رحمتی برای پرسپولیس گزینه بهتری است

مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی دیروز و قبل از به میدان رفتن دو تیم پرطرفدار در هفته بیست‌وچهارم پاسخگوی سؤالات ما بود.

*این روزها از پرسپولیس به خاطر باخت سنگین مقابل السد خیلی انتقاد می‌شود. نظر شما چیست؟

من فکر می‌کنم شرایط پرسپولیس در مجموع خیلی خوب است و با یک باخت نباید برانکو را کوبید و همه چیز را برای او و تیمش در آسیا تمام شده دانست!

پرسپولیس باخت بدی آورد اما هر تیمی ممکن است روز بد داشته باشد. دیدار با السد هم روز بد سرخپوشان بود و با این شکست نباید همه چیز را برای پرسپولیس تمام شده دانست.

*شهرآورد را چطور می‌بینید؟

بالاخره همه می‌دانند تیم شفر نسبت به استقلال علی‌منصوریان خیلی فرق کرده و گل زدن به این تیم کار خیلی راحتی نیست اما پرسپولیس با علی علیپور در شهرآورد رفت از خط دفاعی استقلال گذشت و می‌تواند استقلال را شکست دهد به این شرط که در شهرآورد زود به گل برسد و خودش را از فشار و استرس خارج سازد.

شرایط پرسپولیس و استقلال کاملاً با یکدیگر متفاوت است. مثلاً پرسپولیس در هر بازی فرصت‌های گل متعددی می‌سازد اما استقلال موقعیت گل کمی در هر بازی خلق می‌کند و مدافعانش هم خیلی کم به مهاجمان تیم‌های مقابل موقعیت و فضا می‌دهند. پرسپولیس باید خیلی خوب از فرصت‌ها استفاده کند و سریع به گل برسد.

*در بین دروازه‌بانان استقلال فکر می‌کنید شفر در شهرآورد به کدام دروازه‌بانش بازی بدهد؟

فکر می‌کنم به دلیل تجربه بازی‌های متعدد در شهرآورد، شفر به رحمتی فرصت بدهد که در این صورت برای پرسپولیس بهتر است!

* پرسپولیس می‌تواند الوصل را ببرد؟

پرسپولیس حتماً از گروهش صعود خواهد کرد. الوصل تیم بدی نیست اما پرسپولیس حتماً با حمایت هوادارانش در تهران با نتیجه‌ای خوب و پرگل الوصل را شکست خواهد