سعيد رضا عاصمي که از سوي وزير ورزش و جوانان مامور رسيدگي به پرونده واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس شده است، در گفتوگو با ايسنا، از جلسه با مسئولان سازمان خصوصي سازي و فرابورس خبر داد و اظهار کرد: به همراه رويانيان با مسئولان سازمان خصوصي سازي و فرابورس در دو جلسه شرکت کرديم، همه با روند کار براي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس موافق بودند. در حال آماده کردن مستندات هستيم.


وی درباره نحوه واگذاری باشگاه‌های سرخابی یادآور شد: قرار است شرکتی به عنوان «هواداران» تاسیس شود و در قالب تعاونی سهامی عام فعالیت کند تا هواداران این دو تیم بتوانند از باشگاه مورد علاقه‌شان سهم بخرند. بخش دیگر هم به صورت بلوک های ۱۰ تا ۱۵ درصد به چند ارگان واگذار خواهد شد. اساسنامه شرکت هواداران هم در حال تنظیم است.


مامور رسیدگی به پرونده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا بلوک‌های ۱۰ تا ۱۵ درصدی به اشخاص حقیقی که از طرفداران دو باشگاه هستند واگذار می‌شود یا این که حتما باید به ارگان‌ها اختصاص یابد؟ خاطر نشان کرد: سازمان فرابورس باید در این باره تصمیم بگیرد که اشخاص حقیقی اهلیت و صلاحیت دارند یا نه. هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده و قرار است در طول روند واگذاری تصمیم گیری صورت گیرد.


عاصمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چند درصد سهام دو باشگاه به شرکت هواداران اختصاص خواهد یافت؟ تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد به آن‌ها واگذار می‌شود.


مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از موافقت مسئولان سازمان خصوصی سازی با این نحوه واگذاری خبر داد و به ایسنا گفت: وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی سازی و فرابورس و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با این شیوه واگذاری به توافق رسیدند. آخرین جلسه هم در بحثواگذاری باشگاه‌های سرخابی دو هفته‌ قبل برگزار شد.


وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی مسئول تدوین اساسنامه شرکت هواداران است؟ یادآور شد: به دستور وزیر قرار است من به همراه گروهی از افراد حقوقی اساسنامه را آماده کنیم.


مامور رسیدگی به پرونده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که سرانجام این باشگاه‌ها تا چه زمانی واگذار می‌شوند؟ اظهار کرد: با توجه به انتقال واگذاری این باشگاه‌ها از گروه یک به گروه دو لیست واگذاری تا پایان سال ۹۲ باید این اتفاق بیفتد، اما وزیر می‌خواهد حتما تا سال آینده این باشگاه‌ها واگذار شوند.


رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی همچنین درباره وضعیت پروژه‌ «نقش جهان» به ایسنا گفت: ما برای پایان این پروژه‌ دو راه داریم. اول این که از طریق فاینانس با وزارت اقتصاد و دارایی پروژه‌ را به اتمام برسانیم و دوم این که سال آینده بودجه خوبی را برای تکمیل این پروژه‌ در نظر گرفتیم که تقریبا دو برابر بودجه قبلی و چیزی معادل ۱۲ میلیارد تومان است. البته فکر نمی کنم که کل پروژه‌ به پایان برسد. بخشی از کار در سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید. از طرفی استاندار اصفهان قول داده که تامین منابع مالی کند، اگر این اتفاق بیفتد در سال ۹۱ نقش جهان تکمیل می‌شود.