مهاجم پرسپولیس: دیدار با آقای کی‌روش برایم توصیف‌ناشدنی بود

علی علیپور مثل یک مبارز است، پرتلاش و پرانرژی. او در زمین بازی، یک الگو است و برای موفقیت تیم همه جوره تلاش می‌کند. در خارج از زمین فوتبال هم، علیپور با خیلی‌ها فرق دارد.

ماحصل تلاش‌های او، دعوت به تیم ملی بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند کی‌روش با وجود فورواردهایی که در اروپا بازی می‌کنند، مهاجم قرمزها را دعوت نکند ولی علیپور آن‌قدر خوش درخشید و گل زد که برای کارلوس چاره‌ای جز دعوت او وجود نداشت. این مهاجم مؤدب و بی‌حاشیه، روز چهارشنبه گذشته در اولین جلسه ریکاوری تیم ملی حاضر شد و حالا درباره دیدار با کی‌روش و حضور در اردوی ایران، توضیحاتی می‌دهد.

* بعد از تلاشی که در لیگ برتر انجام دادی، توانستی به آنچه می‌خواستی برسی. حتماً اولین حضور در تمرین تیم ملی لحظه به یادماندنی‌ای برای تو بود.

قطعاً. در این مدت همیشه تلاش می‌کردم به آرزویم برسم. بازی در تیم ملی برای من یک آرزوی بزرگ بود و برای رسیدن به آن زیاد تلاش کردم. خیلی خوشحالم که در این مسیر به آنچه می‌خواستم رسیدم و این فرصت را به دست‌ آوردم که به پیراهن تیم ملی برسم. می‌خواهم از ته قلبم بگویم خیلی خیلی خوشحالم که این افتخار را دارم تا شاگردی آقای‌ کی‌روش را بکنم. از این به بعد باید تلاشم را دو، سه برابر کنم تا بتوانم در این راه موفق باشم.

* پس یعنی علیپور در همین نقطه متوقف نمی‌شود؟

نه، قطعاً ادامه می‌دهم. گفتم آرزوی هر بازیکنی است که برای تیم ملی کشورش بازی کند. این هدف اول همه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی است. بعد از این هدف که یک هدف ملی، تیمی و جمعی است بازیکنان تلاش می‌کنند با بازی‌های خوب به تیم‌های اروپایی بروند. فعلاً ابتدای راه هستم و الان از این بابت خیلی خوشحالم که می‌توانم زیر نظر مربی بزرگی چون کی‌روش کار کنم.

* چه زمانی متوجه شدی به تیم ملی دعوت شده‌ای؟

فکر می‌کنم یک‌شنبه بود که خانمم به من گفت به تیم ملی دعوت شده‌ای. خانمم هم از یکی از آشنایانمان برای اولین بار شنیده بود. البته این آشنایمان به خانمم گفته بود به علی نگو تا قبل از بازی تمرکزش به هم نخورد اما باور کنید وقتی این خبر را از خانمم و بعد، از هم‌تیمی‌هایم شنیدم خیلی انگیزه‌ام بیشتر شد. هر بازیکنی که بشنود به تیم ملی دعوت شده انگیزه‌اش چند برابر می‌شود. من هم صد در‌صد انگیزه خیلی زیادی گرفتم و تمام تلاشم را کردم تا برابر نسف‌قرشی خوب باشم که خدا را صد هزار مرتبه شکر این اتفاق افتاد.

* برخورد کی‌روش با تو چطور بود؟

خیلی خوب بود. آقای کی‌روش به من خوشامد گفتند. من هم چون برای اولین بار ایشان را می‌دیدم خیلی خیلی خوشحال بودم. باید بگویم دیدار با آقای کی‌روش برایم توصیف‌ناشدنی بود.

* قبل از اینکه برای اولین بار به اردوی تیم ملی بروی، حتماً درباره کاری که کادر فنی تیم ملی یا امکاناتی که در پک برای بازیکنان فراهم است، شنیده بودی. کیفیت کار در نخستین حضورت در اردوی ریکاوری به چه صورت بود؟

واقعاً همه چیز عالی بود. هم رفتار حرفه‌ای کادر تیم ملی و هم امکاناتی که آنجا فراهم است، فوق‌‌‌العاده باکیفیت بود و بازیکنان در این شرایط به بهترین نحو آماده حضور در جام جهانی‌ می‌شوند.

* قبل از اینکه به تیم ملی دعوت شوی گفته بودی رسیدن به پیراهن تیم ملی سخت است و حفظش سخت‌تر. چه خواهی کرد برای اینکه این پیراهن را همچنان حفظ کنی؟

با بازیکنانی که قبلاً به تیم ملی دعوت شده بودند، صحبت می‌کردم آنها هم این نظر را داشتند که رسیدن به پیراهن تیم ملی خیلی سخت است اما حفظ این پیراهن خیلی دشوارتر است. یک بازیکن باید خیلی خوب باشد تا بتواند این پیراهن را حفظ کند. بازیکنان و کادر پرسپولیس به من کمک کردند تا بتوانم خودم را در لیگ برتر نشان بدهم و از آنها تشکر می‌کنم. می‌دانم که باید برای حفظ پیراهن تیم ملی خیلی خیلی بیشتر کار کنم و مطمئناً همه تلاش من از این به بعد این است که آنقدر خوب کار کنم تا پیراهن تیم ملی را نگه دارم و این افتخار را داشته باشم که همچنان به تیم ملی دعوت شوم.