چرا اردوی تیم ملی فوتسال تعطیل شد؟/ اعلام اسامی 14 بازیکن

کادرفنی تیم ملی فوتسال ایران امروز (شنبه) اسامی ۱۴ بازیکن را برای حضور در اردوی آذربایجان اعلام کرد. اما این فهرست که در فاصله دو هفته تا شروع مسابقات اعلام شده هنوز نهایی نیست و حتی تا شش ساعت تا شروع اولین بازی نیز امکان تغییر در آن وجود دارد. همچنین با وجود نیاز جدی کادرفنی برای در اختیار داشتن بازیکنان در اردو، تمرین‌ها به اجبار تعطیل شد.

محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تعطیلی تمرین تیم ملی اظهار کرد: ما دیروز (جمعه) تمرین داشتیم اما با توجه به این که برنامه هتل المپیک برای تیم ملی از قبل تعیین شده بود، مجبور شدیم تمرین را تعطیل کنیم. بنابراین عصر فردا (یک‌شنبه) یک جلسه تمرین برگزار کرده و سپس عازم باکو خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین درباره غیبت محمدرضا سنگ سفیدی در این فهرست توضیح داد: مصدومیت سنگ‌سفیدی هنوز به اتمام نرسیده و او را به باکو نبردیم تا به بهبودی کامل برسد.

او همچنین با تاکید بر این که فهرست نهایی تیم ملی آخرین روز اردو در تهران مشخص خواهد شد، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا مقررات مسابقات را تغییر داده و امسال برخلاف ادوار قبل، می‌توانیم فهرست نهایی را تا شش ساعت قبل از اولین بازی، تغییر دهیم. ما همچنان به دنبال ارزیابی بازیکنان مختلف هستیم و حضور بازیکنی در اردوی باکو به معنای حضورش در جام‌ملت‌های آسیا نیست.

ناظم‌الشریعه درباره این که گفته می‌شود توحید لطفی به خاطر مشکل خروج از کشور، خط خورده است، تصریح کرد: ما لطفی را به خاطر مشکل خروج از کشور خط نزده‌ایم. او شرایط مسابقه را نداشت و به خاطر کم‌تجربگی، ترجیح دادیم از بازیکن باتجربه‌تر استفاده کنیم.

همچنین به نظر می‌رسد حضور علیرضا صمیمی و سپهر محمدی به عنوان دو دروازه‌بان تیم ملی قطعی باشد و کادر فنی همچون جام‌جهانی می‌خواهد از دو دروازه‌بان به جای سه دروازه‌بان در جام‌ملت‌ها استفاده کند.