عزیز محمدی در گفتگو با مهر، در خصوص دلایل تغییر زمان فینال جام حذفی در اظهار نظری جدید گفت: ما از AFC خواستیم که به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن دیدار تیمهای فوتبال استقلال و ذوب آهن در چارچوب رقابتهای پلی اف لیگ قهرمانان آسیا به جای این تاریخ در روزهای ۲۳ یا ۲۱ بهمن برگزار شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست فدراسیون فوتبال موافقت کرد و تاریخ برگزاری این دیدار را ۲۱ بهمن اعلام کرد.

وی در همین خصوص افزود: پس از آن ما مجبور شدیم که بازیهای تیمهای استقلال و ذوب آهن را مقابل حریفانشان از هفته ۲۵ رقابتهای لیگ برتر یک روز زودتر برگزار کنیم به همین دلیل بازیهای این دو تیم برابر حریفانشان به جای ۱۸ بهمن در روز۱۷ بهمن برگزار می شود. بنابراین در هفته ۲۴ لیگ که قرار بود دربی تهران روز ۱۴ بهمن برگزار شود یک روز زودتر یعنی ۱۳ بهمن برگزار می شود.

رئیس سازمان لیگ برتر تاکید کرد: از آنجایی که تاریخ فینال جام حذفی را ۹ بهمن اعلام کرده بودیم این موضوع باعثشد که در همین تاریخ بازی تیمهای تراکتورسازی با استقلال از هفته ۲۳ رقابتهای لیگ برتر لغو شود اما پرسپولیس در همین تاریخ در چارچوب هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر به مصاف تیم ذوب آهن می رود.

عزیز محمدی با اعلام اینکه متاسفم از اینکه رویانیان صحبتهای خود را عوض کرده، تاکید کرد: رویانیان شنبه شب با من تماس گرفت و گفت: " این ناعادلانه است که استقلال در تاریخ ۹ بهمن در فینال جام حذفی بازی کند اما پرسپولیس در لیگ چون ممکن است بازیکنان ما در بازی با سه اخطاره و یا حتی اخراج شوند، بنابراین بازی بعدی خود یعنی دربی را از دست می دهند اما استقلال با بازی در جام حذفی دارای چنین شرایطی نمی شود و در واقع این بار هم در حق پرسپولیس ظلم می شود.

وی با تاکید بر اینکه فتح الله زاده درخواستی برای تغییر زمان جام حذفی نداده است، تاکید کرد این موضوع با درخواست خود رویانیان بوده و ما با بررسی در سازمان لیگ به تقاضای وی و هواداران پرسپولیس احترام گذاشته و پاسخ مثبت دادیم. محمدی ادامه داد: در واقع استقلالی ها وقتی از تغییر زمان بازی مطلع شدند تعجب کرده بودند. آیا شما فکر می کنید استقلال بازی راحتی را در آن تاریخ(هفته بیست و سوم) مقابل تیم تراکتور سازی در تبریز دارد؟

عزیز محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا نظر مسئولان باشگاه شاهین برای تعویق فینال جام حذفی مهم نیست، تصریح کرد: با تعویق زمان بازی جام حذفی برای تیم شاهین مشکلی ایجاد نمی شود چون آنها در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند و ممکن است استقلال به مرحله گروهی این رقابتها صعود کند بنابراین تغییر تاریخ بازیهای استقلال در لیگ برنامه ریزی ما را دچار مشکل می کند. ضمن اینکه فرصت بیشتری نسبت به استقلالی ها برای این بازی دارند. برای ما فرقی نمی کند که چه تیمی فینالیست است، چه استقلال باشد و چه تیمهای دیگر.

وی در خاتمه در خصوص تعیین زمان دقیق فینال جام حذفی گفت: با توجه به فشردگی جدول بازیهای لیگ و همچنین دیدار های تیم ملی این بازی قطعا در اسفند و در شیراز برگزار می شود اما روز برگزاری فینال در اسفندماه را در چند روز آینده اعلام می کنیم.