مخالفت بلاتر با انگلیسی ها

پس از آنکه مقامات انگلیسی از احتمال تحریم تیم ملی این کشور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به دلایل سیاسی خبر دادند و چندین بار اقدام به لغو این رقابت کرده اند، سپ بلاتر رئیس سابق فیفا در این باره گفت:چنین افرادی حرف زیادی در مورد روسیه می زنند.المپیک اخیر هم با مشکلات زیادی رو به رو بود اما برگزار شد.

من فقط این را می دانم که جام جهانی لغو نخواهد شد و پا برجا است.همه تیم هایی هم که راه یافته اند به روسیه می آیند.
وی افزود:همه می دانیم که فوتبال پدیده بزرگی است و نزدیک به دو میلیارد به طور مستقیم یا غیر مستقیم درگیر رقابت های جهانی این ورزش هستند.رقابت های المپیک دو هفته طول می کشد اما جام جهانی یکماه است و مدت زیادی را برای آمادگی نیازمند است. جام جهانی 2018 روسیه برگزار خواهد شد.
بلاتر در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر جدی بودن تلاش برای محروم کردن روسیه از حق میزبانی گفت:تنها سازمانی که حق لغو یا تعویق جام جهانی را دارد فیفا است حال اینکه شما رابطه دوستانه ولادمیر پوتین و جیانی اینفانتینو را در ویدئوها دیده اید. آنها با هم فوتبال بازی می کنند و دوست هستند.تاکید می کنم تا به امروز هیچکس در فیفا برگزاری مسابقات در روسیه را زیر سوال نبرده است و تنها انگلیسی ها هستند که آرام نخواهند گرفت.آنها همیشه بر علیه من صحبت کردند.