استقلال انتقامش را بگیرد
محمد خرمگاه از بازیکنان استقلال خواست یکی از بدترین خاطرات دوران ورزشی‌‌اش را در دیدار برگشت با پدیده کمرنگ کنند.

 او که در دور رفت و شکست استقلال مقابل پدیده همراه کادر فنی استقلال بود، در گفت‌وگویی درباره آن دیدار حرف زد.

*استقلال به پدیده رسید. چه خاطره‌ای از بازی رفت با این تیم‌ دارید؟

اصلاً دوست ندارم آن شب تلخ را به یاد بیاورم. البته الان شرایط استقلال به مراتب بهتر از دور رفت است و تیم نتایج بهتری می‌گیرد ولی باز هم مشکل دارد.

* چه مشکلی؟

همین که استقلال در این فصل همواره نتوانسته همه نفراتش را کامل در اختیار داشته باشد، باعث شده تیم با این معضل دست به گریبان باشد. ابتدای فصل که آن همه غایب داشتیم و الان هم محسن کریمی که تازه رسیده بود دوباره مصدوم شد. جابر انصاری هم که مدتی مصدوم بود. جپاروف را هم که محروم کردند و الان وضعیت شجاعیان هم برای این بازی مشخص نیست. اینها به تیم لطمه می‌زند.

* بیشتر توضیح می‌دهید؟

دیدیم وقتی استقلال نفرات اصلی‌‌اش را در اختیار داشت در چند بازی پشت هم برنده شد ولی باز با محرومیت و مصدومیت مهره‌های تأثیرگذارش به مشکل برخورد. این غیبت‌ها کار استقلال را دشوار می‌کند.

* پدیده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پدیده جزو تیم‌های خوب لیگ است که با حضور رضا مهاجری هم فوتبال زیبایی بازی می‌کند و هم سخت امتیاز می‌دهد. این تیم فوتبال را به شکل فوتبالی بازی می‌کند و برای همین ضدتاکتیک زدن به پدیده سخت است. حتم دارم بازی زیبایی از کار درمی‌‌آید.

* شبی که با منصوریان به پدیده باختید، تا چه حد برایتان تلخ بود؟

اگر بخواهم بگویم در طول دوران ورزشی‌ام دو شب بدتر از همه شب‌ها بود، این یکی از آن دو شب بود. امیدوارم برد استقلال را در مشهد ببینیم تا لااقل بخشی از ناراحتی‌های آن شب را فراموش کنیم.

* استقلال می‌تواند با این همه اختلاف امتیاز به پرسپولیس برسد؟

رسیدن به صدر جدول غیرممکن نیست. هنوز خیلی بازی مانده و هزار اتفاق تا آخر فصل رخ می‌دهد که کسی نمی‌داند. زیبایی فوتبال در این چیزهاست که لیورپول، منچسترسیتی را با 4 گل شکست می‌دهد و همه را غافلگیر می‌کند. هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. شکست سراغ پرسپولیس هم می‌‌آید.

* استقلال در جام ‌حذفی هم باید با صنعت نفت دیدار کند. آن مسابقه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

صنعت نفت کادر فنی باهوشی دارد. این تیم در لیگ یکی از تیم‌های سرسخت است که قطعاً در خانه‌‌اش به تیمی که برای رسیدن به فینال جام ‌حذفی رودررویش می‌ایستد، باج نمی‌دهد. باید هواداران آبادانی را هم در نظر گرفت. فکر می‌کنم استقلال کار بسیار سختی دارد.