طارمی: پرسپولیسی ها حلالم کنید!

ماجراهای لژیونر شدن مهدی طارمی در نهایت با همبازی شدن او با اسنایدر و با پیراهن شماره ۹ الغرافه به پایان رسید. در این بین اما هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند طارمی به عنوان مقصر محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی نباید پیشگام جدایی از این تیم می‌شد. طارمی اما دفاعیات خود را در این زمینه اعلام می‌کند و امیدوار است هواداران تیمش نیز آن را درک کنند.

طارمی در خصوص حضور در الغرافه می‌گوید: پیشنهادات خوبی داشتم اما صادقانه بگویم که هدفم از حضور در این تیم پول بیشتری بود که نصیب پرسپولیس می‌شد. با انتقالم به الغرافه و پولی که نصیب پرسپولیس شد خوشحالم باشگاه به سرمایه‌ای که برایم هزینه کرده بود رسید و توانستیم از این جهت کمک باشگاه باشم. در این چند سال چند بازیکن می‌توانید نام ببرید که به باشگاه آمد و بعد از رفتن به باشگاه سود رسانده باشد؟ من که در ذهنم نیست اما خوشحالم که حداقل از جدایی‌ام باشگاه به بخشی از سرمایه مدنظرش رسید.

وی ادامه داد: باشگاه الغرافه به دنبال موفقیت در لیگ ستارگان است و بازیکنان خوبی به خدمت گرفته که سرآمد آنها وسلی اسنایدر است که نیاز به تعریف من ندارد و امیدوارم در لیگ قطر و همچنین آسیا موفق عمل کنیم.

طارمی در خصوص انتقاداتی که نسبت به جدایی‌اش می‌شود گفت: من می‌توانستم آخر فصل بروم و یک ریال هم به پرسپولیس نرسد اما این خواسته‌ی من نبود و می‌خواستم هم باشگاه متنفع شود و هم من قبل از جام جهانی با فضای فوتبال خارج آشنا شوم.

وی در واکنش به اینکه نباید در مقطعی که او را مقصر محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقال می‌دانستند از این باشگاه جدا می‌شد گفت: این اوج بی‌انصافی است که مرا مسبب محرومیت بدانند. هر چند دوستان سابق در باشگاه از تمام قدرت خود استفاده کردند تا با جو دادن به ماجرا و سواستفاده از سکوتم و همچنین چشم پوشی از اشتباه خود این مساله را نشان دهند که من مقصر این ماجرا بودم.

طارمی در ادامه توضیحاتش گفت: من از ریزه اسپور جدا شدم و وقتی وکیلم گفت احتمالا محروم «می‌شوی»، گفتم بالاتر از سیاهی نیست. توجه کنید من همان زمان هم در خصوص محرومیت خودم این حرف را زدم و یک درصد هم به دنبال ضربه زدن به پرسپولیس نبودم. اصلا طبق قوانین هم فقط من باید محروم می‌شدم. اما مدیران سابق طبق همان چیزی که در حکم محرومیت فیفا وجود دارد به خاطر عدم صداقت و ... محروم شدند و این مساله را به پای من نوشتند.

وی ادامه داد: من چرا باید در سال جام جهانی محروم می‌شدم؟ من به خاطر پرسپولیس به تیم برگشتم. به این خاطر که هواداران می‌گفتند تیم خوبی داریم و بعد از ۹ سال قهرمان می‌شویم و‌برگشتم تا به آنها پاسخ دهم. خدا را شکر که در نهایت نیز توانستیم به این اتفاق برسیم. پرسپولیس همیشه در قلب من جای دارد و مطمئنا بار دیگر به این تیم بازخواهم گشت اما لطفا انصاف داشته باشید و با نگاهی به حکم متوجه خواهید شد که من یک درصد هم در محرومیت باشگاه مقصر نبودم و خودم بزرگترین ضربه را خوردم و محروم شدم.

طارمی با اشاره به ماجرای هدایتی و پولی که گرفته بود گفت: به من دزد و هر چیزی که دل‌شان خواست گفتند اما اینطور نبود. پولی که من از حاج حسین گرفتم اصلا به خاطر فسخ قرارداد با ریزه اسپور نبود. قرار بود حاج حسین به خاطر نرفتن به خارج از کشور به من پول بدهد و اصلا این را بگویم که ریزه اسپور برای فسخ قراردادم ۳ میلیون یورو خواسته بود و این پولی که آقای هدایتی دادند حداقل ۹ میلیارد کمتر از چیزی است که ریزه اسپور برای فسخ خواسته بود.

طارمی با آرزوی موفقیت برای پرسپولیس گفت: من وقتی دیدم تیم در این فصل شرایط خوبی دارد و ان شاالله هم قهرمان خواهد شد درخواست جدایی کردم. مسلما از پول رضایتنامه‌ام باشگاه به شرایط بهتری خواهد رسید تا اینکه در پایان فصل بعنوان بازیکن آزاد و بدون دریافت رضایتنامه از تیم جدا می‌شدم. همیشه پرسپولیسی هستم و مطمئنا روزی به تیم بازخواهم گشت و عشق به این تیم مثل همیشه در قلبم جا خواهد داشت.