نفت روز به روز در باتلاق فرو می‌رود

نفت تهران این روز‌ها بی اعتبارترین تیم فوتبال کشورمان است و هر لحظه تغییر  و تحولاتی در آن اتفاق می‌افتد که بهت و شگفتی اهالی این رشته را در بردارد.

حمیدرضا جهانیان، مالک جنجالی این باشگاه که چند هفته پیش به کادر فنی تیمش قول داده بود نفت تهران را با جذب چند بازیکن در نیم فصل تقویت می‌کند در اتفاقی حیرت آور شب گذشته به حمید درخشان اعلام کرد با توجه به نارضایتی اداره کل ورزش و جوانان تهران در رابطه با مالکیت باشگاه، او نمی‌تواند در روز‌های یک ریال هم برای جذب بازیکن جدید هزینه کند.

درخشان هم که باور نمی‌کرد جهانیان تا این اندازه  وضعیت بی ثباتی داشته باشد تصمیم گرفت از این تیم کناره گیری کند تا دست کم از لحاظ ذهنی به آرامش برسد.

جهانیان که به امید درآمدزایی از نفت تهران پا به عرصه مدیریت در فوتبال گذاشت و تصور می‌کرد با حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به درآمد ۲ تا ۳ میلیون دلاری دست یابد، هیچ وقت تصور نمی‌کرد کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به دلیل بدهی فراوان نفت تهران مجوز حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را صادر نکند، اما با تحقق این امر آرزو‌های واهی او که هیچ پولی برای هزینه کردن برای نفت تهران ندارد رنگ باخت.

مالک باشگاه نفت که به دلیل شکایت طلبکارانش به دادسرا هم رفته  بود و حتی بازداشت شد به اندازه‌ای درگیر مشکلات مالی است که شاید نتواند تا پایان فصل حتی یک دست پیراهن جدید در اختیار بازیکنان قرار دهد. بدهکاری جهانیان سبب شده است برخی بازیکنان نفت در محافل خصوصی خود اعلام کنند اگر تیمداری کردن تنها با یک جعبه شیرینی و چند بسته آب معدنی امکان پذیر باشد آن‌ها هم می‌توانند مالکیت این باشگاه ریشه دار را برعهده بگیرند.

جهانیان در هفته‌های اخیر حتی از تامین هزینه بلیت هواپیما و اجاره هتل برای بازیکنان نفت هم عاجز مانده است، اما مشخص نیست چرا مسئولان وزارت نفت با وجود دریافت نامه‌های مکرر از رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران مبنی بر اینکه جهانیان صلاحیتی برای مالکیت باشگاه نفت ندارد به فعالیت‌های او در این باشگاه پایان نمی‌دهند تا نفتی که روزگاری یکی از نماد‌های ثبات و شخصیت در فوتبال ایران محسوب می‌شد روز به روز در باتلاق فرو برود.

در این میان جهانیان پس از حدود ۳ ماه فعالیت در نفت تهران تصمیم گرفته است از آتیلا حجازی روی نیمکت سرمربیگری این تیم استفاده کند.

در واقع یادگار اسطوره استقلال پس از علی کریمی و حمید درخشان سومین سرمربی است که قرار است در دوران فعالیت این فرد جنجالی و شهرت طلب روی نیمکت نفتی‌ها بنشیند، اما امید می‌رود حجازی اشتباه ۲ سرمربی پرسپولیسی سابق نفتی‌ها را تکرار نکند و به این راحتی حاضر نشود به جهانیان اعتماد کند تا خاطرات خوب ناصر حجازی در فوتبال ایران حتی برای چند هفته تحت تاثیر انتخاب اشتباه آتیلا قرار نگیرد.