مسعود معینی در گفتگو با مهر در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این انتخابات همیشه فرمایشی بوده و یک کاندیدا که مورد نظر وزارت ورزش است رای می آورد که این چیز جالبی نیست. من یکبار در مجمع بودم و از نزدیک مشاهده کردم که دموکراسی در انتخابات رعایت نمی شود.

وی افزود: هر چند در ظاهر افراد زیادی برای حضور در انتخابات ثبت نام می کنند، اما در نهایت همه به نفع یکی کنار می کشند و آن هم کسی نیست جز گزینه مورد تاکید وزارتخانه. به نظرم مجمع فدراسیون فوتبال باید در این مدت یک جلسه اضطراری برگزار می کرد و به بررسی عملکرد فدراسیون می پرداخت. جلسه اعضای مجمع و توافق آنها می توانست به برگزاری بهتر انتخابات و حفظ دموکراسی در آن کمک کند.

معینی با بیان اینکه به نظر می رسد اینبار هم کفاشیان رئیس فدراسیون شود، تاکید کرد: هر چند عملکرد فدراسیون را مثبت نمی دانم، اما نباید این را فراموش کرد که کفاشیان در این چهار سال سبک و شیوه مدیریتش را تغییر داده و کاملا با فوتبال آشنا شده است. او ارتباطات و تجربیات زیادی را به دست آورده است که می تواند به فوتبال کمک کند. علاوه بر این نمی توان تمام ناکامی های فدراسیون فوتبال را به پای رئیس آن نوشت.

رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با انتقاد از هیئت رئیسه این فدراسیون، خاطرنشان کرد: کفاشیان خیلی تلاش کرد که به فوتبال کمک کند، ولی ریشه تمام مشکلات و در واقع مقصر اصلی را باید هیئت رئیسه دانست. اعضای هیئت رئیسه افرادی نبودند که بتوانند به فوتبال کمک کنند. آنها بر اساس روابط سیاسی انتخاب شده بودند و نمی توانستند دردی از فوتبال را دوا کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هیئت رئیسه بازوی اصلی فدراسیون فوتبال است و اگر از افراد فوتبالی و خلاق تشکیل شود می توانند با برنامه های کارشناسی این ورزش را به سمت پیشرفت سوق دهند.

معینی در خصوص مهمترین اولویت های کاری رئیس بعدی فدراسیون فوتبال گفت: رئیس بعدی باید دارای سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت باشد. در این میان صعود تیم ملی به جام جهانی که یک برنامه کوتاه مدت است باید دغدغه اصلی رئیس بعدی باشد. رسیدن به این هدف با وجود نگین گرانبهای فوتبال ما یعنی کارلوس کی روش دور از دسترس نیست.

وی از توجه به تیم های پایه به عنوان دومین دغدغه رئیس بعدی یاد کرد و افزود: تیم های فوتبال پایه ما در چهار سال گذشته نتایج خوبی نگرفته اند. نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید نیاز به توجه بیشتری دارند و باید سرمایه گذاری های بیشتری روی آنها صورت بگیرد.

رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر کفاشیان قصد دارد در انتخابات شرکت کند باید در فدراسیون تغییرات اساسی ایجاد کند. او باید از افرادی استفاده کند که دلسوز فوتبال هستند و در کار خود تخصص دارند.