اظهارات طارمی به زبان لاتین به فیفا و دادگاه CAS ارسال شد

مهدی ذاکر درباره اظهارات مهدی طارمی در برنامه نود اظهار کرد:متاسفانه گزارش هایی در زمان رسیدگی پرونده شکایت ریز اسپور ترکیه به فیفا ارسال شد و این نهاد اجرایی با استناد به مدارک ارسال شده رای محرومیت باشگاه پرسپولیس صادر شد.

اظهارات طارمی به زبان لاتین به فیفا و دادگاه CAS ارسال شد

او ادامه داد: اکنون هم اظهارات طارمی در برنامه نود باعث شده است که برخی از افراد این صحبت ها را به زبان لاتین ترجمه و به فیفا و دادگاه CAS ارسال کنند. به هر حال انعکاس این اخبار در برنامه 90 و رسانه ها در نتیجه رای محرومیت باشگاه پرسپولیس تاثیر گذار است. به نظرم موضوع محرومیت باشگاه یک مسئله ملی است و باید منافع ملی در نظر گرفته شود.

روزنه امید برای کسر محرومیت کمرنگ شد

ذاکر بیان کرد: مراجع صالح در فوتبال از جمله دیوان محاسبات، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی وجود دارند که قرار دادهای بازیکنان را بررسی می کنند و نیازی نیست تا برنامه های ورزشی این موضوع را رسیدگی کنند. روزنه امید ما برای لغو یا کسر محرومیت با اتفاقات رخ داده کمرنگ شد.

مسئولان باشگاه ریز اسپور ترکیه با مرام هستند

 مشاور حقوقی پرسپولیس تصریح کرد: دادگاه عالی ورزش در حال رسیدگی به این موضوع است. همچنین ما برای حل محرومیت باشگاه وکیل سوئیسی گرفتیم و برای مذاکره با مسئولان ریز اسپور راهی ترکیه شدیم. مسئولان باشگاه ریز اسپور برای رای تجدید نظر، لایحه دفاعی برای دادگاه عالی ورزش ارسال نکردند تا باشگاه پرسولیس با مشکل مواجه نشود.

در پرونده طارمی باید منافع ملی در نظر گرفته شود

او درباره اینکه مسئول کمیته تعیین وضعیت اعلام کرده است که باشگاه پرسپولیس به علت صداقت نداشتن محروم شده است، بیان کرد: اطلاعاتی از کشور درشب بازی ما در اختیار ترکیه ای ها قرار گرفت و وکیل باشگاه ریز اسپور هم با اسناد به این مدارک از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد. برخی از افراد با غرض ورزی قصد دارند به باشگاه آسیب برسانند وآنها باید منافع ملی را در نظر بگیرند.

باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد با طارمی سند سازی نکرده است

ذاکر بیان کرد: طارمی و وکیلش روز 24 فروردین ماه 95 با باشگاه پرسپولیس توافق کردند و وکیل طارمی هم خبر تمدید قرارداد 2 ساله طارمی را رسانه ای کرد. حتی وب سایت برنامه 90 هم این موضوع را منتشر کرد. ما سند سازی نکردیم و مدارک این توافق نامه در باشگاه وجود دارد. طاهری با طارمی و وکیلش در روز 30 خرداد ماه توافق نامه را امضا کردند و طارمی بعد از آن به ترکیه رفت. توافق نامه طارمی با باشگاه ترکیه ای در صورتی اعتبار داشت که کارت بازی این بازیکن صادر می شد اما این کار صورت نگرفت. وکیل طارمی طی نامه ای به طاهری اعلام کرد که طبق توافقی که در 30 خرداد ماه کردیم قرارداد طارمی را تنظیم کنید. باشگاه هیچ گونه بی صداقتی درباره عقد قرارداد با طارمی مرتکب نشده است و مستندات این توافق نامه در باشگاه وجود دارد. گرشاسبی صلاح بداند این مدارک را منتشر می کنیم.

تیم استقلال برای جبران اختلاف امتیازی اش به هر دری می زند

ذاکر درباره اظهارات مسئولان باشگاه استقلال درباره کسر امتیازات پرسولیس بیان کرد: طبیعی است که تیمی که 16 امتیاز با تیم ما فاصله دارد همه تلاش خود را می کند تا به تیم ما برسد. به نظرم تیم استقلال در بازی هایش به دنبال کسب امتیاز باشد نه اینکه از این طریق بخواهد کسر امتیازاتش را جبران کند.

مطالب کذب باعث استعفای وکیل سوئیسی شد

مشاور و وکیل حقوقی پرسپولیس درباره وضعیت وکیل سوئیسی بیان کرد: مطالب و دروغ هایی علیه باشگاه پرسپولیس باعث شد که وکیل سوئیسی استعفا بدهد و دیگر با باشگاه همکاری نکند.

او در پایان خاطر نشان کرد: کمیته اخلاق در گذشته هم این پرونده را رسیدگی کرد و اکنون هم می خواهد این کار را انجام بدهد. توصیه ام این است که رسانه ها بگذارند پرونده طارمی در مراجع قضایی رسیدگی شود و آنها به موضوعات دیگر بپردازند.