احتمال تغییر گروه ایران در جام جهانی روسیه

،رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال اسپانیا در یک کنفرانس خبری به صورت علنی مقامات سازمان لیگ و افراد سیاسی اسپانیا را به افشاگری و افزایش احتمال حذف اسپانیا از جام جهانی تهدید کرد.

آنخل ماریا ویار رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که برکناری خود را غیر قانونی می داند 3 روز پس از انتشار سخنان خود در روزنامه های اسپانیایی به درخواست وکیل و اصرار بسیاری از مردم این کشور در یک هتل در مادرید پاسخگوی سئوال خبرنگاران بود.

در این کنفرانس خبری بیش از ده ها  رسانه ورزشی حضور داشتند تا به طور نمایشی مسئولان ورزش اسپانیا بگویند در فوتبال دخالت نمی کنیم.

به نظر کارشناسان ورزشی ساکرنت، مسئولان سیاسی اسپانیا با برگزاری این نشست خبری اتهامات آنخل ماریا ویا را پاک کردند و چاره ای نیز نداشتند.

ویار در این نشست افزود: برخی ها من را به خیانت به کشورم متهم می کنند اما این موضوع بهتر از آن است که مافیایی در فوتبال جهان و اسپانیا به فعالیتش ادامه دهد.

وی در ادامه گفت: طبق بندهای 14 و 19 تعهدات فیفا در اساسنامه کوچکترین دخالت غیر فوتبالی در فوتبال جرم محسوب می‌شود و فیفا حق دارد با آن برابر قانون برخورد کند. اکنون به شما می‌گویم که کسی را تهدید نکردم، فقط می‌گویم اگر بی‌عدالتی ببینم افشاگری خواهم کرد و این آخرین و تنها سلاح من است. من متهمی هستم که هنوز مجرم شناخته نشده اما حکم او را صادر کردند و این در دستگاه قضایی اسپانیا یک فاجعه است.

ویار در ادامه افزود: به همه مردم می‌گویم اگر در چند روز آینده اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود ،مقصر اصلی مجمع شورای عالی ورزش اسپانیا خواهد بود.

در پایان باید گفت فیفا درصورت حذف تیم ملی فوتبال اسپانیا ،تیمی را از اروپا جایگزین اسپانیا خواهد کرد هر چند که این احتمال بسیار ضعیف است.