بهترین های این هفته لیگ برتر/ پرسپولیس بهترین تیم و دروازه بان استقلال بهترین بازیکن

هفته نوزدهم لیگ برتر با انجام 8 بازی به پایان رسید و نتایج جالب توجهی هم در این هفته رقم خورد. 

پیکان صفر ـ سپیدرود رشت صفر 

نفت تهران 2 ـ‌ تراکتورسازی صفر 

استقلال خوزستان یک ـ  پدیده صفر 

مشکی‌پوشان صفر ـ پرسپولیس یک 

استقلال یک ـ سایپا یک 

گسترش فولاد یک ـ فولاد خوزستان یک 

سپاهان یک ـ ذوب‌آهن 2

نفت آبادان یک ـ پارس‌جنوبی جم یک 

بهترین تیم: پرسپولیس 

تنها برنده هفته نوزدهم در بالای جدول پرسپولیس بود که توانست فاصله امتیازی خودش را با تیم دوم جدول 11 امتیاز کند. شاگردان برانکو بعد از تساوی هفته گذشته مقابل نفت تهران موفق شدند در مشهد بعد از دقایق پایانی مشکی‌‌پوشان را شکست دهند تا یک گام دیگر به رسیدن به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. تیم پرسپولیس در هفته بعد باید به مصاف گسترش فولاد برود و شاگردان برانکو امیدوار هستند تا با برد در این بازی روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

 

مربی هفته: هومن افاضلی 

هومن افاضلی بعد از روی کار آمدن مدیران جدید و مالکان تازه به عنوان سرمربی تیم بحران‌زده نفت انتخاب شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیمش را به مصاف پرسپولیس مدعی فرستاد اما شاگردان افاضلی در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی پرسپولیس را متوقف کردند. آنها در دومین هفته حضور این مربی روز پنج‌شنبه هم تراکتورسازی را در تهران شکست دادند تا روند فوق‌العاده‌ای را در این دو هفته پشت سر بگذارند. تأثیرگذاری افاضلی در نفت همین بس که این تیم موفق شد در دو بازی حساس مقابل دو تیم پرطرفدار و مدعی پرسپولیس و تراکتورسازی 4 امتیاز بگیرد و این دقیقاً کاری است که خیلی از مربیان در لیگ برتر نتوانستند آن را انجام دهند.

بازیکن هفته: سیدحسین حسینی 

دروازه‌بان جوان تیم استقلال با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در هفته‌های متمادی حالا رکوردار گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران است به طوریکه بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران پشت نام او قرار گرفتند. درست است که دروازه‌ این دروازه‌بان در دقایق پایانی بازی با سایپا باز شد اما حسینی با عملکرد فوق‌العاده و خیره‌کننده‌اش در هفته‌های متمادی نقش مؤثری در نتیجه‌گیری استقلال داشت. 

 

بازی هفته:‌استقلال ـ‌ سایپا 

بدون شک یکی از جذاب‌ترین باز‌ی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر دیدار شاگردان شفر و علی دایی در ورزشگاه آزادی بود جایی که بازیکنان دو تیم فوتبال فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشتند و هر دو تیم موقعیت‌های زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند.استقلال پس از تساوی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی این هفته هم با یک امتیاز به رختکن رفت اما شفر تاثیر خودش را به خوبی گذاشته است.

ناکام هفته: یحیی گل‌محمدی 

سرمربی جوان تراکتورسازی از بعد باخت مقابل پرسپولیس شرایط خوبی در این تیم نداشت به طوریکه از سوی مدیرعامل باشگاه 20 درصد جریمه شد و چالش‌های میان او و آجرلو عیان گشت. خیلی‌ها امیدوار بودند او با تراکتورسازی بتواند نفت را در تهران شکست دهد اما شکست مقابل یاران افاضلی کار را برای گل‌محمدی بسیار سخت کرده به طوریکه صحبت از انتخاب یک جایگزین برای او شنیده می‌شود. 

 

بهترین گلزنان لیگ : 

12 گل: علی علیپور از پرسپولیس 

9 گل: محمد قاضی از پدیده 

8 گل: مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن و عیسی آل‌کثیر از نفت تهران 

7 گل: جلال‌الدین علی‌محمدی و ساسان انصاری از سپاهان 

6 گل:‌ محمد عباس‌زاده از سایپا