به نوشته روزنامه رسالت،منصورپورحيدري افزود: تعطيلات يك هفتهاي اخير فرصتي بود تا استقلال براي بازي سخت مقابل فولاد آمادگي خوبي پيدا كند.

مسابقه امروز، مصاف حساسی برای استقلال خواهد بود چرا که می‌تواند با کسب پیروزی درآن، دوباره روند صعودش را از سر گیرد؛ هرچند به خوبی می‌دانیم با چه تیم قدرتمندی بازی داریم که پیروزی برآنها حتی در تهران هم کار سنگینی است.

پورحیدری در توضیح علل ناکامی‌های استقلال طی دو بازی اخیر، اظهار کرد: استقلال نتایج خوبی در نیم‌فصل نخست لیگ برتر گرفت و توانست فاصله‌اش را با تیم‌های دیگر زیاد کند.
تعطیلات نیم فصل فرصت مناسبی برای بازسازی و ریکاوری یک تیم بود تا بتواند نیم‌فصل دوم را با قدرت آغاز کند، اما به‌خاطر تداوم حضور استقلال در جام حذفی، عملا این امکان برای ما میسر نشد.

ضمن اینکه بعضی بازیکنان اصلی تیم هم شرایط متفاوتی را برای تیم به‌وجود آوردند. مجیدی که به قطر رفت و کرارهم ازاستقلال جدا شد. تیموریان که از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم در مرکز میدان بود هم آسیب دید؛ ضمن اینکه حیدری و میداوودی هم به خاطر مصدومیت مدت‌ها تمرین نمی‌کردند و در با‌زگشت‌شان با شرایط ایده‌آل قبل خود فاصله داشتند. همچنین چند بازیکن خارجی هم به ترکیب اضافه شد که هماهنگ شدن آنها با سایر نفرات و رسیدن به وضعیت فنی مطلوب زمان‌بر بود.

تمام اينها دلايلي بود تا استقلال درچند بازي گذشته، اوضاع متعادلي نداشته باشد.پورحيدري تاكيد كرد: بازيكنان تيم طي يك هفته گذشته انگيزه زيادي براي آمادهتر شدن داشتند و تلاش زيادي براي اين هدف كردند.