شرطی که بازیکنان پرسپولیس را نقره داغ کرد

بازیکنان پرسپولیس بعد از اخذ صورت حساب مالی دو سال اخیر خود با موارد جالبی مواجه شده اند. آنها که تصور می کردند بخشی از قرارداد سال قبل خود را طلبکار هستند حالا متوجه شده اند باشگاه به صورت یکطرفه و بدون اطلاع، مبادرت به کسر مبلغ قراردادها تحت عنوان جریمه کرده است!

مثلا جرایمی تحت عنوان حضور در برنامه تبلیغاتی، کارت زرد و... در صورت حساب ها وجود دارد که بازیکنان از آنها بی اطلاعند. باشگاه بر این باور بوده که چون در قراردادها بندی وجود دارد که باشگاه به تشخیص خود می تواند در قبال تخطی بازیکن از مفاد قرارداد، آنها را جریمه کند، این جرایم را در نظر گرفته است!

 این در حالی است که فیفا هیچ شرط یکطرفه ای را در قراردادها نمی پذیرد حتی اگر بازیکن ذیل قرارداد را امضا کرده باشد. شرط یکطرفه به معنای اعمال حق یکطرفه است. در مقررات فیفا باید همواره حق دفاع دو مرحله ای را برای بازیکن خطاکار در نظر گرفت.بازیکن باید در کمیته انضباطی باشگاه حاضر شود، دفاعیات او صورتجلسه شود و رای صادره را به او ابلاغ کنند.این رای هم باید قابلیت تجدیدنظر در مرجع بالادستی را داشته باشد.

حالا گرشاسبی میراث دار تصمیماتی شده که قبلا اتخاذ کرده اند.نه می توان اسناد مالی ثبت شده را اصلاح کرد و نه توجیهی برای این تصمیمات غیابی یافت. طی روزهای اخیر بازیکنان بابت همین موارد مراجعاتی به مدیریت باشگاه و امور مالی داشته اند.