لژیونر والیبال ایران بعد از تمدید دو ساله با ورونا

محمدجواد معنوی‌نژاد با تیم والیبال ورونای ایتالیا دو ساله تمدید کرد. دریافت‌کننده ملی‌پوش ایران که فصل قبل با لژیونری بازی در لیگ سری A ایتالیا را تجربه کرده، تا سال 2020 در سرزمین چکمه می‌ماند. او از بین سیل پیشنهادات جدید باشگاه‌های ایتالیایی، حتی روسیه، لهستان و ترکیه ترجیح داد ورونایی بماند.

او که با مصدومیت بدشانسی آورد، این روزها در تهران در حال درمان است.

* چطور در ورونا ماندگار شدی؟

من چند پیشنهاد از باشگاه‌های دیگر ایتالیایی و حتی کشورهای روسیه، لهستان و ترکیه هم داشتم اما چون در یک ‌سال بازی برای ورونا با کادر و بازیکنان هماهنگ شده‌ام، حتی تماشاگرانش هم مرا خوب می‌شناسند، از طرفی ورونا هم جزو باشگاه‌های مطرح است و بعد هم اینکه فرهنگ و زبان ایتالیا را دوست داشتم تصمیم گرفتم قراردادم را تمدید کنم. به خاطر همین دو ساله بستم و تا 2020 آنجا می‌مانم. البته تیم امسال تغییر می‌کند. پشت‌خط‌زن فرانسه و سرعتی‌زن آرژانتین هم این فصل به تیم ما می‌آیند.

* و پیش‌بینی می‌کنی امسال بهتر از فصل قبل بازی کنی؟

شک نکنید. معمولاً وقتی بازیکنی سال اول در یک تیم خارجی بازی می‌کند، زمان می‌برد تا جا بیفتد اما سال‌های بعد می‌داند چه‌کار کند. دقیقاً این قانون برای من هم صدق می‌کند.

* خودت فکر می‌کردی با تو تمدید کنند؟

الحمدلله فصل خیلی خوبی را پشت ‌سر گذاشتم. ورونا هم از کارم راضی بود. با این شرایط پیش‌بینی می‌کردم با من تمدید کنند.

* تو با بدشانسی از هفته اول لیگ ملت‌ها جا ماندی.

واقعاً بدشانسی آوردم اما مصدومیت هم جزئی از ورزش حرفه‌ای است. با این حال درمان مصدومیتم را زیر نظر افروزی پزشک تیم ملی انجام می‌دهم. هر روز شرایطم را با او چک می‌کنم. ان‌شاءا... که زودتر اوکی و به تیم اضافه می‌شوم.

* پس الان دلت با تیم و بچه‌ها در فرانسه است؟

مسلماً هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی‌‌اش بازی کند. برای من هم مایه افتخار است. دوست دارم و لحظه‌شماری می‌کنم تا هر چه زودتر به تیم اضافه شوم.

* از ویزای آمریکا برای هفته چهارم لیگ ملت‌ها خبر داری؟

تا جایی که من می‌دانم هنوز ویزایم قطعی نشده اما فدراسیون در حال پیگیری کارم است.

* به نظرت ایران برنده بازی با تیم‌های آسیایی در هفته اول لیگ ملت‌ها می‌شود؟

استرالیا و ژاپن دو تیم خوب آسیا و حتی سطح جهان هستند و برای شکست ایران به زمین می‌آیند به همین خاطر، دیروز و امروز تیم ملی بازی سختی داشته است اما تیم ما هم خیلی خوب است و دست و پا بسته نیست و برای برد بازی می‌کند.

* به نظرت تیم ملی والیبال ایران امسال شانس صعود به دور نهایی لیگ ملت‌ها را دارد؟

از حالا پیش‌بینی خیلی سخت است. هر چند ما ایرانی‌ها همیشه صددر‌صد تلاش کرده‌ایم برای شکست حریفان و ثبت عملکرد خوب اما شرایط، پیش‌بینی را سخت می‌کند. با این حال امیدوارم به دور نهایی صعود کنیم.