به گزارش سایت فدراسیون،نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اظهارنظر منصور پورحیدری علیه سعید مظفریزاده گفت: قبل از شروع بازی استقلال و سپاهان متوجه شدم که پورحیدری علیه سعید مظفریزاده صحبت کرده که این داور را به حاشیه بکشاند. وی خارج از حیطه وظایف خود در نشست هماهنگی قبل از بازی مطالبی را مطرح کرده تا جو علیه تیم داوری باشد. طبق قانون هیچ فرد، سرپرست یا سرمربی تیم حق ندارند که درخصوص انتخاب داوران دخالت کنند یا به نحوه عملکردشان قبل از شروع بازی یا حتی در حین بازی، اعتراض کند. ما قبل از مسابقه شرایط داوران را در نظر میگیریم و سپس قضاوت یک دیدار را بر عهدهشان میگذاریم. مظفریزاده در طول نیم فصل اول فقط یک قضاوت برای استقلال داشت که آن هم بدون نقص بود.

وی در خصوص رفتار قلعه نویی به تصمیم داور دیدار تراکتورسازی برابر صبای قم گفت: نزدیک به یک ساعت فیلم دیدار صبا و تراکتور سازی تبریز را بازبینی کردیم. تصمیمات تیم داوری باعثتغییر نتیجه نبوده و کمک داوربه درستی پنالتی را برای تیم صبای قم اعلام کرده است. ضمن اینکه چند بار در محوطه فنی تیم تراکتور شاهد اعتراضات بی‌اساس به موارد کوچک به تیم داوری بودم که معتقدم قلعه نویی به همراه برخی دیگر حق نداشتند مدام به داور مسابقه اعتراض کنند و تمرکز تیم داوری را به هم بزنند. برخورد داور با قلعه نویی که مدت‌هاست در فوتبال حضور دارد کاملا درست بوده است. از نحوه عملکرد پورحیدری و قلعه‌نویی متعجبم. قانون صراحتا اعلام کرده که در صورت اعتراض افراد معترض باید اخراج شوند. متعجبم چرا افرادی که سابقه خوبی در فوتبال دارند، بی‌جهت اعتراض می‌کنند.

* پنالتی فولاد خوزستان به درستی از سوی داور اعلام شد

نایب رئیس کمیته داوران گفت: مجید جلالی سرمربی تیم فولاد خوزستان پس از اعلام پنالتی دیگر نگذاشت که تیمش به بازی ادامه دهد. این کار غیر فنی بود و اعتقاد داشت پنالتی که برای تیم شاهین اعلام کرد صحیح نیست. در صورتی که پس از بازبینی و گزارش ناظر، پنالتی اعلام شده به نفع تیم شاهین بوشهر صحیح بود. بیرون کشیدن تیم از مستطیل سبز آنهم از سوی فردی که کار‌شناس فوتبال است و اکثر بازی‌ها را کار‌شناسی می‌کند، کار غیر مسئولانه‌ای بود. چرا که جلالی با این کار به تیم داوری فشار و استرس وارد کرد تا شاید حرفش به کرسی بنشیند اما معتقدم جباری به خوبی قضاوت کرد و پنالتی به درستی اعلام شد.

*اجازه فشار بر روی داوران را به هیچ کسی نمی‌دهیم

وی در پایان گفت: داوران ایران در شرایط سخت قضاوت میکنند. شایسته نیست به خاطر اشتباهات و نظر شخصی هر فرد، به داوران توهین شود. ما از داوران تحت هر شرایطی دفاع میکنیم. درست است که دیدارهای نیم فصل دوم بسیار سخت و حساس میشود اما نباید با رفتارهای غیر مسئولانه به داوران، فشار و استرس وارد کرد. معتقدم تیمهای داوری دربازیهای هفته هجدهم به خوبی قضاوت کردند. کلاسی که در نیم فصل برگزار شد آن هم در شرایط سخت بارانی و هوای بسیار سرد، داوران تستهای خود را به خوبی پشت سر گذاشتند و شروع خوبی در نیم فصل دوم داشتند. تخلفاتی که در بازیها صورت گرفت را قطعا پیگیری میکنیم و اگر لازم باشد به کمیته انضباطی نیز شکایت خواهیم کرد.