چالش جدید برای شاگردان برانکو

پرسپولیس مقابل گسترش فولاد تبریز با گلی که در واپسین ثانیه‌های بازی به ثمر رساند از یک شکست خانگی گریخت تا در ستون شکست جدول مقابل نام این تیم عدد «۱» باقی بماند.

گرچه پرسپولیس مقابل گسترش فولاد با گل دقیقه ۹۵ از شکست گریخت و یک امتیاز گرفت، اما واقعیت این است که این تیم در نیم فصل دوم کمتر برنده می‌شود، سخت‌تر امتیاز می‌گیرد و این امتیازگیری را هم مدیون گل‌های دیرهنگام است.

بازی‌های سرخ پوشان در نیم فصل دوم را مرور می‌کنیم. آنها در هفته شانزدهم مقابل فولاد با نتیجه یک-یک متوقف شدند. سپس تراکتورسازی را در تهران ۲ بر صفر بردند که این بهترین نتیجه این تیم در نیم فصل دوم بود. آنها در هفته هجدهم در رشت با سپیدرود دیدار کردند و با گل نسبتا دیرهنگامی که در دقیقه ۸۳ به ثمر رساندند میزبان پایین جدولی شان را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کردند. شاگردان برانکو در هفته نوزدهم مقابل نفت هم بدون گل متوقف شدند و سرانجام در هفته بیستم با گل دقیقه ۹۵ از شکست خانگی مقابل گسترش فولاد گریختند.

با این آمار مشخص است که صدرنشین لیگ برتر با ۳ مساوی و ۲ پیروزی کارش را در نیم فصل دوم آغاز کرده و ادامه می‌دهد. نکته جالب توجه اینجاست که پرسپولیس به جز فولاد، با مدعیان لیگ بازی نکرده است. آنها با گسترشی بازی کردند که در میانه جدول حضور دارد و سه تیم دیگر نفت، سپیدرود و تراکتورسازی شرایط خوبی در جدول ندارند.

این آمار نشان می‌دهد تیم برانکو در نیم فصل دوم به چالش امتیاز گیری برخورد کرده و ادامه این روند به اقتدار این تیم در صدرنشینی خلل وارد می‌کند. به خصوص اگر آنها به تیم‌های بالای جدولی روبرو شده و به بازی‌های سخت تر برسند.

سرخ پوشان در هفته بیست و یکم با پیکان دیدار دارند. پیکان تنها تیمی است که در این فصل موفق به شکست دادن پرسپولیس شده است. دیدار دو تیم از ساعت ۱۵:۳۰ جمعه ششم بهمن و به میزبانی تیم پیکان برگزار می‌شود.