به گزارش برنا، سرهنگ مجید جمشاد رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در تشریح این خبر گفت: تیم گشت پاسگاه پلیس راه رشت - قزوین در حین انجام وظیفه در جاده رشت به امام زاده هاشم با یک دستگاه وانت بار كه راننده اش تسلط کافی و لازم را برای هدایت وسیله نقلیه نداشت را جهت حفظ ایمنی عبور و مرور متوقف كردند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: با توقیف خودرو مشخص شد راننده فاقد گواهینامه بوده و قصد عزیمت به تهران را داشته و در این راستا افسر با تجربه پلیس راه نیز با شک کردن عدم تعادل خودرو در بازدید از داخل خودرو و همچنین در قسمت بار خودرو چندین کیسه سکه رایج کشورکه به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف می نماید.

جمشاد با بیان اینکه پس از انتقال خودرو به مقر انتظامی در بازدید صورت گرفته از خودرو تعداد ۷۴ کیسه به وزن تقریبی ۷۵۰ کیلوگرم انواع سکه رایج کشور اعم از پانصد، پنجاه، صد و دویست و پنجاه ریالی کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این سکه ها ده میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جمشاد افزود: در تحقیقات صورت گرفته از راننده و سرنشین خودرو عنوان شد که این سکه ها را جهت توزیع در دکه های شهر تهران جمع آوری نموده، اما با توجه به کشف مقداری سکه ذوب شده در داخل خودرو به نظر می رسید این افراد قصد انتقال این حجم سکه به تهران جهت ذوب آن را داشته اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان یادآور شد، راننده خودرو و سكه های مكشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.