موفقیت فقط با کار تیمی حاصل می‌شود/این بهترین هدیه کریسمس بود که گرفتم

وینفرد شفر پس از پیروزی 4 بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: این یکی از بهترین هدایای کریسمس بود که گرفتم. شب قبل بازیکنان برای ما جشن کریسمس گرفتند و روی سر من برف ریختند و امروز هم چهار گل زدیم. این بهترین بازی ما در لیگ بود، اما اکنون باید روی زمین بمانیم و غرور ما را نگیرد.

اگر مشکلی باشد با حمایت هواداران برطرف می‌شود

وی افزود: به همه بازیکنانم تبریک می‌گویم. همه آنها خیلی سخت در تمرین تلاش می‌کنند و تیم خیلی خوبی داریم. به اعضای کادرفنی، جیری، اشکان نامداری و بیژن طاهری که مریض بود و ما را همراهی نکرد، تبریک می‌گویم. همچنین به خانبان و ساشا پسر خودم که عضو کادرفنی هستند، تبریک می‌گویم. همین‌طور به تمام اعضای کادر از جمله تدارکات که برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم، چون همه یک تیم هستیم. باید از هواداران هم تشکری داشته باشم که ما را خوب حمایت می‌کنند و اگر مشکلی باشد با حمایت آنها همه مشکلات برطرف می‌شود.

ابراهیمی شرایط بازی را نداشت اما خواست که در میدان حضور پیدا کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: یک تبریک هم باید به امید ابراهیمی بگویم که یک روز قبل از بازی مریض بود و شرایط بازی را نداشت، اما خواست بازی کند و عملکرد خوبی هم داشت. محسن کریمی هم به لیست ما اضافه شده است و امروز عملکرد خوبی داشت.

کولی به کادر فنی ما اضافه می‌شود

شفر در خصوص اینکه آیا نفر جدیدی به کادرفنی اضافه خواهد شد یا نه، گفت: آقای میگوئل کولی می‌آید و فقط منتظر است کار ویزای او انجام شود تا به جمع ما اضافه شود.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شد کولی به ایران نمی‌آید، تصریح کرد: نه، ما منتظر هستیم. کارهای ویزای او انجام می‌شود و بلافاصله به جمع ما اضافه می‌شود.

حریف ما یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بود

سرمربی استقلال در واکنش به این مسئله که با صنعت نفت باید در جام حذفی هم بازی کند، خاطرنشان کرد: نتیجه بسیار خوبی کسب کردیم، اما باید توجه داشته باشید که حریف ما هم یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بود. در 20 دقیقه اول بازی کرار ضربات ایستگاهی خوبی زد، اما عملکرد دروازه‌بان ما هم عالی بود. این سه امتیاز بود نه بیشتر و فقط باید برای بازی بعدی تمرکز کنیم.

شفر در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال بازیکن جدیدی هم به خدمت می‌گیرد یا نه، گفت: ما روی این مسئله کار می‌کنیم، اما هر وقت که بازیکنی با ما قرارداد ببندد خبر نهایی را اعلام می‌کنیم.

خیلی خوب و با تمرکز بالا بازی کردیم

این مربی آلمانی در نشست خبری پس از بازی نیز اظهار داشت: برای ما بسیار مهم بود که بتوانیم در این بازی نتیجه خوبی بگیریم، آن هم مقابل یکی از تیم‌های خوب لیگ. می‌خواهم از همه بازیکنانم مخصوصاً کاپیتان تیم‌مان امید ابراهیمی که شخصیت خوبی دارد، تشکر کنم. ما خیلی مطمئن نبودیم که امید را در این بازی خواهیم داشت یا خیر، اما او به بازی رسید و بسیار خوب ظاهر شد. همه بازیکنان‌مان عالی بودند، گلرمان نیز مقابل ضربه کرار یک مهار بسیار خوب داشت. در این بازی بسیار خوب بودیم و با تمرکز بازی کردیم و همه کارهایی را که در تمرینات و جلسات آنالیز بررسی کرده بودیم، در زمین انجام دادیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: این برد فقط برای این بازی بود و بازی بعدی خیلی زود به ما خواهد رسید و باید تلاش کنیم که برای آینده تمرکز داشته باشیم. علاوه بر کادر فنی تیمم جا دارد از کادر پزشکی و تدارکات‌مان هم تشکر کنم و همچنین از عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران. باید از هواداران تیم‌مان هم تشکر کنم که دقیقاً می‌دانند چه زمانی تیم‌شان به حمایت آنها احتیاج دارد. البته از کادر داوری هم تشکر می‌کنم.

موفقیت فقط با کار تیمی حاصل می‌شود

شفر درباره تغییر ایجادشده در عملکرد آبی‌ها ادامه داد: در این چند وقتی که من در ایران حضور دارم خواستم کاری کنم، مثل اینکه یک دانه را در خاک بکارم تا رشد پیدا کند و به بالا بیاید. البته همه ما می‌دانیم که موفقیت فقط با کار تیمی حاصل می‌شود. البته برای محسن کریمی هم خوشحالم که بعد از مدت طولانی که در فهرست ما نبوده حالا به تیم برگشته، زمانی که من تمرینات او را می‌دیدم همیشه می‌گفتم ای کاش زودتر بتواند برگردد و ما از او استفاده کنیم.

تیمی که نیمکت خوبی ندارد به پیروزی نمی‌رسد

وی ضمن تشکر از بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال، اظهار داشت: اگر یک تیم نیمکت خوبی نداشته باشد نمی‌تواند به پیروزی دست پیدا کند. کسانی که روی نیمکت می‌نشینند به این معنی نیست که بازیکنان ضعیف‌‌تری هستند و بازیکنانی که به زمین می‌روند به معنی قوی‌تر بودن آنها نیست.

یک مهاجم خیلی زود به تیم ما اضافه می‌شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که «آیا با بازگشت کریمی و برزای هنوز هم به دنبال جذب یک مهاجم هستید یا خیر؟»، یادآور شد: ما فقط رقابت‌های لیگ را نداریم و باید در مسابقات حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنیم. با این اوصاف به یک مهاجم جدید هم احتیاج دارید. در این مورد با ایجنت‌ها صحبت کردیم و امیدوار شدیم که خیلی زود یک مهاجم به ما اضافه شود و افتخاری در جریان جذب این بازیکن هست. یک بازیکن دیگر هم احتیاج داریم که باید ببینیم می‌توانیم آن را جذب کنیم یا خیر.

شفر درباره اضافه شدن یک مربی جامائیکایی به کادر فنی استقلال افزود: این مربی قرار است که به استقلال بیاید و زمانی که لیگ کشورش به اتمام برسد به ما اضافه خواهد شد.