سرویس ورزشی افکار نیوز - تیمهای استقلال و ذوب آهن عصر امروز مسابقه پلیآف خود را برای ورود به پیکارهای فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی ساعت ۱۷:۱۵ برگزار خواهند کرد .

پس از کاهش سهمیه فوتبال ایران از ۴ تیم به ۳ تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مقرر شد یک سهمیه ایران از طریق بازی‌های پلی آف به لیگ قهرمانان راه یابد.

استقلال و ذوب آهن که رتبه‌های دوم و سوم لیگ برتر را به دست آورده بودند، اکنون باید برای رسیدن به آسیا در مرحله اول پلی آف به مصاف یکدیگر بروند.

استقلال در شرایط خوبی قرار ندارد و پس از شکست در دربی و از دست دادن دو امتیاز در دیدار با سایپا باید رو در روی ذوب آهن قرار بگیرد.

و ذوبی‌ها فصل یازدهم را با مشکلات مالی آغاز کرده و در طول ۲۵ هفته گذشته نشانی از آن تیم مقتدر و سازمان یافته دور‌ه‌های گذشته ندارد،

البته شرایط مسابقات آسیایی با لیگ تفاوت قابل توجهی دارد و نمی‌توان به صرف بد نتیجه گرفتن ذوب در لیگ، در آسیا نیز چنین برداشتی داشت

این مرحله از بازی‌ها به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و فرصت جبرانی نخواهد بود. بنابراین استقلال و ذوب آهن همین یک بازی را فرصت دارند.

از ابتدای قرن ۲۱(از سال ۲۰۰۱) این دو تیم تاکنون باهم ۲۳ مرتبه در رقابت‌های لیگ داخلی کشور روبرو شده‌اند که سهم آبی‌های تهرانی ۱۰ پیروزی بوده و ذوبی‌ها در کارنامه خود ۶ برد را ثبت کرده‌اند.

دراین میان ۷ بازی نیز با نتیجه تساوی و تقسیم امتیازات خاتمه یافته است.

استقلالی‌ها در اولین و آخرین دیدار خود در قرن جاری پیروز میدان شدند و در سال ۲۰۰۰ و در شرایطی که در میهمانی ذوبی‌ها در اصفهان حضور یافتند، پیروزی ۲ بر صفر را کسب کردند.

در آخرین بازی خود تا قبل از این رویارویی(جدال رفت لیگ برتر فصل جاری) با نتیجه‌ای مشابه پیروز شدند.

گفتنی است، که برنده این دیدار ۲۹ بهمن میزبان الاتفاق عربستان است.