به گزارش گل،من همیشه فکر میکردم که مشکلی که بین رئیس و نوابش است جدی نیست اما وقتی دیدم آن اتفاقات میان آقای عزیز محمدی و کفاشیان افتاد به این نتیجه رسیدم که مشکلات هر دو گروه با یکدیگر جدی است
عباس ترابیان در مصاحبه ایی اعلام کرد که تغییرات ایجاد شده در اساسنامه احتیاجی به تائید AFC ندارد؟
این چه حرفی است دیگر مگر میشود شما انشائی بنویسید و بدون اطلاع معلم موضوع آن را عوض کنید، بیش از ۲۰۵ کشور از
اساسنامه فیفا برداشت کرده اند و باید هر گونه تغییر را به اطلاع و تصویب فیفا برسانند.
آیا اساسنامه احتیاجی به تغییر داشت؟
خوب این اولین اساسنامه جدی در فدراسیون فوتبال بود و بر طبق مدل AFC و FIFA تهیه شد، این را هم قبول دارم که هیچ چیز بدون نقص نیست و برای تمام مدت قابل اجرا نیست اساسنامه ها برای تغییر نوشته شده اند.
در زمان حضر شما و صفایی فراهانی، دکتر خبیری و کیومرثهاشمی این اساسنامه تحریر در آمد اگر مشکلی داشت پس چرا تصویب شد؟
ما ادعا نکردیم این اساسنامه برای همیشه است و باید بدون تغییر بماند در آن زمان هم هیئت دولت چند بار ایراداتی گرفت و اساسنامه را پس فرستاد ما هم تغییراتی در آن به وجود آوردیم تا بلاخره تصویب شد، اگر کامل نبود که تصویب نمیشد!
نظرتان درباره اتفاقاتی که در مجمع هفته گذشته رخ داشت چه بود؟
شما در مجمع حاضر بودید و دیدید که چه اتفاقاتی افتاد، من همیشه فکر میکردم که مشکلی که بین رئیس و نوابش است جدی نیست اما وقتی دیدم آن اتفاقات میان آقای عزیز محمدی و کفاشیان افتاد به این نتیجه رسیدم که مشکلات هر دو گروه با یکدیگر جدی است و رئیس حق دارد که بخواهد خودش نوابش را انتخاب کند بالاخره او میخواهد در فوتبال بماند و کار کند و احتیاج به تفاهم با اطرافیانش دارد و به او حق دادم که بخواهد در اساسنامه تغییرات ایجاد کند به نظرم اگر آن مجمع نبود ممکن بود بحثکفاشیان و عزیز محمدی بالاتر از اینها میرفت و کار به جای باریک یکشید(با خنده).
مگر فیفا از اعضا نخواسته که اساسنامه خود را از با هماهنگیش تغییر دهند و باید مثل فدراسیون جهانی همه چیز انتخابی باشد نه انتصابی؟
دقیقا همین طور است من هم با FIFA, AFC موافق هستم که هه چیز باید انتخابی باشد نه انتصابی آن چنان که در دیگر کشورهای عضو همین روال انجام میگردد.
پس چرا اقای کفاشیان قصد بر تغییر چنین قانونی را دارد؟
با توجه به مشکلاتی که در فدراسیون فوتبال است و این که ما نمی توانیم با اتکا به فکرهای متفاوت به کار خود ادامه دهیم نظر کفاشیان صحیح است به نظر من یکی از دلایل نا موفق بودن فدراسیون کفاشیان همین بود چرا که او با اعضای هیئت رئیس اش یک صدا و هم سو نبودد، دقیقا مثل تیم فوتبالی که بازیکنان به یک دیگر پاس نمی دهند و وقتی من این مسائل را در مجمع دیدم به این نتیجه رسیدم که رئیس باید خودش نوابش را انتخاب کند هیئت رئیسه به کل با رئیس مشکل داشت.

وقتی با یکی از اعضای کمیته انتقالی درباره تغییراتی که در مجمع رای آورد صحبت می کردم او گفت: فیفا بعضی موارد را با مداد نوشته و خیلی ها را با خود نویس، یعنی مواردی را که با مداد نوشته را می شود پاک کرد اما آنهایی را که با خود نویس است هرگز شما قبول دارید؟
بله این نظر دقیقا درست است.

آیا تغییراتی را که کفاشیان برای نواب رئیس به رای گذاشت از نظر فیفا قابل تغییر است.
خیر این همان قانونی است که فیفا با خودنویس آن را نوشته و به نظر من به هیچ وجه قابل تغییر نیست.

اما آقای کفاشیان گفته که اگر این تغییرات رای نیاورد دیگر کاندید نمی شود؟
این موضوع را از شما می شنوم بالاخره نظر آدم ها تغییر می کند، شاید ایشان هم در انتخابات شرکت کنند.