فيروز كريمي در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران افزود: در برهه اي از زمان در حق مربياني نظير فرهاد كاظمي،فراز كمالوند و خود من اجحاف شد و بدون اينكه دليل موجهي داشته باشند ما را از مربيگري در ليگ برتر محروم كردند و دليل اين محروميت را هيچكس به ما نگفت: به نظر من ف.ك ها اصليترين مربيان دنيا هستند و هيچكس مثل ما نبود!

*درشرایط مساوی از آشنایانم در ترکیب اصلی استفاده می‌کنم

کریمی در بخش دیگری از صحبتهایش در مورد انتقاداتی که از وی به دلیل حضور شاهین شفیعی در تیم شاهین می شد، گفت: شاهین شفیعی نو‌ه‌ی خاله من است و بازیکن بسیار لایقی است و این موضوع را در تیم‌هایی که حضور داشته نشان داده، ‌حضور یک بازیکن که با من نسبت دارد نیز موضوع عجیبی نیست، ‌چون شفیعی با من نسبت دارد نباید فوتبال بازی کند؟ این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد که حتی در مورد سرمربیانی مثل مالدینی، ‌کرانچار، ‌کرایف نیز اتفاق می افتد و حتی در کشورمان نیز زمانیکه مرحوم ناصر حجازی سرمربی استقلال بود آتیلا در این تیم بازی می‌کرد، من در شرایط مساوی ترجیح می‌دهم از آشنایانم در ترکیب تیم استفاده کنم زیرا آنها با جان و دل برای من و تیمشان بازی می‌کنند.

*اگر قصد مربیگری درلیگ برتر را داشتم در شاهین می‌ماندم

وی تصریح کرد: فعلاً قصد مربیگری در هیچ کجا را ندارم و تمام صحبت‌هایی که در مورد حضور من در تیمهایی نظیر مس سرچشمه و غیره مطرح می شود شایعه است، فعلاً به دلیل بیماری قصد استراحت دارم و اگر می‌خواستم مربیگری کنم در تیم شاهین می‌ماندم زیرا شرایط در آنجا بسیار مساعد بود و تیم بسیار خوبی داشتیم، امیدوارم تیم‌شاهین در بازی‌های آینده موفق باشد و بتواند هواداران خونگرم بوشهری را که با جان و دل تیمشان را دوست دارند خوشحال کند.

*استادیوم مشهد به عنوان مزرعه نمونه انتخاب می شود!

فیروز کریمی افزود: بازی در استادیوم مشهد برای ما بسیار دشوار و سخت بود زیرا زمین ‌آنجا فقط برای کشاورزی مناسب بود و فکر می‌کنم اگر به آنجا خوب رسیدگی شود بتوان محصولات بسیار خوبی از آنجا درو کرد بطوریکه آن ورزشگاه قابلیت تبدیل شدن به مزرعه نمونه کشور را دارد، فارغ از این بحث‌ها مسئولان باید فکری اساسی به حال زمین‌ها بکنند زیرا زمین اصلی‌ترین بخش برگزاری بازی فوتبال است ولی هم اکنون بسیاری از زمین‌های ما از شرایط استاندارد برخوردار نیستند.

*با حضور فراز کمالوند و محمود شافعی در کادر فنی و فری کله‌پز به عنوان رئیس هیئت اُمنا تیمی قدرتمند تشکیل می‌ دهیم

فیروز کریمی مربی شوخ طبع فوتبال کشورمان که در یک کارواش بزرگ به همراه فراز کمالوند و محمود شافعی حضور داشت گفت: قصد داریم در این کارواش یک تیم فوتبال تشکیل دهیم و مطمئن هستم که بسیاری از مشکلات را در اینجا نداریم.

زمین اینجا که آسفالت است در بدترین شرایط آب و هوایی بهترین کیفیت را دارد به طوریکه برای انجام باری اتومبیل‌ها به داخل پارکینگ هدایت می‌شوند و زمین آماده بازی می‌شود، زمین ما از نور کافی برخوردار است زیرا در این‌جا نورافکن به اندازه لازم وجود دارد.

قصد دارم فری کله‌پز که از دوستان قدیمی من است را به عنوان رئیس هیئت امنا معرفی کنم، ‌در اینجا ما هیچ گونه مشکل مالی نیز نداریم زیرا گونی‌گونی پول وارد اینجا می‌شود!

قصد دارم در اين تيم فقط از آشنايانم استفاده كنم و مطمئن هستم با جان و دل و تمام توان بازي ميكنند و با كادري كه داريم جزو مدعيان هستيم، حسن صافكار، محمدنقاش و ديگران جزو تركيب اصلي ما هستند و مشكل پرداخت نيز نداريم، اگر چه پرداختي ما كم است اما هميشه به موقع حقوق بچهها پرداخت شده است ، در كل ما در اينجا تيم بسيار خوبي داريم