی جسم و روح دست پیدا کرد.

در این گزارش برخی از تمرینات در منزل که منجر به چربی سوزی می شود را عنوان می کنیم.

تمرینات برای چربی سوزی:

برای یک تمرین خوب و با چربی سوزی بالا در منزل باید سعی کنید که تمرینات کاردیو را در برنامه خود بگنجانید. تمرینات کاردیو به هر فعالیتی که ضربان قلب را 50 تا 75 درصد ماکسیمم ضربن قلب فرد افزایش دهد،می گویند. پس هر فعالیت و تمرینی که ضربان قلب شما را تا مقدار ذکر شده بالا ببرد برای چربی سوزی مفید است و شما را زودتر به هدفتان می رساند.

در صورتیکه امکان شمردن ضربان قلب را ندارید، کافی است شدت تمرینات خود را طوری تنظیم کنید که حس کنید قلبتان تندتر می زند.

درجا دویدن:

برای شروع یک تمرین خوب ابتدا باید بدن را به اصطلاح گرم کنیم و ضربان قلب بالا برود، بهترین راه برای این کار درجا دویدن است که خوشبختانه در فضای کوچک هم امکانش هست و با وجودیکه به ظاهر حرکت ساده ای است اما بسیار مفید است، برای درجادویدن کافیست که در فضایی باشید که بتوانید به راحتی زانوهایتان را بالا بیاورید. البته قرار نیست خیلی زانوهایتان را بالا بیاورید و همین قدر که کمی از زمین بلند شود کافیست.

بهتر است برای شروع در سه ست 60 ثانیه ای درجا بدوید و سعی کنید در روزهای آتی بین 5 تا 10 دقیقه این کارو انجام دهید .جالب است بدانید که یک فرد 72 کیلوگرمی در 30دقیقه حدود 180 کالری می سوزاند که شاید این میزان کالری سوزی به نظر کم باشد اما باید در نظر داشت که بدلیل اینکه ضربان قلب را افزایش میده به استقامت هوازی هم کمک می کند. 

طناب زدن:

طناب زدن نیز یکی دیگر از حرکات ورزشی است که به راحتی می توانید در منزل انجام دهید و یک تمرین هوازی بسیار مناسب برای چربی سوزی محسوب می شود. این تمرین ورزشی بدلیل پرش هایی که دارد ایجاد نشاط می کند و در کاهش استرس بسیار موثر است.

طناب زدن جزء ورزش های هوازی است که به سوازندن کالری بسیار کمک می کند و با بالابردن متابولیسم بدن (سوخت و ساز) باعث می شود که حتی بعد از تمرین نیز شما روند چربی سوزی را ادامه دهید.

 

ورزش برای چربی سوزی در منزل

 

حرکت پروانه:

این حرکت علاوه بر اینکه برای گرم کردن نیز می توان از آن استفاده کرد، یک حرکت مفید هم برای چربی سوزی محسوب می شود. فقط دقت کنید که زانوهایتان سالم باشد و مشکلی در ناحیه زانو نداشته باشید زیرا این حرکت روی زانو فشار می آورد.

حرکت پروانه یک ورزش قلبی عروقی محسوب می شود زیرا باعث افزایش ضربان قلب و بالارفتن سوخت وساز بدن (متابولیسم) و در نهایت چربی سوزی می شود.

همچنین تمرین خوبی برای تقویت عضلات پا و شکم است و به کاهش چربی های پهلو و کاهش سایز کمر نیز کمک می کند.

با توجه به اینکه حرکت پروانه با جهش و پریدن همراه است، در کاهش استرس نیز موثر است.

با 30 دقیقه حرکت پروانه حدود 247کالری می سوزانید.

 

ورزش برای چربی سوزی در منزل

  

حرکت اسکات یا اسکوات:

حرکت اسکوات پایه تمامی حرکات پا و پایین تنه محسوب می شود و با وجود ظاهر ساده آن بسیار در تقویت عضلات پا و باسن موثر است و همچنین در فرم دهی این عضلات کمک بسیاری می کند.

سعی کنید این حرکت را سه مرتبه با تکرار 15 تایی همانند تصویر انجام دهید.

 

ورزش برای چربی سوزی در منزل

 

حرکت شنا سوئدی:

در این حرکت کف دستها و نوک انگشتان پا روی زمین است و بدن با زمین در یک خط موازی قرار داد. انگشت شست دستهایتان به موازات با زیربغل باشد و آرنج ها نسبت به پهلو زاویه 45درجه داشته باشد. دقت کنید که زانوهای شما به زمین برخورد نکند، شکمتان را منقبض کنید و با کمک بالاتنه خودتان را بالا بکشید.(همانند تصویر)

این حرکت برای بالابردن آمادگی جسمانی بسیار موثر است و برای تقویت عضلات قفسه سینه، سه سر بازو میان تنه مفید است.

سه مرتبه و هر بار به تعداد 20 تا 30 بار حرکت شنا را انجام دهید.

 

ورزش برای چربی سوزی در منزل

حرکت پلانک:

این حرکت به بالابردن آمادگی جسمانی کمک بسیاری می کند و در تقویت عضلات پشت ،کمر، شکم و میان تنه موثر است و به تعادل بدن نیز کمک می کند.

در صورت درست انجام دادن این حرکت در نهایت شکمی عضلانی خواهید داشت و کمر دردتان نیز بهبود پیدا می کند.

این حرکت را باید براساس توان خود انجام دهید و بهتر است که برای شروع سه مرتبه و هربار 30 ثانیه در این وضعیت قرار بگیرید. 

 

ورزش برای چربی سوزی در منزل

سرد کردن بدن:

بعد ازانجام دادن تمرینات برای اینکه دچار گرفتگی عضلات و آسیب دیدگی نشوید باید کم کم ضربانتان را پایین بیاورید و بدن خود را سرد کنید به این ترتیب که حرکات کششی انجام دهید.

درکنار تمرینات سعی کنید برنامه غذایی خود را نیز رعایت کنید تا در روند کاهش وزن و تناسب اندام موفق باشید.