حجتالاسلام علیپور دوشنبه شب میهمان عادل فردوسیپور و برنامه نود بود. برخی رسانهها در یکی دو روز اخیر حضور دبیر ستاد منشور اخلاقی در برنامه نود را امری تحمیلی به فردوسیپور خواندهاند و شایعاتی را درباره اختلاف مجری نود با این مقام مسئول مطرح کردهاند. در این باره با علیپور همصحبت شدیم. گفتوگو با قانون با حجتالاسلام محمد علیپور را میخوانید.

آقای علیپور! آیا شما به برنامه نود تحمیل شدید؟
(می‌خندد) من نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا مطرح می‌شود. آنها که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند نه ما را خوب می‌شناسند نه آقای فردوسی‌پور را.

اما این شایعه به صورت جدی در رسانه‌ها مطرح شده است؟
اتفاقا من برای حضور در برنامه نود اکراه داشتم. برای این تصمیم هم دلایل خاصی داشتم اما خب عادل و دیگر دوستان اصرار داشتند که من به نود بروم و درباره پرونده‌های مختلف به صورت مستند حرف بزنیم.

پس شما این شایعه که گفته می‌شود عادل دوست نداشت شما میهمان نود باشید را قویا تکذیب می‌کنید. نه؟
بله، تکذیب می‌کنم. از خود عادل هم بپرسید. قطعا همه می‌دانند که عادل با کسی تعارف ندارد. اگر قرار بود میهمان برنامه‌اش به او تحمیل شود امروز نود تاثیرگذار ترین برنامه فوتبالی این مملکت نبود. دوستانی این شایعات را مطرح می‌کنند که علاقه‌مندند موضوع مبارزه با دلالی و فساد در فوتبال به حاشیه برود اما این خیال باطلی است.

اما گفته می‌شود آیتم‌هایی در نقد خود شما و ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای وجود داشت که پخش نشد.
تا جایی که به من مربوط می‌شود می‌توانم به جرات این را بگویم که ۴ روز قل از برنامه به عادل فردوسی‌پور گفتم چون خودم شخصا در برنامه حضور دارم می‌توانید هر نقد، مخالفت یا حتی شکایتی که درباره من مطرح شده است را پخش کنید من هم مستند جواب می‌دهم. حتی وقتی بخش‌هایی از مصاحبه درودگر که به من مربوط می شد پخش نشد اما در سایت‌ها آمده بود من به آن مطالب اشاره کردم و خودم شخصا پاسخش را دادم. بنابراین این عین بی انصافی است که دوستان در رسانه‌ها چنین شایعاتی را مطرح کنند.

عادل فردوسی‌پور از شما دلخور نشد؟
نه، اما شاید انتظار داشت که من از افرادی اسم ببرم.

و شما اسم نبردید. چرا؟
چون بار حقوقی دارد. من نمی‌توانم اسم افرادی را ببرم که درباره تخلفشان سند و مدرکی وجود ندارد. این کار درست نیست.

اما از عده‌ای هم نام برده شد که امروز تهدید کرده‌اند از عادل فردوسی‌پور و نود شکایت می‌کنند. نظر شما چیست؟
اشکالی ندارد این دوستان می‌توانند از عادل و نود شکایت کنند اما شک نکنید که ما در ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای و منشور اخلاقی عادل فردوسی‌پور را تنها نمی‌گذاریم. شخصا هر دادگاهی که عادل را احضار کند من هم با مستندات همراهش خواهم رفت و در کنار او خواهم بود. متاسفم که بگویم این دوستان که تهدید به شکایت کرده‌اند تنها قصد فرافکنی دارند و مطمئن باشید من هر سند و مدرکی که عادل بخواهد در اختیارش قرار می‌دهم.
عده‌ای معتقدند چون در ویژه برنامه اول اتهاماتی به سازمان لیگ وارد شد شما شخصا به این برنامه رفتید تا از سازمان لیگ دفاع کنید.
نه، این طور نیست. عزیز محمدی خیلی خوب، مستند و منطقی سخن گفت. من به برنامه نود رفتم چون بیشتر از سایر دوستان به پرونده‌ها تسلط دارم. همین.

آقای علیپور! گفته می‌شود ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای نمی‌تواند به ماجرای شکایت خبرنگاران از امیر قلعه‌نویی رسیدگی کند. آیا این صحت دارد؟
خیر، این حرف درست نیست. با استناد به ماده ۲۱ آیین نامه ستاد منشور اخلاقی ما می‌توانیم به این بحثورود کنیم. خبرنگاران هم جزیی از خانواده فوتبال هستند و هیچ کس حق ندارد به آنها توهین کند یا حرفی بزند که حیثیت شغلی آنها را زیر سئوال ببرد. باید احترام متقابل حاکم باشد. جامعه خبری برای ما همان قدر قابل احترام است که دیگر اعضای شاغل در فوتبال. بنابراین به این شکایت حتما رسیدگی می‌کنیم اما قبل از پیشروی و رسیدگی به این پرونده دوستانه از آقای قلعه‌نویی می خواهیم که آن اظهار نظر دردسرسازش را اصلاح کند.