پرسپولیس در قطر غریبه نیست

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره ارزیابی اش از بازی این تیم برابر  السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس امروز بازی سختی پیش رو دارد چرا که چند بازیکن اصلی خود را ندارد و با دست خالی باید به مصاف السد قطر برود. به نظرم اگر بازیکنان پرسپولیس  با حداقل امتیاز و کمترین گل خورده از زمین مسابقه خارج شوند  به نوعی شاهکار می کنند. 

او ادامه داد: السد قطر تیم چند ملیتی محسوب می شود که هزینه میلیاردی کرده است و بهترین بازیکنان را در خط هافبک و حمله دارد وسید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده مدافعان پرسپولیس کار سختی در بازی امشب دارند.

سیامک نعمتی بهترین گزینه برای دفاع راست است 

عربشاهی درباره بهترین گزینه برای دفاع راست پرسپولیس در غیاب حسین ماهینی  گفت: سیامک نعمتی بهترین گزینه  برای دفاع راست است چرا که او در پیکان سابقه بازی در این پست را دارد و بازیکن قدرتی است و از عهده این پست برمی آید. همچنین شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی می توانند کمربند دفاع میانی را محکم کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره  بهترین گزینه برای هافبک دفاعی در غیاب کامیابی نیا  تصریح کرد:  به نظرم نوراللهی باید جلوی دفاع وسط بازی کند و عالیشاه و بشار رسن هم وینگرهای پرسپولیس در بازی با السد قطر باشند تا غیبت کامیابی نیا احساس نشود.

خط دفاع پرسپولیس باید از یک سوم میانه زمین چیده شود 

او درباره راهکار پرسپولیس برای نتیجه گیری برابر السد قطر اظهار کرد: به نظرم برانکو باید خط دفاع خود را از یک سوم میانی زمین بچیند تا جلوی حملات حریف قطری را بگیرد. اگر پرسپولیس از یک سوم زمین خود دفاع کند  حملات متعدد مهاجمان السد باعث می شود که مدافعان سرخپوش اشتباه کرده و گل های زیادی دریافت کنند.

عربشاهی  بیان کرد: در ابتدا باید بگویم که از رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گلایه مند هستم چرا  که با توجه به اینکه بازی پرسپولیس و السد قطر در سطح ملی است همکاری لازم را با این تیم انجام ندادند. به نظرم تاج غرض ورزی می کند و از باشگاه پرسپولیس حمایت های لازم را نکرد. به طور حتم بازیکنان پرسپولیس بعد از دربی پایتخت از لحاظ بدنی به مشکل خوردند و برای نتیجه گیری برابر السد قطر باید ریکاوری خوبی کنند.

غیرت بازیکنان مانع از اثرگذاری نبود برانکو در نیمکت می شود 

عربشاهی درباره اینکه نبود برانکو روی نیمکت پرسپولیس تاثیر گذار است یا نه! گفت: به طور حتم نبود برانکو در این بازی تاثیر گذار است اما بازیکنان با غیرت خود نمی گذارند این موضوع روی بازیشان تاثیر منفی بگذارد.

پرسپولیس در قطر غریبه نیست 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم السد قطر بلیت رایگان در اختیار دانش آموزان قطری گذاشته است، تصریح کرد: تیم های قطری همانند السد تماشاچی زیادی ندارند بنابراین از طریق شیوه هایی سعی می کنند که تماشاگر به ورزشگاه خود بکشانند. تیم پرسپولیس برخلاف حریف قطری خود هوادار زیادی دارد و بهترین تماشاچی را در دنیا در اختیار داریم. مطمئن باشید پرسپولیس در قطر هم غریبه نیست چرا که ایرانی های مقیم قطر این تیم را امشب تنها نمی گذارند و برای تشویق به ورزشگاه می آیند.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم پرسپولیس در قطر امتیاز لازم را بگیرد و با دست پر به تهران بازگردد. اگر سرخپوشان پایتخت امشب عقب بکشند و از یک سوم زمین خود دفاع کنند به طور حتم با مشکل مواجه می شوند. به هر حال در صورتی که پرسپولیس از عمق دفاع وسط السد قطر نفوذ کند همانند استقلال می تواند گل بزند.