به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی دایی پس از شکست یک بر صفر خانگی مقابل داماش گیلان گفت: در صحنهای که داماش به گل رسید مهاجم آنها ۲ متر در آفساید بود اما کمکداور آن را اعلام نکرد. داوری در مجموع بسیار ضعیف بود. مثل آب خوردن سوت میزنند و اشتباه میکنند اما عین خیالشان هم نیست. هیچکس با قانون کار نمیکند و هر کاری که میخواهند انجام میدهند.
وی ادامه داد: چرا کمیته داوران در مورد اعتراض ما به بازی با مس سرچشمه رسیدگی نمی‌کند؟ چه کسی می‌خواهد تاوان این همه اشتباه را بدهد؟ به نظر من نتایج خیلی از بازی‌ها را داوران تعیین می‌کنند. کار دیگر از اشتباه گذشته و قضاوت‌ها سمت و سو گرفته است.
دایی در پاسخ به این سؤال که آیا درست است تیم‌ها به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کنند، گفت: اشتباهات آنقدر زیاد شده که تیم‌ها مجبورند برای احقاق حق خود به فیفا و AFC شکایت کنند، وقتی علناً از اشتباهات داوران حمایت می‌کنند باید هم ما یک داور در آسیا نداشته باشیم. متاسفانه تیم‌هایی مانند راه‌آهن که در پائین جدول قرار دارد موش آزمایشگاهی شدند.
سرمربی راه‌آهن عنوان کرد: ‌ اگر کمک داور این بازی بین‌المللی است نباید به این شکل و واضح اشتباه کند و جرم اشتباه یک کمک داور بین‌المللی بیشتر است.
دایی در مورد محرومیت حاج بابایی داور دیدار راه‌آهن و مس سرچشمه تاکید کرد: ‌ چرا او را محروم کردند؟ اگر به قول خودشان قانون را اجرا کرده نباید محرومش کنند و اگر اشتباهش ثابت شده چرا بازی ما را تکرار نمی‌کنند؟
سرمربی راه‌آهن در مورد بازی گفت: تیم ما همه جوره برتر از داماش بود و موقعیت‌های زیادی بدست آوردیم. وقتی فرصت‌ها را از دست می‌دهیم یک ضرر به خودمان وارد می‌کنیم و متاسفانه داوری هم طور دیگر ما را آزار می‌دهد. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و اعتراض کنم اما دلم می‌سوزد که تلاش شاگردانم با یک سوت و یک پرچم به هدر می‌رود. همیشه حرف حق را زدم و مسئله ما دیگر از انتقاد گذشته است. روزی که بدانم نمی‌توانم در مملکتم حرفم را بزنم مطمئن باشید از ایران می‌روم.
وی اضافه کرد: متاسفانه در برنامه ۹۰ هم کارشناسانی میآورند که علناً جلوی مردم صحنهها را اشتباه کارشناسی میکنند. البته آنها هم با کمیته داوران کار میکنند و اگر به ضرر این کمیته نظر بدهند شاید برایشان مشکل ایجاد شود. از داوری که نمیداند دستش را باید کدام سمت بلند کند چه انتظاری دارید؟