به گزارش تابناک، عزیزالله محمدی در برنامه ۹۰ تاریخ هفتم آذر درباره ديدار تيمهاي استقلال و پرسپوليس در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال گفت: به دليل اين كه اين دو تيم در هفتههاي ۱۷ و ۱۸ ليگ برتر در تهران بازي دارند، مجبور بوديم ديدار اين دو تيم در جام حذفي را در تاريخ ۱۸ آذر برگزار كنيم ! / همه می دانند سه بازیکن کلیدی استقلال مصدومند ، میداودی ،حیدری و تیموریان سه مهره اصلی آبیها در شرایط مناسبی قرار ندارند و مصدوم هستند آیا تغییر ۴۵ روزه فینال جام حذفی ظلم در حق تیم شاهین نیست ؟ آیا این امر شبهه برای دیگر تیمها ایجاد نمی کند که باد فدراسیون فوتبال به سوی استقلال می وزد ؟
مدیر عامل پرسپولیس در همان برنامه روی خط آمد تا مخالفتش را با برگزاری داربی حذفی در ۱۸ آذر اعلام کند. وی گفت: دو بازیکن ما محروم هستند و دو بازیکن کلیدی دیگر ما مصدوم هستند و در فرصت کم باقی‌مانده تا داربی هم نمی‌توانیم بازیکن جدیدی را جذب کنیم. به همین دلیل از عزیز محمدی خواهش می‌کنم که تاریخ این بازی را تغییر دهند، چرا که در شرایط موجود انجام این بازی در این تاریخ جفا در حق پرسپولیس است. ولی رئیس سازمان لیگ صراحتا اعلام کرد که ما تقویم داریم و طبق تقویم این بازی تحت هر شرایطی باید در روز هجدهم برگزار شود!؟

احمد گزی رئیس هیئت موسسین باشگاه شاهین در خصوص تصمیم سازمان لیگ مبنی بر تعویق زمان برگزاری فینال جام حذفی از ۹ بهمن‌ماه به دهه سوم اسفندماه اظهار داشت: آقایان در سازمان لیگ برتر هرکاری که دل‌شان می خواهد می کنند.

وی در ادامه افزود: مگر پس از اعتراض باشگاه پرسپولیس مبنی بر تغییر زمان دربی ۷۳ عنوان نکردند که برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از قبل تعیین شده و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم و حتی به خاطر برگزاری این بازی برنامه لیگ را که خودشان اعلام کرده بودند، برهم زدند؟!

گزی خطاب به مسئولان سازمان لیگ برتر گفت: اگر می‌خواهید استقلال قهرمان جام حذفی شود نیاز به این کارها نیست، بهتر است ما از بازی فینال جام حذفی کنار بکشیم و پیشاپیش قهرمانی را به تیم استقلال تبریک بگوییم.

سازمان لیگ که تقویم هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ را تغییر داد و بازی پرسپولیس و استقلال را جلو انداخت و مدعی شد تلاش کرده تا از بار فشردگی رقابت‌های جام حذفی بکاهد، این بار در تصمیمی جدید دیدار پایانی این رقابت‌ها را بیش از یک ماه به تعویق انداخته تا ثابت کند تقویم در این فوتبال هیچ معنایی ندارد.

به نوشته مهر، هنوز مدت زمان زیادی نیست که از حرف‌های عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص تغییر برنامه هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر به منظور جلو انداختن دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی می‌گذرد. وی گفت پیش‌تر در برنامه‌ای به اسم " چشم انداز " مشخص کرده بودند که این دیدار می‌بایست در این زمان انجام می‌شده و اعتراض پرسپولیسی‌ها مبنی بر اینکه پس چرا این سازمان برنامه بازی‌های لیگ را اعلام کرده را بی‌اساس خواندند.

سازمان لیگ امروز در تصمیمی عجیب، فینال جام حذفی را به دهه سوم اسفندماه موکول کرده و دلیل آن را برگزاری منظم بازی‌های لیگ عنوان کرده است. اکنون مسئله اینجاست که مگر سازمانی به غیر از سازمان لیگ در کار برنامه ریزی دخل و تصرف دارد که این برنامه‌ها اینچنین دچار دگرگونی می‌شوند؟ یعنی در واقع باید گفت چنانچه تقویم مشخص باشد دیگر دلیلی وجود ندارد که رقابت‌ها این همه دستخوش تغییر شود. ضمن اینکه فینال جام حذفی در مقطع فعلی و از آنجا که یکی از نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان سال آینده مشخص می‌شود، از هر دیداری پراهمیت‌تر است.

بهمن فروتن در خصوص تقویم فوتبال گفت: در کشورهای صاحب فوتبال، " بامبینی " ها که همان تیم‌های ۴ تا ۶ ساله هستند هم تقویم ورزشی دارند که آغاز همه بازی‌های یک فصل آن نه تنها به روز، بلکه به ساعت و دقیقه هم در پیش فصل تعیین و مشخص شده است. در فوتبال کشور ما تقویم ورزشی، نه تنها دقیقه و ساعت نمی‌شناسد بلکه با طلوع و غروب خورشید هم کاری ندارد. در حقیقت بازی‌ها هروقت به هروقت است.

عزیزالله محمدی در ارتباط با تقاضای پرسپولیسی‌ها مبنی بر اینکه بازی را به تعویق بیندازند از برنامه مداری و سازمان یافتگی دم زد و اینکه مو لای درز کار نمی‌رود اما بسادگی و با ارائه دلایلی که محکمه پسند نیست بازی فینال جام حذفی را به تعویق انداخت. آیا براستی تقویم در این فوتبال جایگاه دارد یا نه و چگونه است که این برنامه " چشم انداز " سازمان لیگ، آنجا که پای تقاضای پرسپولیسی‌ها در میان بود نمی‌بایست دستخوش تغییر می‌شد اما این بار می‌توان آن را فدای برنامه لیگ کرد.

تیم‌های لیگ برتر انگلستان در هفته‌ای که گذشت ۴۸ ساعت به ۴۸ ساعت با یکدیگر بازی کردند و از آنجا که این مورد در تقویم فوتبال انگلستان درج شده، مربیان بزرگ از جمله سرآلکس فرگوسن و آرسن ونگر، شکست تیم‌های‌شان را پذیرفتند و دم نزدند. با این حال در فوتبال ما برنامه بازی‌ها تغییر می‌کند و هیچ مرجعی هم برای رسیدگی به شکایت باشگاه‌ها وجود ندارد.

آیا این رفتار سازمان لیگ رفتارهای جانبدارانه محسوب نمی‌شود؟ استقلال در حال حاضر از حیثبازیکن در مضیقه است و بازیکنان مصدوم بسیاری در اردوی این تیم به چشم می‌خورد و عقب افتادن این دیدار، بی تردید به نفع آبی پوشان خواهد بود. عزیزالله محمدی نشان داده تا به امروز هر تصمیمی خواسته اتخاذ کرده و پشیزی هم برای نظرات اهالی فوتبال ارزش قائل نبوده و بی تردید برای این کار خود هم دلایلی را مطرح می‌کند که توجیهاتی بیش نیستند.

ممنوعیت استفاده از دروازه بان خارجی قانونی است که فقط در امارات اعمال می‌شود و در هیچ جای دیگر مرسوم نیست اما رئیس سازمان لیگ، آن را در فوتبال ایران اعمال کرد. اگر امروزه بحثدلالی و رسیدگی به مسائل پشت پرده بر سر زبان‌ها افتاده باید موضوع تصمیمات اشتباه سازمان لیگ که خواسته یا ناخواسته به این فوتبال لطمه می‌زند هم مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه یک مرجع تصمصم بگیرد و دادگاهی برای به نقد کشیدن این تصمیمات اشتباه وجود نداشته باشد با قوانین مدنی سنخیت ندارد.

همانطور که در خصوص ممنوعیت استفاده از دروازه بان خارجی اکثر قریب به اتفاق مربیان لیگ، آن را رد کردند این تغییر برنامه‌ها هم چنانچه به رای گیری گذاشته شود، با مخالفت جمعی اهالی فوتبال همراه خواهد بود. سازمان لیگ می‌تواند به تصمیمات اینچنینی و خلق الساعه خود ادامه دهد منوط به اینکه پسوند حرفه‌ای از این سازمان حذف شود.

همه می دانند سه بازیکن کلیدی استقلال مصدومند، میداودی، حیدری و تیموریان سه مهره اصلی آبیها در شرایط مناسبی قرار ندارند و مصدوم هستند آیا تغییر ۴۵ روزه فینال جام حذفی ظلم در حق تیم شاهین نیست؟ آیا این امر شبهه برای دیگر تیمها ایجاد نمی کند که باد فدراسیون فوتبال به سوی استقلال می وزد؟

استقلال آنقدر بازیکن بزرگ دارد که شاید غیبت این بازیکنان هم خللی در نتیجه بازی دیده نشود ولی …

برعزیزالله محمدی که از کوچکترین اشتباهات کفاشیان هم نمی‌گذرد و بیرحمانه او را به نقد می‌کشد، انتظار می‌رود واقع بینانه به این سئوال پاسخ دهد که آیا سازمان تحت امر او سامان دارد یا خیر؟

جالب این که علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تعویق بازی استقلال و اعتراض‌هایی که در این خصوص می‌شود گفت: متاسفم که روزنامه‌ها نوشته‌اند حق پرسپولیس ضایع شد و به خاطر همین حرف‌ها بود که سازمان لیگ برنامه بازی ما را عوض کرد.

وی افزود: وجدان انسان‌ها کجا است؟ ما باید در ۲۱روز ۷ بازی انجام دهیم که دو بازی آن آسیایی است، آقایان معرفت را یاد بگیرند چون ۲ سال پیش ما از همین سازمان لیگ می‌خواستیم که بازی‌های تیم‌های که لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند را به عقب بیندازند.

مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص اظهار نظر رویانیان مبنی بر اینکه زور و پارتی استقلالی‌ها بیشتر است گفت: دست رویانیان درد نکند و شاید او راست می‌گوید. او می‌خواهد با این جو سازی‌ها همه چیز را به نفع خودش تمام کند. اصلا حالا که این طور شده من از آقای عزیز محمدی می‌خواهم که هر گونه که رویانیان گفت برنامه ریزی کند تا خیالشان راحت‌ شود.

وی در خصوص اظهارات مدیر عامل شاهین گفت: بهتر است همکاران ما یک جرعه انصاف داشته باشند. به چه کسی قسم بخوریم که ما هم راضی نیستیم نهم دی ماه بازی مان عقب بیفتد ما هم ناراحت هستیم که چرا این بازی را به عقب انداختند چون به ضرر ما است. چرا آقایان متوجه نمیشوند که ما درخواست تعویق بازی را نکردیم و این سازمان لیگ بود که این کار را انجام داد.