گفت‌وگوی خواندنی با لژیونر معروف ایرانی

 شکارچی تیزچنگ که به وقت لزوم به بادهای موسمی مجال خودنمایی نخواهد داد، این روزها بیش از هر وقت دیگری آماده است. گوچی می‌خواهد با جامه سفید راهی به دل‌های یک ملت باز کند. وقتی در عصر بارانی آن سوی اروپا چشم‌هایش را می‌بندد و دهانش را پر از رویا می‌کند، لابد قرار است به هیمه آتشین وطن در روز مبادا بدل شود. گپ با مردی که همچنان بوی گل می‌دهد پیش روی شماست.

گفت‌وگوی خواندنی با لژیونر معروف ایرانی

بازگشت دوباره تو به آردیویسه و تولد دوباره‌ات پس از نیم‌فصل اول همه را امیدوار کرده است.
خوشحالم که روزهای نیمکت‌نشینی تمام شدند و دوباره در ترکیب اصلی هیرنفین جا گرفتم. قبول دارم که نیم‌فصل اول نتوانستم انتظارات را برآورده کنم، اما حالا که کادر فنی دوباره به من اعتماد کرده با گلزنی پاسخگوی این اعتماد را خواهم بود. خوشحالم که بدشانسی‌ها بالاخره به آخر رسید.

فکر می‌کنی هیرنفین پایان فصل روی کدام پله بایستد؟
شرایط ما بهتر شده است و نتایجی که گرفتیم گواه این مدعاست. در لیگ هلند رقابت نزدیک و میلی‌متری است و تا هفته آخر ادامه دارد. خودم فکر می‌کنم امسال هیرنفین در کمرکش جدول قرار گیرد. تا خدا چه بخواهد.

مثل اینکه تولد دردانه‌ات حسابی حالت را عوض کرده است.
واقعا همین‌طور است. این آخری‌ها کمی استرس داشتم و به آمدنش همراه با صحت و سلامتی فکر می‌کردم. خدا را شکر انتظار به پایان رسید و مسافر ما با لبخند آمد. حالا که پدر شدم با خیال راحت‌تر به میدان خواهم رفت و به عشق پسرم دوران، با تمام توان می‌جنگم.

امسال علیرضا جهانبخش از تو بیشتر در قاب چشم‌ها نشست. خودت فکر می‌کردی در لاین سبقت، کمتر از او رویت شوی؟
سربلندی علیرضا، سرفرازی من است. وقتی یک ایرانی در فوتبال هلند می‌درخشد اعتبار و افتخارش برای همه ملت است. خیلی خوشحالم که با پیراهن آلکمار فصل خوبی را سپری کرده و شرایط ایده‌آلی دارد. من بازی‌هایش را تعقیب می‌کنم و شک ندارم آینده‌اش روشن‌تر از این خواهد بود.

برای گوچی از سرزمین لاله‌های نارنجی تا سرزمین گربه‌ای‌شکل چقدر راه است؟ اصلا دلت در عصرهای آن سوی اوترخت برای سناباد و طوس و کوه‌سنگی تنگ می‌شود؟
من مشهد را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم. چون هم اهل آنجا هستم و هم از لطف امام رضا(ع) همواره برخوردار بوده‌ام. هر وقت به ایران بیایم باید یک دل سیر زادگاهم را دور بزنم. البته مشهدی‌ها هم محبت زیادی به من دارند و همیشه کنارم بوده‌اند.

تا جام جهانی زمان زیادی نمانده. فکر می‌کنی در کجای فهرست نهایی کارلوس کی‌روش باشی؟
راستش در تیم کی‌روش هیچ بازیکنی حاشیه امنیت ندارد و هر کس که آماده‌تر باشد فیکس خواهد بود. با توجه به مهاجمان آماده‌ای کهفوتبال ایران دارد قرار گرفتن در لیست نهایی کارلوس کار ساده‌ای نیست، اما حالا که موتور گلزنی‌ام دوباره روشن شده و شرایط بهتری دارم با امیدواری بیشتر به آینده نگاه می‌کنم.

پاسخ سوال ما را ندادی!
هیچ افتخاری بزرگ‌تر از این نیست که برای دومین‌بار با پیراهن ایران در جام جهانی بازی کنم. خودم دلم روشن است که مسافر روسیه خواهم بود و در این جام جهانی هم گل خواهم زد. شما یک ایران غیرقابل پیش‌بینی را در جام جهانی خواهید دید. شک نکنید.

این همه اعتمادبه‌نفس چگونه در تو حلول کرده گوچی؟
از قرار معلوم فدراسیون بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برای تیم ملی در نظر گرفته است. ما اگر قبل از جام جهانی محک بخوریم و ضعف‌هایمان را ترمیم کنیم قطعا با طیب خاطر بیشتری به مصاف حریفان خواهیم رفت. ایران می‌تواند تیم شگفتی‌ساز این جام جهانی لقب بگیرد و زیر برگه صعود را امضا کند. با این کادر فنی و این بازیکنان قطعا اتفاقات خوبی در خاک روسیه برایمان خواهد افتاد.

یعنی معتقدی میخکوب کردن اسپانیا و پرتغال از عهده سربازان ایران برمی‌آید؟
در اینکه ما با تیم‌های قدرتمندی همگروه شده‌ایم تردیدی نیست، اما نتیجه تمام بازی‌ها داخل زمین مشخص خواهد شد و اسم‌ها نمی‌توانند به تنهایی یاریگر یک تیم باشند. ما اگر با همه ظرفیت فوتبال ایران وارد عرصه شویم و با حساب و کتاب به ملاقات سه حریف دور مقدماتی برویم قطعا کاندیدای اصلی صعود خواهیم بود.

مهم‌ترین دغدغه فاتح اولسان در همین لحظه چیست؟
سلامتی خانواده‌ام و شاد کردن ملت ایران. می‌دانم میلیون‌ها نفر برای سربلندی تیم ملی دعا می‌کنند. مطمئن باشید دعای ملت با نتایجی که ما در روسیه خواهیم گرفت مستجاب خواهد شد.

حرفی هم مانده؟
بنویسید هر کجا که باشم قلبم برای ایران می‌تپد. امیدوارم بتوانم در قامت مهاجم تیم ملی لبخند را بر لبان مردم فوتبال‌دوست ایران بنشانم.