شفر: نمی‌خواهم مشکلی برای جباری و استقلال پیش بیاید

وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ایرانجوان بوشهر، اظهار داشت: من همان صحبت‌هایی را که در بازی قبل جام حذفی زدم را دوباره باید تکرار کنم. این بازی حذفی است و شما دیدید که پرسپولیس در بازی آخر خود در جام حذفی اصلا کار راحتی نداشت. ما از دقیقه اول بازی را باید کنترل کنیم و نباید به حریف شانسی بدهیم. روز گذشته چند فیلم از بازی حریف‌مان دیدم و در مورد این مسئله با مهدی قائدی صحبت کردم چون ایرانجوان باشگاه قوی این بازیکن است و متوجه شدم بازی راحتی نداریم.تمرکز همه بازیکنان من باید برای این مسابقه باشد و همه باید به فکر بردن باشیم.

* انصاری و اسماعیلی فردا غایب هستند

 وی در مورد غایبان تیمش در بازی فردا گفت: جابر انصاری و فرشید اسماعیلی را در اختیار نداریم، آنها با تیم تمرین نکرده‌اند. 

* نمی‌خواهم مشکلی برای جباری و استقلال پیش بیاید

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد وضعیت مجتبی جباری در این تیم، گفت: من با جباری ملاقات داشتم و با او صحبت کردم. من نمی‌خواهم استرس و فشاری روی باشگاه یا جباری باشد. جباری بازیکن بسیار بزرگی بوده و باشگاه هم باشگاه بزرگی است. امیدوارم هر دو طرف به هم نزدیک شوند و مسئله حل شود. نمی‌خواهم مشکلی برای باشگاه، بازیکن یا مدیرعامل ایجاد شود و مسئله به نوعی برطرف شود.

 شفر تاکید کرد: بهترین حالت ممکن این است که همیشه دو طرف مقابل یکدیگر نشسته و با هم صحبت کنند و مسائل را رو در رو حل کنند. من هم همیشه تلاش می‌کنم بهترین انتخاب و عملکرد را در مسئولیتی که واگذار شده، داشته باشم.

*بهترین آرزوها را برای بیت سعید دارم

 وی در خصوص جدایی حسن بیت‌سعید، گفت: او از جمع ما جدا شده و در روزهای آخر مصدومیتی داشت که نزد دکتر رفت و برگشت ما در تمرینات‌مان شخصی داریم که کارهای قدرتی‌ را با بازیکنان مان انجام می‌دهد. هفته پیش از او خواستم با بیت‌سعید تمرینات اختصاصی داشته باشد و در نهایت تصمیم بر این شد او از جمع ما برود. من مطمئنم بهترین حالت ممکن برای بیت‌سعید این است که او به یک باشگاه دیگر برود و بازی کند و برگردد. من بهترین آرزوها را برای بیت‌سعید دارم و امیدوارم دفعه بعد که روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران را می‌خوانم از موفقیت او بیشتر بنویسند.

* شاید برخی‌ها قرضی بروند و بعضی به خاطر مسائل مالی

  سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا لیست ورود و خروجش را به باشگاه داده است یا خیر، گفت: من و آقای افتخاری دو روز پیش جلسه خوبی در محل تمرین داشتیم و در مورد این موضوع صحبت کردیم که بهتر است کدام بازیکنان از جمع ما جدا شوند. شاید برخی‌ها به صورت قرضی از جمع ما جدا شوند و بعضی بازیکنان هم به خاطر مسائل مالی. یک اسم را هم به مدیرعامل باشگاه دادم که در پست مهاجم بازی می‌کند و مدیرعامل باشگاه هم گفت همه تلاشش را می‌کند که وی را اضافه کند. من بازیکن خوبی را مدنظر دارم و امیدوارم او اضافه شود و نه تنها برای مسابقات لیگ برتر به ما کمک می‌کند بلکه او می‌تواند در آسیا هم کمک حال ما باشد. لیست ورود و خروج هم مسئله‌ای است که فقط بین من و مدیرعامل باشگاه باقی مانده است.

* شاید بهتر باشد برخی بازیکنان به باشگاه دیگری بروند تا بازی کنند

 شفر در مورد اینکه چه زمانی نقل و انتقالات قطعی خواهد شد، گفت:‌باید توافق بین ما و باشگاه‌های دیگر انجام شود تا ورود و خروج بازیکنان صورت بگیرد. خیلی مهم است که ما با بازیکنان صادقانه صحبت کنیم. اینطور نیست که من یک لیست به مدیرعامل بدهم و همه چیز تمام شود. خودم هم باید با بازیکنان صحبت کنم و شرایط را برای آنها توضیح دهم. شاید بهتر باشد که آنها به باشگاه دیگری بروند تا بیشتر بازی کنند. زیرا در تیم ما شانس کمی برای بازی خواهند داشت و فقط تمرین کافی نیست. آنها باید به تیمی بروند که بیشتر بازی کنند. اکنون 26 بازیکن در تمرینات داریم. سن برخی از بازیکنانم در رده سنی امید هستند و بهتر است که آنها به تیم امید یا تیم‌های دیگر بروند و بازی کنند و ما هم عملکرد آنها را در زمین مسابقه ببینیم.2-3 ماه پیش هم گفتم تیم‌های پایه و آکادمی آینده‌سازان فوتبال ما هستند و آینده ما با آنها ساخته می‌شود. باید کار کنیم تا بهتر و بهتر شویم.

*مهاجم جاماییکایی بسیار گران است

وی افزود: در رابطه با بازیکنانی که من می‌خواهم مدیرعامل باشگاه سخت در تلاش است تا آنها را جذب کند، بار دیگر می‌گویم ملاقات ما با مدیرعامل بسیار بسیار خوب بود و همه ما برای استقلال تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم استقلال به بهترین شرایطش برگردد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه مهاجم جامائیکایی به استقلال خواهد آمد یا خیر، گفت: نه این مهاجم در لیگ MLS آمریکا بازی می‌کند و قرارداد طولانی مدت دارد و سطح قرارداد او بسیار گران می‌شود.

* قضیه انتقال شهباززاده و تبریزی قطعی شود خود مدیرعامل می‌گوید

شفر در مورد معاوضه شهباززاده با مرتضی تبریزی‌ مهاجم تیم ذوب‌آهن اظهار داشت: زمانی که این مسئله قطعی شود خود مدیرعامل باشگاه آن را می‌گوید. اکنون دوست ندارم در مورد آن صحبت کنم. این مسئله به خاطر احترام است. باید ابتدا قطعی شود و پس از آن، آن را اعلام کنیم.

* شاید اوایل خوشحال نبودم اما اکنون از زمین جدید تمرین راضی هستم

 وی در مورد اینکه از محل جدید تمرین استقلال در زمین صنایع دفاع رضایت دارد یا نه، اظهار داشت: بله راضی هستیم. اوایل شاید خیلی خوشحال نبودم اما اکنون راضی هستم. آنجا اتاق کنفرانس، سالن وزنه و ... دارد و مثل خانه خودمان است. استقلال نباید در زمین چمن نامناسب تمرین کند. باشگاه بزرگ استقلال باید محل تمرینی داشته باشد که بازیکنان فکر کنند مثل خانه خودشان است. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: این ورزشگاه مثل خانه ما می‌ماند و بازیکن باید در آن راحت باشد. درست مثل محل کار خود شما که مثلا یک ساعت و نیم در آنجا بنشینید و سپس به شما بگویند قرار است تعداد جدیدی از ژورنالیست‌ها بیایند و شما باید از آنجا بیرون بروید. این حس برای شما مطمئنا خوب نخواهد بود. 

* فکر نمی‌کنم شهباززاده به بازی فردا برسد

شفر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا سجاد شهباززاده طی دو روز اخیر در تمرینات گروهی شما حضور نداشته، گفت: شهباززاده مشکل کوچکی در پای راست خود احساس می‌کند و خوب نیست وقتی یک بازیکن مصدوم است دوباره با همان شرایط تمرین کند. اوایل که به استقلال آمده بودم امید نورافکن همین شرایط را داشت و مجبور شد چند هفته دور بماند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهباززاده به بازی فردا می‌رسید یا نه، گفت: فکر نمی‌کنم ولی امروز در مورد او با پزشک تیم صحبت می‌کنم تا تکلیف وی مشخص شود.