پاداش یک و نیم میلیون دلاری فیفا به تیم ملی چه شد؟

تیم ملی فوتبال ایران درحالی موفق شد برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کند که مانند همیشه، فیفا به تیم هایی که به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان صعود کردند، پاداش هایی را پرداخت خواهد کرد.

پاداش تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه نسبت به جام جهانی برزیل افزایش یافته و قرار است فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) به 32 تیم صعود کرده، یک و نیم میلیون دلار پاداش برای آماده سازی و اردوها دهد، این مبلغ قرار بود پس از قرعه کشی 10 آذر ( 1 دسامبر ) به فدراسیون ها برسد اما مشخص نیست این پول در کجا است؟

فغانپور،مسئول حقوقی و خطیر معاون دبیرکل فدراسیون فوتبالاعلام کرد که پاداش یک و نیم میلیون دلاری هنوز به هیچ کشوری پرداخت نشده است اما جالب است بدانید، چگونه فیفا پس از گذشت حدود 2 ماه از قرعه کشی و کمتر از 5-6 ماه تا آغاز بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، پاداش تیم ها را برای آماده سازی پرداخت نکرده است.

همچنین باید بدانید، محل کمپ تیم ملی ایران در روسیه، کمپ لوکوموتیو مسکو است. کمپی که قرار بود در اختیار تیم ملی ایتالیا قرار بگیرد و فدراسیون فوتبال ایتالیا این کمپ را اجاره کرده بود، اما حذف آنها باعث شد فرصت خوبی در اختیار فدراسیون فوتبال ایران برای اجاره این کمپ قرار بگیرد و حالا شاگردان کی روش به این کمپ می روند، محلی که اجاره آن حدود 2 میلیون دلار است و این مبلغ نزدیک به پاداش فیفا به فدراسیون فوتبال است.

به هرحال به نظر می رسد برخلاف ادعای مسئولان فدراسیون، این مبلغ به سئول نشین ها رسیده و آنها خرج کمپ تیم ملی در روسیه کرده اند و این درحالیست که مسئولان فدراسیون دریافت این پول را تکذیب می کنند.