مردم انتظار دارند که تیم ملی در این دوره به قهرمانی برسد

رضا ترابیان در مورد حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: کی‌روش و کادر فنی تیم ملی سال‌ها است که با تیم ملی کار می‌کنند و تجربه خوبی به دست آوردند. کی‌روش کاملاً با فرهنگ ایرانی‌ها و فوتبال آسیا آشنا شده است و می‌داند که چقدر مردم ایران دوست دارند در این جام تیم ملی قهرمان آسیا شود. البته این کار بسیار دشوار است ولی کی‌روش اهمیت این مسئله را درک می‌کند.

وی افزود: تیم ملی بهترین بازیکنان داخلی و خارجی را در اختیار دارد. ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه وجود دارد که همه را به موفقیت تیم ملی امیدوار کرده است.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حضور بازیکنان خوب در خط حمله ایران اظهار داشت: دست کی‌روش در فاز هجومی تیم ملی کاملاً باز است. ما علیرضا جهانبخش را داریم که یک فصل رؤیایی را پشت‌سر گذاشت و به لیگ انگلیس رسید، سردار آزمون بازیکن جوان و با تجربه‌ای است، سامان قدوس در لیگ فرانسه بازی می‌کند و یکی از بهترین‌ها است، مهدی طارمی هم مهاجم کاملی است اما او در انتخاب تیم‌هایش خوب عمل نکرده است. به هر حال در خط حمله بازیکنی مثل مهدی ترابی را هم داریم که جوانی آینده‌دار است. در خط حمله ایران به مشکل برنمی‌خورد.

ترابیان در مورد شانس موفقیت تیم ملی گفت: برای ایران صعود از گروهش کار آسانی است و مردم انتظار دارند که تیم ملی در این دوره به قهرمانی برسد. امیدوارم با تلاش بازیکنان و هدایت فنی کارلوس کی‌روش بتوانیم به جمع چهار تیم برتر آسیا برسیم و بعد از سال‌ها قهرمان آسیا شویم که این مهم دور از دسترس نیست البته اگر اتفاق خاصی رخ ندهد.

وی در مورد اینکه منظورش از اتفاق خاص چیست، گفت: به هر حال در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست گاهی شرایط بر وفق مراد پیش نمی‌رود و بازی گره می‌خورد و همه چیز برای حریف جفت و جور می‌شود. البته کی‌روش با تیمی که ساخته همیشه روسفید بوده است. او به خوبی می‌داند که تیم ملی را چگونه هدایت کند و امیدوارم که این بار جام قهرمانی به تیم ملی فوتبال ایران برسد.