برانکو: می خواستیم طارمی را نگه داریم اما قبول نکرد!

برانکو ایوانکوویچ که با توجه به موفقیت‌های خود به همراه این تیم مورد تایید کارشناسان و هواداران این تیم قرار داشت، بعد از صحبت‌هایی که در خصوص تمدید قراردادش وجود داشت در نهایت در اواخر هفته گذشته پای میز مذاکره با باشگاه نشست و قراردادش را به مدت دو فصل دیگر و تا پایان لیگ نوزدهم با این تیم تمدید کرد. او امروز در نشستی که باشگاه در نظر گرفته بود حاضر شد و پاسخگوی اصحاب رسانه در خصوص مسائل مختلف حول تمدید قرارداد و شرایط این باشگاه شد.

قبل از هر چیزی باید سلام بگویم به دوستان و فکر می کنم خیلی وقت است که ساختار کامل باشگاه را با حضور هیات مدیره و مدیر تیم و ... را اینگونه مشاهده نکردید. همانطور که می دانید دو روز پیش قراردادم را دوساله تمدید کردم. بار دیگر تشکر می کنم از مسوولان باشگاه که خیلی زود توانستیم منافع مشترک را پیدا کنیم و خوشحالم از ادامه این همکاری. همکاری و تلاش برای توسعه بیشتر تیم و باشگاه. تشکر می کنم از حمایت بی دریغ هواداران عزیز که حمایت عظیمی از من داشتند.

وی ادامه داد: واضح است که بدون حمایت پرشور آنها کار سخت و موفقیت دشوار خواهد بود. افتخار می کنم عضوی از خانواده پرسپولیس بودم و هستم. همینطور که جناب آقایان پیروانی و کاشانی در طول این دوران خدمات زیادی به پرسپولیس کردند و امیدوارم همچنان در تمام موارد و جوانب این همکاری را ادامه دهیم.

وی در خصوص تمدید قراردادش گفت: ما توافق کردیم برای ادامه همکاری و این را باید بگویم که در ابتدای راه هستیم. این چالش عظیمی برای من است و خوشحالم می کنم، انگیزه مضاعف برای اینکه پرسپولیس را روز به روز به رشد بزرگی برسانیم. نه تنها در ایران که در آسیا. نتایجی که تاکنون داشتیم و داریم به هیچ عنوان ما را خواب نخواهد کرد بلکه برعکس برای ما انگیزه مضاعفی خواهد بود تا بیشتر و بهتر کار کنیم.   تمامی اهدافی که برای خودمان در نظر داریم با بیشترین بازده به سرانجام برسانیم. تبریک می گویم به بازیکنانم که تلاش زیادی داشتند. همه ما مهم هستیم اما مهمتر آنها هستند چرا که آنها در زمین هستند و بیشترین تلاش را دارند. اما هر بخشی ولو کوچکترین آن تاثیر بزرگی در موفقیت باشگاه دارد.

برانکو در ادامه مخاطب خود را رسانه‌ها قرار داد و گفت: از شما انتظار دارم این همکاری بیشتر شود و در راستای منافع باشگاه باشد. در راستای منافع پرسپولیس و فوتبال و همچنین حقیقت باشد. چون هیچ کدام از ما از انتقاد و اتفاقات فرار نمی کنیم. این انتقاد و اتفاقات در همه جای دنیاست و این کنفرانس هم به این خاطر است که آغوش ما به روی انتقاد باز است. شاید برای شما خسته کننده باشد با توجه به بردهای پیاپی! اما انتظار دارم این ارتباط دوستانه و ورزشی کامل باشد.

برانکو در خصوص تمدید قراردادش گفت: من بارها گفتم و آقایان پیروانی و گرشاسبی نیز اینجا حضور دارند. همیشه اهداف بلندی پیش روی خودمان قرار داده ایم. طبیعی است که هیچ وقت کار به آسانی پیش نخواهد رفت اما هدف ما این است که علاوه بر اینکه به طور مستمر در فوتبال ایران به دنبال قهرمانی باشیم، ابتدای فصل اهداف بزرگ مان را اعلام کرد. این اهداف ما برای همه فصول است. سوپرجام را فتح کنیم، قهرمان لیگ شویم و قهرمان آسیا و یا هر قهرمانی که در مسیر قرار دارد. سوپرجام را کسب کردیم، تا نیمه نهایی نیز رفتیم. تا نیمه نهایی موفقیت بزرگی داشتیم چون در این بازی ها خیلی جزییات و شانس و عوامل دیگر دخیل است. باید این را بدانیم که از تمام تیم ها موقعیت سخت تری داشتیم. 9 بازی را بیرون از تهران بازی کردیم. با توجه به اینکه می دانیم چقدر هواداران مهم هستند و حمایت آنها را نیاز داریم. البته این فصل و تمام فصول این هدف ماست که قهرمانی بیشتری کسب کنیم.

برانکو در خصوص اینکه چرا تمدید قراردادش طولانی شده و آیا به خاطر حضور در تیم ملی این مساله طولانی شده گفت: منظورتان کدام تیم ملی است؟ اگر طول کشید به این خاطر بود که ما برنامه فشرده ای داشتیم. یک مقدار هم زمان نیاز بود تا آقای گرشاسبی مسائل را سبک و سنگین کند تا ببیند شرایط باشگاه به چه شکل است. ما هر سه روز بازی داشتیم و وقتی برای مذاکره نداشتیم. تیم ملی ایران سرمربی دارد که موفق شده به جام جهانی راه پیدا کند. مربی ای که با او ایران به جام جهانی خواهد رفت. اگر منظورتان در خصوص دیگر کشورهاست بله پیشنهاد داشتیم اما این دلیل نبود که مذاکرات مان کند پیش برود.

وی در مورد بازگشت نوراللهی گفت: من خوشحالم بابت بازگشت او. متاسفانه خیلی طول کشید تا وضعیت او مشخص شود. بدترین چیز برای بازیکن فوتبال این است که مثل او یک سال بازی رسمی نداشته باشد. ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا هر چه زودتر او را برای بازی آماده کنیم و طی تمرینات ارزیابی خواهیم کرد در چه شرایط از آمادگی قرار دارد و به چه شکل می تواند کمک کند. اینکه برای رقابت برای نفرات اصلی خواهد بود باید بگویم بله. انتظار داریم بعد از زمان مشخصی کیفیت خود را همانند قبل از حضورش در سربازی نشان دهد.

برانکو نیز در این رابطه با اینکه آیا قرارداد دو ساله خود را در صورت پیشنهاد بهتر خواهد گذشت یا خیر گفت: خوشحالم که نگران قراردادم هستید و نگران امنیت آن هستید. اما قرارداد بین باشگاه و بازیکنان و باشگاه و مربی جز اسرار هستند. قرارداد به این منظور امضا می شود که منافع هر دو طرف منظور شود اما در فوتبال اینطور نیست. شما در همه جای دنیا شاهد آن هستید. قرارداد فقط یک صلح هست که بین دو طرف انجام می شود.

برانکو در مورد برنامه های آتی اش در دو سال آینده با تمدید قرار داد گفت: من همیشه گفته ام باشگاه از همه چیز مهمتر است. هیچ فردی وجود ندارد که از باشگاه مهم باشد. تنها منطق همین است همانطور که آقای گرشاسبی گفتند هم طارمی که موضوع او در طول نیم فصل در جریان بود، پیشنهاد باشگاه را داشت اما راه دیگری را انتخاب کرد. ما بهترین آرزو را اما برای او داریم، به عنوان یک ملی پوش و بابت تلاش هایی که در طول سه سال برای باشگاه انجام داد از طرف باشگاه تشکر می کنیم و این یعنی حرفه ای گری.

برانکو درباره حضور برادرش در این تیم گفت: با پیروانی در خصوص هواداران و نقش آنها واقعا موافق هستم. خیلی ناراحت بودم که بازی با نفت سرمایه خودمان را نداشتیم. در مورد کادرفنی باید بگویم که آنها در طول دو سال آینده در کنار ما خواهند بودند اما شاید یک مشکل شخصی به وجود بیاید. این اتفاقات احتمالی هستند. ما اما انگیزه زیادی داریم تا با شوق زیاد دو سال آینده را نیز ادامه دهیم.

برانکو در مورد اینکه آیا با دیگر بازیکنان نیز مشکلی برای جدایی نخواهد داشت گفت: طارمی قراردادش تا پایان فصل بود. همه ما پیشنهاد قرارداد جدید را به او اعلام کرده بودیم. اما ایشان کتبا توسط وکیل خود اعلام کردند مایل به همکاری نیستند و ما احتمالا یک ماه و نیم می توانستیم او را در اختیار داشته باشیم. واقعیت این است که از نظر ذهنی نیز در اختیار پرسپولیس نبود و ما فقط توانستیم از نظر مالی دچار ضرر را گرفتیم. ما تکرار می کنیم می خواستیم او را نگه داریم اما قبول نکرد. در مورد دیگر بازیکن هم باید منافع هر دو طرف را در نظر گرفت. من به عنوان مربی اجازه نمی دهم کسی برود چون محروم هستیم. اما اگر کسی بیاید 10 میلیون دلار پیشنهاد بدهد نمی توانیم اجازه بدهیم. این حرفه ای است و باید شرایط هر دو طرف را درک کنیم.