واکنش دروازه بان سابق تیم ملی به عملکرد بیرانوند در بازی با پرتغال

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که علیرضا بیرانوند قابلیت لژیونر شدن دارد و چیزی از دخئا و پاتریسیو کم ندارد.

ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان اسبق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان درباره تساوی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر پرتغال و خداحافظی تیم‌ ‌ملی با چهار امتیاز از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: بازی مشکلی مقابل پرتغال داشتیم. ما برای صعود، نیاز به برد داشتیم. من گمان می‌کردم که در نیمه اول همانند بازی با مراکش و اسپانیا از یک سوم دفاعی بازی را شروع کنیم اما ایران بازی را در یک سوم میانی شروع کرد و همان ابتدا نشان داد که به دنبال گلزنی است. تیم‌ ‌ملی تا قبل از گل زیبا و استثنایی پرتغال، خیلی خوب بازی می‌کرد. در ادامه‌ و در نیمه دوم باز هم موقعیت‌های گلزنی داشتیم.

او تاکید کرد: تیم‌ ‌ملی ما با شایستگی از دور رقابت‌ها حذف شد.

میرزاپور درباره عملکرد علیرضا بیرانوند نیز، گفت‌: او با توجه به بازی‌های خوبش در چند سال اخیر، دروازه‌بان اول تیم‌ ‌ملی بود. یک زمانی هم در رقابت‌های باشگاهی افت کرده بود و انتقادهای بسیار زیادی علیه‌اش صورت گرفت و حتی تا شروع جام جهانی این فضا جریان داشت ولی خیلی خوب توانست از لحاظ روحی و روانی و هم‌چنین فیزیکی، خود را آماده نگه دارد. او نسبت به بازی‌های گذشته‌اش خیلی فرق می‌کرد و واقعا مانند دروازه‌بانی بود که انگار چند دوره در جام جهانی شرکت کرده است.

او ادامه‌ داد: بیرانوند توانست با مهار پنالتی‌ کریستیانو رونالدو جواب خیلی از منتقدان را بدهد. امیدوارم روند خوبش را ادامه‌ دهد. او شایستگی این را دارد که در تیم‌های مطرح اروپایی بازی کند. طبیعتا با این سه بازی که در جام جهانی کرده است خیلی از تیم‌ها او را زیر نظر گرفته‌اند. او واقعا چیزی کمتر از دروازه‌بانان همین گروه ما در جام جهانی، مانند دخئا و پاتریسیو ندارد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد کارلوس کی‌روش، گفت‌: او کمک زیادی به فوتبال ایران کرده است. کی‌روش از نظر زیر ساخت‌ها و بعد فنی و تاکتیکی تیم را قدرتمند کرد. او با کسب این نتایج نشان داد که در این چند سال اخیر به اهدافش در تیم‌ ‌ملی رسیده است.

میرزاپور در پایان گفت‌: از تمام کسانی که برای تیم‌ ‌ملی زحمت کشیده اند و باعث به وجود آوردن این نشاط در بین مردم شدند تشکر می‌کنم. امیدوارم که این کادر فنی در تیم‌ ‌ملی بمانند تا چند ماه دیگر بتوانیم در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم.