افکار نیوز:سيد حميد سجادي در گفتوگو با ايسنا، درباره مسايل مختلف از جمله انتخابات فدراسيون فوتبال، برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان، وضعيت تيمهاي المپيكي، انتخابات فدراسيونها و ... سخن گفت كه متن اين مصاحبه را در ادامه ميخوانيد:

* آقای سجادی! خبرهایی منتشر شده که حسین علی قریب گزینه مورد نظر وزارتخانه برای فدراسیون فوتبال است، آیا این موضوع صحت دارد؟

طرح این مساله کار صحیحی نیست. همه کاندیداها گزینه خانواده‌ فوتبال هستند. اینطور نیست که ما از گزینه خاصی حمایت کنیم. مگر وزارتخانه و فدراسیون از هم جدا هستند؟ همه نامزدها محترم هستند و برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کردند. در نظام اسلامی دولت و ملت یک هدف مشترک دارند. ساختارها هم وظایف را تفکیک کرده که بر اساس آن وزارت‌خانه به عنوان دستگاه سیاستگذار در سطح کلان از جمله فوتبال نظارت و حمایت لازم را دارد.

* یعنی مجمع بدون دخالت وزارتخانه انتخابات را برگزار می‌کند؟

بله. همه کاندیداها طبق اساسنامه ثبت‌نام کرده‌اند و ان‌شاءالله مجمع بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

* در این دوره چهار نفر کاندیدای ریاست فدراسیون شدند که اتفاق مثبتی است. نام نویسی کاندیداهای زیاد، تا چه حد در برگزاری انتخابات آزاد موثر است؟

طبق اساسنامه جدید، این دومین دوره انتخابات است. تعداد زیاد کاندیداها بیانگر رشد مدیریت فوتبال است. خوشحالیم که دوستان زیادی به این باور رسیدند و برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند. معتقدم مشارکت در انتخابات بیانگر رشد ورزش است.

* آقای سجادی! شنیده شده که وزارتخانه از کفاشیان خواسته که انصراف دهد و در انتخابات شرکت نکند.

خیر. بعید می‌دانم وزارتخانه چنین کاری کرده باشد. اگر به کفاشیان گفتیم که در انتخابات شرکت نکند، چرا ثبت‌نام کرده؟ بعید می‌دانم این موضوع صحت داشته باشد. از طرفی، هماهنگی بسیار خوبی میان فدراسیون و وزارتخانه وجود دارد. باید منتظر ماند و دید که رای مجمع در روز انتخابات چیست.

* از شما در طول دوره نام نویسی از کاندیداها، همواره به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال نام برده می‌شد. آیا شما تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتید؟

در فاصله دو روز مانده تا پایان ثبت‌نام از من می‌پرسیدند که آیا می‌خواهم در انتخابات باشم یا نه. با این که بارها گفته بودم، نامزد نمی شوم، اما هیچ کس حرفم را باور نمی‌کرد! من قسم خوردم، تکذیب کردم، اما فرقی نکرد. در آخر هم دیدید که ثبت‌نام نکردم.

* رویانیان هفته پیش گفت که در آذر از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرده اما این استعفا با مخالفت وزارت ورزش روبه‌رو شده است. علت مخالفت با این استعفا چه بود؟

من در جریان استعفای رویانیان نیستم. رویانیان نه استعفایش را به من اعلام کرده و نه رونوشتی به من رسیده است. این موضوع بین خودش و وزیر بوده است.

* هفته پیش شما اعلام کرده بودید از سال آینده نمونه‌گیری در فوتبال از فدراسیون به نادو منتقل می‌شود اما این اظهارنظر با واکنش دکتر هاشمیان روبه‌رو شد.

نادو و وزارت ورزش و جوانان با هم هماهنگ هستند. برخی نظرات شخصی خود را اعلام می‌کنند که برای ما محترم است اما ما از سال آینده بر اساس قانون وظایف‌مان را انجام خواهیم داد.

* اخیرا خبرهایی مطرح شده که قرار است ۲۴ اسفند مراسم تجلیل از قهرمانان سال‌های ۸۹ و ۹۰ برگزار شود.

بنا داریم با هماهنگی کامل و با حضور رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان مراسم را برگزار کنیم. احتمال دارد که تاریخ مراسم یکی، دو روز پس و پیش شود. در تلاش هستیم در هفته سوم اسفند این مراسم را برگزار کنیم.

* تیم ملی کشتی فرنگی روز گذشته قهرمان آسیا شد. درباره این قهرمانی بگویید.

جمعه شب با خطیب تلفنی صحبت کردم و به او خسته نباشید گفتم. خدا را شکر شرایط کشتی خوب است. امیدوارم برآیند این موفقیت‌ها به درخشش ملی‌پوشان در المپیک بینجامد. عملکرد کشتی همیشه امیدوار کننده بوده، اما در مقاطعی هم با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است. توقع مردم هم این است که عملکرد آن‌ها بهتر شود. پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان یک باور عمومی در جامعه ایجاد شده که ورزش در تمامی سطوح رشد داشته باشد که به نظر من درخواست به حقی است. موفقیت کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، کسب سهمیه والیبال، مدال احسان حدادی و بانوان تیرانداز همگی از مواردی هستند که اگر رخ دهند، موجی بسیار بزرگ و مثبت به همراه خواهد داشت.

* وضعیت المپیکی‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط مطلوب است. از علی آبادی و افشارزاده تشکر می‌کنم. به دعوت کمیته‌ هر هفته‌ در جلسات ستاد تدارکاتی بازی‌ها شرکت می‌کنم. کمیته‌ خیلی خوب وضعیت المپیکی‌ها را رصد می‌کند و پا به پای وزارتخانه حرکت می‌کند. مشکل خاصی برای المپیک وجود ندارد، اما هر چه به بازی‌ها نزدیکتر می شویم حساسیت کار بیشتر می‌شود و باید با دقت و تمرکز بیشتری کار کنیم.

* طی روزهای گذشته خبرهایی درباره دوپینگ سه کشتی‌گیر در فینال لیگ برتر به گوش رسید که البته خیلی زود تکذیب شد. با این همه نگرانی‌های زیادی درباره احتمال دوپینگی بودن برخی از کشتی‌گیران مطرح است و شنیده شده که نادو در نظر دارد از همه کشتی‌گیران نمونه گیری کند.

نادو نه تنها برای المپیک بلکه برای همه مواقع مراقبت‌های ویژه‌ای از ورزشکاران می‌کند ولی به مناسبت المپیک تدابیر ویژه‌تری دارد. تقریبا همه مسافران المپیک تا امروز تحت مشاوره و هدایت نادو هستند. هیچ گونه تحرکی از چشمان نادو پوشیده نخواهد ماند. ما اشراف کامل داریم. جای هیچ نگرانی نیست. مگر زمانی که خود ورزشکار نخواهد همکاری کند که این موضوع با آبروی کشور و مردم در تضاد است. گاهی ورزشکاران از روی جهل به طور سهوی و بر اساس اطلاعات غلط از مکمل‌ها دوپینگ می‌کند. اعلام خبر دوپینگی بودن کشتی‌گیران هم یک شیطنت بیش نبود که گزارش آن را به وزیر ارائه کردیم. چطور می‌شود که ظرف ۴۸ ساعت پس از نمونه گیری و قبل از این که نتایج نمونه‌ها از آزمایشگاه کلن به دست ما برسد، اعلام می‌شود که کشتی‌گیران دوپینگی بودند! من با خطیب صحبت کردم و او به آن مقام مسئولی که این خبر را اعلام کرده بود، تذکر داد. فکر نمی‌کنم بتوان به چنین رابطه‌ای، رابطه همکاری گفت! وقتی از آن مسئول سوال کردیم که چرا چنین خبری را اعلام کرده، گفت که می‌خواسته به ملی‌پوشان شوک وارد کند. چنین رفتاری اصلا پسندیده نیست که با روحیه ورزشکار بازی کنند. خوشبختانه ما این مشکل را مدیریت کردیم.

* آقای سجادی! تکلیف مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی چه شد؟ آیا انتخابات بعد از المپیک برگزار می‌شود؟

عجله نکنید.

* گویا قرار است تا پایان سال مجمع انتخابات در فدراسیون پرورش اندام و ژیمناستیک هم برگزار شود.

يكي از مجامع مربوط به فوتبال است. ترافيك كاري مجامع عادي و انتخاباتي زياد است. بايد ببينم برنامهريزيها چطور ميشود. هنوز قطعي نشده، اما احتمال دارد يكي از اين مجامع تا پايان سال برگزار شود.