ماجرای چکی که هاشمی نسب برای پروین برد
دفعه اول عابدینی گفت پروین او را نخواست که رفت استقلال. بعد هاشمی‌نسب گفت در پرسپولیس علیه او جلسه گذاشتند. عابدینی در ادامه گفت هاشمی‌نسب حرکتی به پروین نشان داد که باعث جدایی او از تیم شد. حالا استقلالی‌ها هم وارد ماجرا می‌شوند. علی نظری‌جویباری سرپرست استقلال که در امضای این قرارداد نقش مهمی داشت، می‌گوید: «من کلی فیلم از این داستان دارم. ماجرا این بود که مهدی هاشمی‌نسب پول می‌خواست. من و ناصر صرافان، مهدی را یک سال قبل از امضای قراردادش با استقلال ملاقات کردیم. به او گفتیم بیا استقلال که گفت بگذارید لیگ تمام شود بعداً. خلاصه لیگ تمام شد مهدی یک شب به خانه ما آمد. همان شب از من چک 100 میلیون تومانی گرفت و رفت.» جویباری ادامه می‌دهد: «او چک را برده بود پیش علی پروین. گفته بود ببین استقلال 100 میلیون تومان به من می‌دهد. شما چقدر می‌دهید؟ هاشمی‌نسب حاضر بود 80 میلیون هم بگیرد و در پرسپولیس بماند. پس این حرف‌ها که می‌گویند هاشمی‌نسب را نخواستند و آمد استقلال اشتباه است و درست نیست.»

امیر عابدینی مدیرعامل سابق پرسپولیس اما این حرف‌ها را رد می‌کند. او می‌گوید: «همان‌طور که گفتم بین علی پروین و هاشمی‌نسب مشکل پیش آمد. درگیری شد و دیگر به صلاح نبود مهدی بماند. این حرفی بود که علی پروین زد. ما هم به خاطر همین رضایت دادیم و مهدی رفت.»

جویباری در ادامه این داستان، همچنین یک خاطره از شب شهرآورد معروف که هاشمی‌نسب به پرسپولیس گل زد، می‌گوید: «من آن شب با مهدی نیم ساعتی حرف زدم. گفتم نگران نباش. مهدی گفت من تا آخر بازی چوب‌پنبه در گوشم می‌گذارم. منصورخان هم همان شب گفت احتمالاً مهدی را فوروارد می‌گذارم. نمی‌خواهم دعوا درون محوطه جریمه خودمان باشد می‌خواهم دعوا را به محوطه جریمه حریف بکشم.»