یک ریال هم به استقلال نمی‌بخشم!
صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال مدتی پیش در اظهارنظری تند گفته بود استقلالی‌ها با کلاهبرداری مجوز حضور در آسیا را گرفته و با طلبکاران خود تسویه‌حساب نکرده‌اند. حالا کنفدراسیون آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال از آنها خواسته تا در مورد این مطالبات مدارک واقعی و مستند خود را ارائه بدهند و اگر طی روزهای آینده نتوانند مدارک مستدل نشان بدهند دردسر بزرگی برایشان به وجود خواهد آمد. این در حالی است که خودِ مرفاوی هم به AFC نامه زده و تمامی این مسائل را به آنها توضیح داده است.

نکته جالب توجه در شکایت مرفاوی اینجاست که حکم کسر امتیاز و محرومیت استقلال را ٦ سال قبل محمد مهدی‌نبی به عنوان دبیرکل امضا کرد ولی کمیته انضباطی و سازمان لیگ - حتی در زمان مدیریت تاج- این حکم را نادیده گرفتند.

مرفاوی در خصوص نامه‌ای که به AFC ارسال کرده می‌گوید: من خواستم آنها در جریان همه مسائل قرار بگیرند، اینکه استقلال همچنان به خیلی از پیشکسوتان از جمله من بدهکار است و نمی‌دانم چطور مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه صادر کردند. من بابت این طلب یک ریال به استقلال نمی‌بخشم چون در این سال‌ها فقط بی‌احترامی دیدم. دوست داشتم این مشکل با تعامل و احترام حل شود ولی هر وقت پولم را خواستم، مدیران استقلال گفتند برو شکایت کن. من هم با حرف آنها شکایت کردم و از این شکایت عقب‌نشینی نمی‌کنم.

با شکایت مرفاوی و عدم توجه تاج، نبی و افتخاری به حکم قطعی قبلی، استقلال و فدراسیون با چالش جدی در این روزها مواجه خواهند شد، حتی به قیمت خروج استقلال از لیگ قهرمانان آسیا. حالا باید دید استقلالی‌ها چگونه مرفاوی را راضی خواهند کرد.