عادل فردوسی پور: آقایان لطفا صادق باشید!

سرویس ورزشی افکار نیوز - برنامه ی نود دوشنبه شب۲۸ آذر ماه نیز مثل هفته های گذشته روی آنتن زنده رفت.

در آغاز برنامه عادل فردوسی پور با تاکید بر این نکته که هفته گذشته سوال برنامه در مورد این بود که آیا با رفتن استیلی وضعیت پرسپولیس تغییری می کند یا نه؟ ادامه داد: خدایی اتفاقی هم نیفتاد و تغییری در روند نتیجه گیری های این تیم حاصل نشد. آنها دو بازی با راه آهن و فولاد را هم مساوی کردند. و در تاکید فردوسی پور گفت: که انصافا با رفتن استیلی وضعیت پرسپولیس تغییری نکرده است.
در ادمه برنامه عادل فردوسی پور از اینکه چرا استقلال همه اش در جام حذفی در خانه بازی می کند گلایه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، عادل در لابلای برنامه اش با انتقاد از قرعه کشی بازی های جام حذفی گفت: من نمی دانم قرعه کشی ها بر چه اساسی است. استقلال می آید و همه بازی هایش را در خانه انجام می دهد و مرز قهرمان پیش می رود، از آن طرف شاهین بوشهر تمام بازی هایش را در خارج از خانه برگزار می کند. این کمی عجیب است!.

عادل فردوسی پور نسبت به آنچه بیان غیر واقعیات توسط اطرافیان مدیر عامل پرسپولیس می نامید از محمد رویانیان انتقاد کرد.


- آقایان لطفا صادق باشید
تهیه کننده و مجری ۹۰ با اشاره به اینکه در برنامه هفته گذشته قصد گفت و گو با رویانیان را داشته افزود که وقتی با مدیر روابط عمومی پرسپولیس تماس گرفت به او گفتند که رویانیان به سفر خارج از کشور رفته است اما بعدا مشخص شد این موضوع واقعیت ندارد و مدیر عامل در تهران است.

فردوسی پور سپس گفت: امیدوارم مدیر عامل پرسپولیس و اطرافیان ایشان که خیلی آدمهای متشرعی هستند، واقعیت را بگویند و اگر نمی خواهند صحبت کنند صادقانه بگویند نمی خواهند حرف بزنند و واقعیت را بگویند.


- تاسف ناظر فدراسیون
ناظر فدراسیون سلیمانی در ادامه مهمان تلفنی نود بود که با ابراز تاسف معتقد بود که ورزشگاه اختصاصی شهرداری یاسوج به هیچ عنوان برای برگزاری مسابقات مناسب نیست.

سلیمانی نماینده فدراسیون فوتبال ادامه داد: واقعا متاسفم برای همکارانم در لیگ آزادگان. من نمی دانم آنها بر اساس چه معیاری ورزشگاه تختی را برای انجام بازی های جام حذفی تایید کرده اند؟ این ورزشگاه به هیچ عنوان شرایط برگزاری بازی های لیگ یک را هم ندارد چه برسد به لیگ برتر یا جام حذفی.
وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی، رختکن، نیمکت ذخیره ها و حتی نور ورزشگاه هم مناسب نیست. من فقط می توانم برای همکارانم تاسف بخورم.

- مهدوی کیا در مقابل نوروزی
مدیر عامل باشگاه داماش موافقت تلویحی خود را با حضور مهدی مهدوی کیا و محمد محمدی در پرسپولیس اعلام کرد.

امیر عابدینی در این بارهدر ارتباطی تلفنی که با برنامه نود داشت گفت: من جلسه مفصلی دوشنبه شب با مهدی داشتم و حرفهایش زا شنیدم. او نگرانی هایی از برخی برخوردها داشت. با این وجود می دانم که آقای رویانیان با مهدوی کیا تماس گرفته ولی ایرادی ندارد و او همکار ماست. اگر پرسپولیس خواهان مهدوی کیاست باید اجازه بدهد من هم بازیکن مورد نظرم را از این تیم بگیرم که او هادی نوروزی است.

وی افزود: در بحثمحمد محمدی هم این بازیکن برای پیوستن به پرسپولیس کل پولی که از داماش گرفته را به باشگاه پس می دهد و بعد به این تیم می پیوندد.

- جدای مهدی از داماش
مهدی مهدوی کیا هم در ادامه مهمان تلفنی برنامه نود بود. او در این گفت وگو در مورد جدایی اش از داماش حرف زد و گفت: خوشبختانه من در هر کجای ایران که رفتم و فوتبال بازی کردم مردم به من لطف داشتند و همیشه تشویقم کرده اند. من همیشه خودم هم با مردم خوب بودم. جا دارد از همین جا تشکر کنم از همه عزیزانی که تیم داماش را تشویق کردند اما یک اتفاقاتی در بازی با نفت افتاد که من حس کردم پرده ها از بین رفته و ماندنم در رشت به صلاح نیست.

کیا با بیان اینکه در زندگی یک چیزهایی برایش اهمیت زیادی دارد حرف هایش را این طور ادامه داد: دوست ندارم در جایی فوتبال بازی کنم که تماشاگران از من خوششان نمی آید. من با تمام وجودم در خدمت داماش بودم.
گرچه آقای عابدینی قول داده بودند که من می توانم به دلیل دوری از خانواده ام از مرخصی های بیشتری استفاده کنم اما من حتی این کار را هم نکردم و در تمام تمرینات شرکت کردم ولی رابطه من با تماشاگران داشت از بین می رفت. این یکی از بهترین فصل هایی بود که یک تیم از رشت در لیگ برتر بازی می کرد. من برای همه آروزی موفقیت می کنم. من آدمی هستم که یک چیزهایی برایم اهمیت دارد. دوست دارم احترام متقابل باشد.
مهدوی کیا در واکنش به این سوال فردوسی پور که پرسید آیا پیشنهاد پرسپولیس نقشی در جدایی اش از داماش داشته است یا نه گفت: نه، اصلا این طور نیست. من بلافاصله پس از بازی با نفت به تران برگشتم. دو تا ساک لباس داشتم، برداشتم و آمدم تهران.
من امروز(دوشنبه) با آقای رویانیان حرف زدم اما به ایشان هم گفتم که من با داماش به نتیجه نرسیده ام. نمی خواهم ذهنیت تماشاگر روی من خراب شود. البته این را هم بگویم که هنوز معلوم نیست که من بخواهم فوتبال بازی کنم یا نه. من هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام.
وقتی عادل از کیا پرسید که قرار است او را با هادی نوروزی معاوضه کنند و اگر این اتفاق نیفتد آنوقت تکلیف چیست که کیا گفت: من که گفتم هنوز تصمیمی نگرفتم و اصلا مشخص نیست که فوتبال بازی خواهم کرد یا نه.

- فرهاد رفتنی است
به گزارش افکار نیوز، علی فتح الله زاده درباره وضعیت فرهاد مجیدی در نود اظهار داشت: او یک روز قبل از بازی پرسپولیس گفت که با توجه به مشکلات خانوادگی که دارد نمی تواند در استقلال بماند. ما حتی پا روی اصولمان گذاشتیم و گفتیم که بازیکن پروازی باشد. یعنی در دبی تمرین کند و برای مسابقات ما به ایران بیاید اما باز هم شرایط همان بود. اصرار از ما انکار از ایشان.

وی ادامه داد: فرهاد را می شود از لحاظ فنی جایش را پر کرد اما او تنها یک بازیکن نیست و محبوبیت زیادی میان هوادران ما دارد. ما به هر قیمتی سعی کردیم که او را متقاعد کنیم که بماند. حتی گفتم برو با باشگاههای مدنظرت صحبت کن و بگو برای سه ماه بعد می آیی اما او باز هم نپذیرفت. به هر حال گفتیم هزاران تیام دیگر در ایران هستند.

مدیر عامل استقلال افزود: مجیدی از قطر پیشنهاد دارد و می گوید می تواند دخترش در قطر باشد. آنچه در حال حاضر می توانم بگویم این است که فرهاد رفتنی است مگر اینکه هواداران را در نظر بگیرد.

وی درباره وضعین کرار جاسم و اظهار نظر مجتبی جباری که گفته بود اگر این بازیکن بیاید در استقلال بازی نخواهد کردگفت: ما منتظر هستیم تا او به ایران بیاید و بعد نصمیم گیری کنیم. جباری و هر بازیکن دیگر هم در حیطه وظیفه اش عمل می کند و هرگز نمی تواند به ما بگوید چه بازیکنی می تواند به میدان برود و چه بازیکنی نه. البته همین حالا کرار را هم تیم های ایرانی می خواهند و هم خارجی اما به احتمال قوی او را به یک تیم خارجی می دهیم

- فرکی مرد نیم فصل
در نظر سنجی برنامه نود فردوسی پور ۵ گزینه را انتخاب کرده بود تا مردم از بین آنها بهترین مربی لیگ برتر را انتخاب کنند. در نظر سنجی برنامه نود بهترین مربی لیگ برتر در نیم فصل نخست حسین فرکی شد.
بر این اساس و پس از حسین فرکی پرویز مظلومی با ۳۲ درصد،امیر قلعه نویی ۹ با درصد،عبدالله ویسی با ۶ درصد و ابراهیم قاسمپور با ۳ درصد در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.