سرویس ورزشی افکار نیوز - لیورپول که در حضور ۴۴ هزار نفر تماشاگر میزبان منچستریونایتد بود، با گل دیرهنگام درک کویت، با نتیجه ۱-۲ به پیروزی رسید.

لیورپولی‌های میزبان بازی را بسیار تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۲۱ توسط دانیل اگر به گل رسیدند. اما منچستریونایتد در همان نیمه اول(۳۹ دقیقه) این گل را با نفوذ رافائل و ضربه دقیق جی سونگ پارک کره ای جواب داد. روند بازی پس از آن به گونه‌ای بود که انتظار می‌رفت تکلیف تیم صعود کننده در بازی تکرار در زمین منچستریونایتد تعیین شود، اما در دقیقه ۸۸ درک کویت با استفاده از ضربه سر هم‌تیمی‌اش اندی کارول گل برتری لیورپول را به ثمر رسانده و موجب صعود این تیم به دور پنجم جام حذفی شود.

این بازی تا حدی تحت‌ تاثیر حادثه درگیری پاتریس اورا و لوئیز سوارز در اکتبر گذشته قرار داشت که منجر به محرومیت ۸ مسابقه‌ای بازیکن لیورپول به دلیل رفتار نژادپرستانه شده بود.

در دیگر مسابقه حساس جام حذفی نیز دو تیم لندنی چلسی و کوئینز پارک رنجرز به مصاف هم رفتند. این بازی که به میزبانی رنجرز و با حضور بیش از ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد با گل خوان ماتا در دقیقه ۶۲ که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به سود چلسی خاتمه یافت.

این بازی نیز به نوعی تحت‌الشعاع پرونده شکایت از جان تری به دلیل رفتار نژادپرستانه علیه آنتون فردیناند در دیدار پیشین دو تیم در همین ورزشگاه در لیگ برتر، قرار داشت. حساسیت تا حدی بالا بود که فدراسیون فوتبال انگلستان برای جلوگیری از تنش، از دو تیم خواسته بود که در شروع و پایان این بازی بازیکنان حریف با یکدیگر دست ندهند.

دو تیم بولتون و نوریچ نیز در دو بازی مهم دیگر این مرحله جام حذفی فوتبال انگلستان با غلبه بر تیم‌های سوانزی و وست برامویچ به دور پنجم راه یافتند.

همچنین تیم دسته پایینی برایتون با پیروزی ۰-۱ بر نیوکاسل شگفتی ساز شد و به مرحله بعد راه یافت.