به گزارش تابناک، لازم به ذکر است اگر برای این سایت تقلب مهم بود باید ترتیبی میداد تا هر شخص بتواند یک رآی دهد. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان، اسامی محبوبترین فوتبالیستهای هر قاره را منتشر کرد. در این فهرست پس از یاسرالقحطانی از عربستان، نام علی کریمی و فرهاد مجیدی به عنوان دومین و سومین بازیکن محبوب قاره کهن به چشم میخورد، اما مقابل نام این دو بازیکن از عبارت Disqualified استفاده شده و این نشان میدهد که فدراسیون بین المللی این دو بازیکن را ردصلاحیت کرده است. دلیل این کار هم استفاده هوادارانشان از "نرم افزار های غیر مجاز افزایش رای دهی” اعلام کرده است.

در رده بندی محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان، فرهاد مجیدی و علی کریمی در حالی در فهرست اعلام شده حذف شدند که بر اساس آخرین مرحله رده بندی در دسامبر گذشته بالاتر از تمام بازیکنان جهان - نه فقط آسیا - در صدر قرار گرفته بودند.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان امروز(جمعه) اسامی محبوب‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال را اعلام کرد که در میان بازیکنان قاره آسیا یاسر القحطانی از عربستان با ۱۷هزار و چهارصد و شصت رای عنوان محبو‌ب‌ترین بازیکن قاره کهن را به خود اختصاص داده است. اما این انتخاب در حالی صورت گرفت که دو ستاره‌ی محبوب ایرانی آرای بسیار بیشتری را در مراحل قبلی به دست آورده بودند.

پس از این بازیکن عربستانی نام فرهاد مجیدی و علی کریمی در حالی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته که تعداد آرای این دو بازیکن درج نشده است. مجیدی و کریمی پیش از این در آخرین مرحله‌ی نظرسنجی که در ماه دسامبر اعلام شد، به ترتیب با بیش از ۲۶۶ هزار و ۲۴۳ هزار رای نه تنها در قاره آسیا، بلکه در میان تمام بازیکنان فوتبال جهان در رده‌های اول و دوم قرار داشتند.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال جهان نام مجیدی و کریمی را در رده‌های دوم و سوم قرار داده و یاسر القحطانی را با ۱۷ هزار رای محبوب‌ترین بازیکن آسیا دانسته و این نشان می‌دهد که آرای قبلی مجیدی و کریمی در نظر گرفته نشده است، چراکه در غیر این صورت قحطانی رده نخست را به دست نمی‌آورد. عبارت Disqualified که مقابل نام این دو بازیکن درج شده هم به این معنا است که منبع منتشر کننده این رده بندی آرای مجیدی و کریمی را به رسمیت نشناخته است که این مساله می‌تواند به دلیل هجوم کاربران ایرانی به این سایت و شرکت در نظرسنجی باشد.

این دو بازیکن به دلیل تقلب هوادارانشان در ارسال رای های متعدد از سوی آی پی های منحصر به فرد از نتایج کنار گذاشته شده اند

اظهار نظر شفاف برخوردار نبوده اند، اینجاست که هر امکان تکنولوژیکی به امکانی برای بروز ایده ها تبدیل می شود. کلیک کردن، فرستادن اس ام اس یا نوشتن نظر زیر یک مطلب با مشخصاتی که جایی ثبت نمی شوند می تواند روشی بی خطر برای اعتراض یا گاهی فریاد زدن هویت باشد.

این بروز تکنولوژیکی با ترکیب شدن با نگاه ملی شدت بیشتری می گیرد، مثلا زمانی که رای دهنده با این تصورکه مثلا با رای دادن به علی کریمی یا فرهاد مجیدی به عنوان نمایندگان ایرانی به تولید یک وجهه موجه برای ایران کمک می کند. احتمالا در نظر گرفتن نکاتی قبل از شرکت در نظرسنجی ها می تواند برای رای دهندگان ایرانی مفید باشند.

اینکه رای های متعدد و گاها تکراری به نمایندگان ایران لزوما احترام و تشخص برای ایران به همراه نمی آورد و اینکه نگاه ناشی از افراطی گری ملی گرایانه یک نگاه سازنده نیست.