استراتژی پرسپولیس برای گلزنی به پیکان

پیکان تنها تیمی است که پرسپولیس را در لیگ هفدهم شکست داده است. آن ها در دیداری که موفق به غلبه بر پرسپولیس شدند، مانع از گلزنی این تیم شدند تا حالا انگیزه شاگردان برانکو برای انتقام گیری از تیم پیکان بیشتر و بیشتر شود.

اما دروازه پیکان چگونه باز می شود؟! بررسی گل هایی که این تیم در نیم فصل دوم خورده، به نوعی نقاط ضعف این تیم را مشخص می کند.

*در هفته شانزدهم محمد قاضی به زیبایی و با شوت از راه دور دروازه پیکان را باز کرد. برانکو در این سال ها تلاش بسیاری کرده تا توانایی شوتزنی بازیکنان پرسپولیس را افزایش دهد اما همچنان سرخپوشان پایتخت تیم خیلی قدرتمندی در شوتزنی نیستند. احمد نوراللهی و گادوین منشا را می توان برای این روش بسیار مناسب دانست.

*در هفته هفدهم، یک کار تیمی توسط بازیکنان تیم پارس جنوبی دروازه سید پیام نیازمند را گشود. در دقیقه 27 چند پاس به سمت چپ رسید و علیاری سانتری زیبا به تیر دوم و بیرون از محوطه شش قدم فرستاد تا علی دشتی با ضربه سر دیدنی گلزنی کند. قرمزهای پایتخت نیز در این فصل از این حربه گلزنی کرده اند و شجاع خلیل زاده، علی علیپور و... بازیکنان سرزن پرسپولیس هستند.

*یک هفته بعد، ذوبی ها دوبار به ذوب آهن گلزنی کردند. در دقیقه 12 حسینی سانتر زیبایی را بین دو مدافع پیکان فرستاد و مرتضی تبریزی با ضربه سر دروازه را باز کرد. اما گل بعدی توسط میلاد فخرالدینی و در نیمه دوم به ثمر رسید؛ بختیار رحمانی عمق دفاع تیم تهران را نشانه گرفت و دفاع چپ سابق استقلال با فراری دیدنی، خود را در موقعیت تک به تک قرار داد و دروازه پیکان را باز کرد.

در هفته نوزدهم شاگردان جلالی کلین شیت کردند و بازی هفته بیستم‌شان هم برابر فولاد لغو شد.