به گزارش فارس، پس از کاهش سهمیه فوتبال ایران از ۴ تیم به ۳ تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مقرر شد یک سهمیه ایران از طریق بازیهای پلی آف به لیگ قهرمانان راه یابد. استقلال و ذوب آهن که رتبههای دوم و سوم لیگ برتر را به دست آورده بودند، اکنون باید برای رسیدن به آسیا در مرحله اول پلی آف به مصاف یکدیگر بروند.

استقلال در این دیدار از امتیاز میزبانی برخوردار است ساعت ۱۷:۱۵ روز جمعه در ورزشگاه آزادی می‌تواند از این امتیاز استفاده کند هر چند مسئولان این باشگاه از عدم استقبال هواداران گلایه کرده‌اند.

استقلال در شرایط خوبی قرار ندارد و پس از شکست در دربی و از دست دادن دو امتیاز در دیدار با سایپا باید رو در روی ذوب آهن قرار بگیرد. میلاد میداودی نیز این مسابقه را به دلیل مصدومیت از دست داده تا پرویز مظلومی نسبت به گذشته دغدغه و نگرانی بیشتری داشته باشد.

در آن سوی میدان ذوب آهن هم شرایط چندان مناسبی ندارد. این تیم که با مشکلات مالی فراوانی مواجه است، برای حضور در کرمان و دیدار با مس سرچشمه با مشکلات زیادی روبرو شد و بازیکنان این تیم قصد سفر به این شهر را نداشتند اما در نهایت با پا درمیانی مدیران باشگاه این قضیه حل شد.

شاگردان ابراهیم‌زاده که سابقه نایب قهرمانی در آسیا را دارند، حالا برای رسیدن به مرحله گروهی در گام اول باید از سد استقلال عبور کنند. برنده این دیدار ۲۹ بهمن سال جاری میزبان الاتفاق عربستان که مربیگری آن را برانکو بر عهده دارد، خواهد بود.

این مرحله از بازیها به صورت تک حذفی برگزار میشود و فرصت جبرانی نخواهد بود. بنابراین استقلال و ذوب آهن همین یک بازی را فرصت دارند.