اظهارات جاودانی درباره حکم AFC /تنها امید ما فیفا است

پس از مناقشات سیاسی ۲ کشور ایران و عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رای داد که دیدار‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در کشوری ثالث برگزار شود و بر همین اساس دیدار‌های نمایندگان کشورمان با سعودی‌ها در عمان، قطر و امارات برگزار شد.

اما پس از اعتراضات ایرانی ها، چندی پیش کارگروه حقوقی ایران با مدیریت وکلای باتجربه و با حضور رضا جاودانی و علیرضا اسدی، با ارائه دفاعیاتی مستند خواهان دریافت حق میزبانی کشورمان در تقابل با عربستان در دادگاه CAS شدند و در این دفاعیات با مستنداتی مثل اینکه ناامنی در کشورمان مسئله‌ای خیالی و واهی بوده و ایران طی سال‌های اخیر با توجه به مشکلات جنگ در منطقه، امن‌ترین روز‌ها را پشت سر گذاشته و بهترین مثال برای آن برگزاری میزبانی تیم‌های عراق و افغانستان در ایران بوده، خواهان بازگرداندن این حق قانونی شده بودند که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و پس از تشکیل جلسه هیئت اجرایی AFC مقرر گردید دیگر هیچ مسابقه‌ای در کشور ثالث برگزار نشود اما پس از این اتفاق، رسانه های عربستانی ناگهان از تغییر جبهه AFC خبر دادند و اعلام کردند که دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در کشوری ثالث برگزار می شود و همین موضوع سبب شوکه شدن تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

بر همین اساس، گفت و گو کردیم با رضا جاودانی، وکیل حقوقی فوتبال کشورمان؛

او در این باره بیان کرد: کمیته مسابقات AFC به سود ایران حکم داد و قرار شد دیدارها رفت و برگشت در کشورهای میزبان برگزار شود اما نمی دانم چه اتفاقی رخ داد که مسئولان، آن قدر زود رای را تغییر دادند. کلیات رای اولیه به سود ایران بوده است و ما اعتقاد داریم عربستانی‌ها مشکل دارند که نمی‌توانند به ایران، قطر یا سوریه بروند. تمام شواهد و قرائن نشان از پیروزی ایران در کمیته اجرایی و جلسه هماهنگی دارد اما از آنجایی که این نهاد تحت تاثیر عربستانی‌ها قرار گرفته است این رای پس از یک هفته به ایران ابلاغ نشده است.

جاودانی در خصوص اینکه آیا دادگاه CAS می تواند به سود ایران رای بدهد یا خیر، عنوان کرد: دادگاه عالی ورزش ( CAS ) میانجگری می کند و چون این مسابقات در آسیا برگزار می شود ( AFC ) باید تصمیم بگیرد، کاری از CAS بر نمی آید اما فیفا می تواند در این خصوص رای دهد و باید دید در پایان چه اتفاقی رخ خواهد داد.