تلخ ترین شکست دوران بهترین مربی جهان

سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال جیانگسو سونینگ چین که سابقه مربیگری در تیم‌هایی مانند انگلیس، روسیه، یوونتوس، میلان، رم و رئال مادرید را دارد، در مورد تلخ ترین شکست دوران مربیگری‌اش صحبت کرد.

او که 14 سال فوتبالیست بود و سابقه بازی در تیم‌هایی مانند رئال، رم، یوونتوس و میلان را دارد، ‌دوران مربیگری‌اش 27 ساله‌اش را از سال 1991 آغاز کرد و تلخ‌ترین شکست او به عنوان یک سرمربی هم در میلان رقم خورد.

کاپلو در گفت‌‌و‌گو با نشریه توتواسپورت درباره حسرت‌برانگیزترین باخت دوران مربیگری‌اش گفت:« باختی که سال 1994 با میلان در جام بین‌قاره‌ای توکیو مقابل ولزسارسفیلد آرژانتین متحمل شدیم.»

میلان سال 1994 به عنوان قهرمان چمپیونزلیگ فصل 94-1993 به مصاف ولزسارسفیلد به عنوان قهرمان جام لیبرتادورس رفت و آن بازی را با نتیجه 2 بر صفر باخت.

یکی از بازیکنانی که در تحمیل آن شکست به میلان نقش داشت، دروازه‌بان پاراگوئه‌ای ولزسارسفیلد، خوسه لوئیس چیلاورت بود که بعد از شنیدن اظهارات کاپلو، روی زخم کهنه او نمک ریخته است.

چیلاورت در واکنش به اظهارات کاپلو، در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آقای فابیو کاپلو، اینکه شما به ولز باختید کاملا طبیعی بود. آن زمان ما بهترین تیم دنیا بودیم.»

میلان بعد از باخت به ولز، سال 2003 در فینال جام بین قاره‌ای به یک تیم آرژانیتنی دیگر، بوکاجونیورز باخت و دیگر هرگز موفق به فتح جام بین قاره‌ای نشد اما 4 سال بعد، نسخه جدید این رقابت‌ها با عنوان جام جهانی باشگاه‌ها را برابر بوکا با برتری 4-2 فتح کرد.