امکانات ایران برای تمرین تیم‌ملی افتضاح است

 سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال بالاخره به قولش وفا کرد.

او خودش را جدا از والیبال و تیم شهرش نمی‌داند تا جایی که علاوه بر فوتبال، دغدغه والیبال را دارد. دغدغه بی‌توجهی مسئولان استانش به تیم هاوش گنبد و دست و پنجه نرم کردن بازیکنان شهرش با بی‌پولی، رقیبی قدرتر از رقبایش در لیگ برتر. او به حدی از مسئولان استانش دلگیر است که حتی انحلال تیم شهرش را بهتر از کار بدون پول و در کمال بی‌مهری می‌داند.

* شما همیشه کنار تیم والیبال هاوش گنبد بودید چه برای تمرین، چه برای پاداش دادن. بازی اول پلی‌‌آف هم به خاطر قولی که دادید به خانه والیبال آمدید.

من بیشتر اوقات با بچه‌های تیم هستم. وقتی در گنبد باشم می‌روم سر تمرین و حتی با آنها بازی می‌کنم اما پاداشی که دادم پاداش نیست، بلکه مزد زحمات بچه‌‌هاست و حق‌شان هم هست. آنها کلی کم‌لطفی می‌بینند از مسئولان استان. من وظیفه خودم می‌دانم به برادرانم که زحمت زیادی می‌کشند، نگاه بیندازم.

*بازی خوب هاوش مقابل بانک سرمایه به خاطر حضور شما بود؟

نه. آنها کلی غیرت دارند که با بی‌پولی و بدون من خوب بازی می‌کنند. فکر نمی‌کنم بازی خوب آنها به من ربطی داشته باشد. من جزو هواداران هاوش هستم و تا وقتی بتوانم بازی آنها را در سالن از نزدیک تماشا می‌کنم.

* به نظر شما هاوش بعد از صعود به پلی‌‌آف، چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟

من فقط می‌دانم مسئولان استان به هاوش کم‌لطفی می‌کنند. بازیکنان بدون پول بازی می‌کنند.

*چرا باید در مهد والیبال این اتفاق بیفتد؟

این موضوع را از قرجه نماینده گنبد در مجلس باید بپرسید. وقتی رأی می‌خواهند، به تیم سر می‌زنند، به بچه‌ها وعده و وعید می‌دهند و حتی قربان‌صدقه آنها می‌روند. به محض اینکه پای‌شان به مجلس می‌رسد، دیگر کسی را نمی‌شناسند و تماس هم می‌گیری، جواب نمی‌دهند.

* دقیقاً امسال وقتی قرار بود هاوش از لیگ کنار گذاشته شود، نمایندگان مجلس، فدراسیون را تحت فشار گذاشتند اما بعد خیلی زود همه قول‌ها یادشان رفت.

اگر قرار باشد تیم بدون پول در لیگ باشد، نباشد بهتر است چراکه بازیکنان هاوش هم زندگی دارند، خانواده، زن و بچه دارند. با این حساب تیم منحل شود بهتر است تا بازیکنان به تیم دیگری بروند اما من تا به حال نشنیده‌ام که بخواهند کمک کنند.

*چرا با فرهاد قائمی سر اسب کری‌ دارید؟

نه من با فرهاد کری‌ ندارم چراکه اسب او در گروه ششم است و اگر اسبش به گروه یک بیاید شاید کری بخوانم.

* مستند اسب شما کی پخش می‌شود؟

مستند ساخته شده اما به جشنواره فجر نرسید. قول می‌دهم به جشنواره بین‌المللی بعدی برسد و شک نکنید یکی از بهترین فیلم‌های مستند ایران می‌شود.

* ماجرای کشمکش با فدراسیون سر دوپینگ اسب شما چه بود. دوپینگ اسب شما حقیقت داشت؟

من نمی‌خواهم درباره جواب آزمایش اسبم صحبت کنم اما می‌گویم حق با من بود.

* چرا نمی‌خواهید صحبت کنید؟

چون نمی‌خواهم دوباره حاشیه‌ها را از نو شروع کنم چراکه ما مطمئن هستیم سرگئی دوپینگ نکرد و ما تیم خیلی سالمی داریم. وقتی سرگئی دوپینگش درآمد، در گنبد حالش خیلی بدتر از تهران بود، رکورد ۵۹ ثانیه بود. اشکال ندارد من می‌گذرم و می‌بخشم اما خدا می‌بیند.

* درباره شرایط فوتبال خودت هم صحبت می‌کنی؟

خدا را شکر فوتبال هم خوب است. همه چیز خوب و عالی است. امیدوارم تیم ملی اردوهای خیلی خوبی داشته باشد تا برای جام جهانی‌ خوب آماده شویم.

* امیدوارید در جام جهانی‌ مراکش را ببرید؟

ما فقط به مراکش فکر نمی‌کنیم. ما باید روی شکست سه تیم تمرکز کنیم چراکه توانایی برد آنها را داریم.

* ظاهراً کمپ تیم ملی هم برای ایتالیا بوده که حالا با عدم صعود ایتالیا، ایران در آن اردو می‌زند. واقعاً درست است؟

من از شما می‌شنوم اما خدا را شکر. امیدوارم این‌طور باشد چراکه امکانات ایران افتضاح است اما با وجود کی‌روش و برنامه‌هایش ما اینجا زمین چمن نداریم.

*درست است کی‌روش می‌خواهد سرمربی ازبکستان شود؟

من نمی‌دانم و درباره مسائل شخصی او دخالت نمی‌کنم. چیزی هم نشنیده‌ام.

*یعنی جام جهانی‌ روسیه آخرین سرمربیگری کی‌روش است؟

نمی‌دانم اما هر کس خودش حق تصمیم‌گیری دارد.

* از تیم خارجی‌ات چه خبر؟

شرایط تیم خوب است و اردوهای خیلی خوبی داشتیم و امیدوارم نیم‌فصل قهرمان شود.

*خبرهای ضد و نقیضی در مورد شما شنیده می‌شد. یک بار می‌گفتند گلزن نیستید و بعد آمار دیگری می‌آمد، داستان چه بود؟

خب در فوتبال این مسائل زیاد است. من روی حرف‌ها زیاد تمرکز نمی‌کنم. من حرف کارشناسان فوتبال را گوش می‌کنم، به هواداران هم خیلی احترام می‌گذارم اما آنها به نظر من فقط فوتبال‌بین هستند. تنها کارشناس می‌تواند به فوتبالیست کمک کند. من حتی از پیشکسوتان والیبال و فوتبال برای پیشرفتم کمک می‌گیرم. آنها به خاطر اینکه ورزشکار بودند فوتبال را می‌فهمند، به خاطر همین من زیاد به حرف بعضی هواداران اهمیت نمی‌دهم.