تربیان: نمیدانم علیپور بر چه مسندی است؟

سرویس ورزشی افکار نیوز - بر نامه ورزش مردم با حضور عباس تربیان رییس سابق کمیته بین الملی فدراسیون فوتبال و حسین عسگری نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اجرای بهرام شفیع روی آنتن شبکه یک سیما رفت .

رییس سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال از اظهار نظر درباره اظهارات دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای خودداری کرد.

عباس ترابیان درباره اینکه علیپور گفته بود وی به همراه نبی و معینی باید برای ادای توضیحاتی درباره داستان حذف تیم امید از مقدماتی المپیک گفت: نمی دانم ایشان بر چه مسندی نشسته اند.

فدراسیون فوتبال در خصوص حذف تیم امید بحث‌های خود را انجام داده و نتیجه‌اش هم اعلام شده است. اینکه به یک باره در یک برنامه‌ای برای فرار از تنگنایی چنین بحثی مطرح می‌شود من نمی‌توانم در موردش حرف بزنم

وی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود وقتی با سوال مجدد بهرام شفیع روبرو شد گفت: من خیلی ورود نمی کنم. در برنامه ای برای فرار از بحثایشان حرف می زند و من پاسخی برایش ندارم

عباس ترابیان دلایل جدایی اش از تیم ملی به عنوان سرپرست گفت: روز اولی که این مسئولیت را پذیرفتم به آقای کفاشیان گفتم برای بلند مدت کنار تیم نمی مانم و پس از آشنایی کی‌روش به شرایط سراغ کارهای خودم می روم.
کفاشیان هم قبول کرد تا اینکه کی‌روش به شناخت لازم از شرایط رسید و من هم کناره گیری کردم. کی‌روش بخشی از کار را بر عهده گرفته و نبود من اثر مخرب نمی گذارد.

وی در خصوص اینکه گفته می شود او عنوان کرده کی‌روش خودخواه است، گفت: به هیچ وجه من این موضوع را مطرح نکردم. برای این کار یک سال زحمت کشیدم.
روزی که خواستم جدا شوم به کفاشیان و کی‌روش گفتم به عنوان سایه همراه تیم ملی هستم و هرگاه احتیاج به من بود در خدمت تیم ملی‌ام. هر مربی روش خودش را دارد و ایرادی هم نیست.
من به اصطلاح عامیانه خودمان در مصاحبه‌ای گفتم فرمان را از این به بعد به کی روش دادم فردایش یکی از روزنامه ها تیتر درشت زد که کی‌روش راننده است.
در حالی که این برداشت برخی از دوستان مطبوعاتی است. البته ما هم باید در صحبت کردن خود مواظب باشیم و اصطلاحات عامیانه را به کار نبریم

حسین عسگری هم که در برنامه ورزش و مردم حضور داشت در خصوص اینکه چرا به مظفری زاده در ورزشگاه آزادی قضاوت داده نمی‌شود گفت: من همیشه از نقدی که با منطق باشد استقبال می‌کنم اما از نقدهایی که منطق نداشته باشد استقبال نمی‌کنم. بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود سخت‌تر است یا در شهرستان‌ها؟

وی اضافه کرد: یکی از عوامل قضاوت آسان استاندارد بودن استادیوم است و ورزشگاه آزادی این استاندارد را دارد. ما همیشه سعی می‌کنیم داوران باتجربه و توانمند خود را در بازی‌های سخت به کار گیریم و این یک امتیاز برای سعید مظفری زاده است. خودش هم گلایه‌ای ندارد.

در ادامه نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از آشتی محسن ترکی و حسن کامرانی فر خبر داد. در حالیکه این دو نفر پس از اتفاقات رخ داده در جام ملت های آسیا با هم قهر کرده بودند، حسین عسگری اظهار داشت: با برنامه ای که توسط رییس هیات فوتبال مشهد در روزهای اخیر انجام شد این دو داور با هم آشتی کردند.

عسگری نایب رئیس کمیته داوران در خصوص تبلیغ روی پیراهن داوران عنوان کرد: در اساسنامه فیفا به طور واضح شرح داده شده که فدراسیون‌های عضو مجاز هستند از تبلیغ روی پیراهن داوران استفاده کنند اما این تبلیغ جا و اندازه مشخصی دارد.
وی تاکید کرد: تبلیغات باید روی بازوی داوران باشد اما در قراردادی که کمیته داوران سه فصل پیش برای تبلیغات روی پیراهن داوران منعقد کرده این مسائل رعایت نشده است. حتی AFC‌ هم با من تماس گرفت و اعلام کرد تبلیغات فعلی خارج از عرف است. ما هم برای برطرف شدن تبعاتی که این مسئله دارد از نیم فصل دوم این مسئله را اصلاح کردیم.

عسگری در ادامه در خصوص بهرهمندی داوران پیشکسوت از صندوق پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی گفت: متأسفانه کارشناسان در سازمان تربیت بدنی بخش داوری را برای بهرهمندی از حمایتهای صندوق پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی حذف کرده بودند. دو هفته پیش در این خصوص صحبتی با مهدی تاج داشتم و قرار است در نامهای که به صندوق حمایت از پیشکسوتان داده میشود امتیازهایی برای داوران پیشکسوت در نظر گرفته شود.