فارس:در ابلاغیه علی لاریجانی به روزنامه رسمی کشور آمده است، با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده ۱ قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده ۱ قانون مذکور، یک نسخه تصویر قانون تفسیر ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانهها برای درج در روزنامه رسمی ارسال میگردد.

بنابراین گزارش، در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم(۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تفسیر ماده(۱۲) قانون هدفمندکردن یارانه‌ها که با عنوان طرح دوفوریتی استفساریه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۶/۱۰ / ۱۳۹۰ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.

در موضوع استفساریه آمده است: آیا منظور از عبارت «تمام منابع حاصل از اجرای این قانون» در ماده(۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۵/۱۰ / ۱۳۸۸ فقط مابه‌التفاوت قیمت فروش حاملهای انرژی و سایر موارد موضوع این قانون قبل و بعد از اجرای این قانون است؟
پاسخ مجلس به استفساریه از این قرار بوده است: بلی، منظور از عبارت تمام منابع حاصل از اجرای این قانون در ماده(۱۲) قانون هدفمندکردن یارانهها فقط مابهالتفاوت قیمت فروش حاملهای انرژی و سایر موارد موضوع این قانون قبل و بعد از اجرای این قانون است و شامل حق انشعابها و کل مبالغ حاصل از فروش آنها نمیشود.