درخشش بیرانوند نبود تا به الان گل خورده بودیم

تیم ملی ایران اکنون با حضور در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌ها، اکنون یکی از مدعیان اصلی این جام محسوب می‌شود و امیدوار است با حذف ژاپن در نیمه نهایی به حسرت 43 ساله پایان دهد. عبدالله ویسی که این روزها در امارات حضور دارد درباره کیفیت جام ملت‌ها گفت: عملکرد فنی تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها خوب نبود و از آنجا که حریفان مرحله گروهی و حذفی ایران سرسخت نبودند عیار تیم ما به خوبی دیده نشد.

وی با اشاره به نمایش مقتدر تیم ملی برابر چین گفت: تیم ملی در مصاف با چین نمایش قابل تحسینی ارائه داد که نشان دهنده توانایی ما برای رسیدن به فینال است و برای این مهم حتی تیم ژاپن هم رقیب ما نیست. اما ای کاش تیم ملی در سال های قبل نیز همین شیوه هجومی را در پیش می گرفت تا در جام جهانی 2018 از شانس صعود به مرحله حذفی برخوردار می‌شد.

ویسی درباره مصاف تیم ملی ایران برابر ژاپن گفت: تیم ژاپن به رغم اینکه در جام جهانی 2018 روسیه تنها تیمی از آسیا بود که به مرحله حذفی راه یافت ولی از آمادگی آن موقع خود کمی فاصله گرفته است. زیرا حاجیمه موریاسو سرمربی این تیم بازیکنان جوان را به تیم خود تزریق کرد و هر چند آنها با انگیزه و شاداب هستند ولی تجربه کافی ندارند.

سرمربی سابق استقلال خوزستان با اشاره به نمایش خط دفاعی ایران گفت: تیم ملی در بازی های مرحله گروهی موقعیت‌هایی به حریفان داد و اگر درخشش بیرانوند در دروازه نبود حتما گل دریافت می‌کردیم. اما در ادامه مسابقات شکل دفاعی تیم ملی بهتر شد و آنها به انسجام خوبی رسیدند و بعضی از بازیکنان از جمله کنعانی زادگان فراتر از تصور ظاهر شدند.

ویسی در خصوص موقعیت سوزی مهاجمان ایران نیز گفت: یک مهاجم برتر علاوه بر داشتن بار تکنیکی و تاکتیکی از خلاقیت‌های لازم برخوردار است و از اندک فرصت ها به خوبی استفاده می‌کند. ولی به نظرم مهاجمان ایران در داخل زمین و روی نیمکت قابل اعتماد هستند. در دیدار مقابل ژاپن، تیم ملی شانس‌های زیادی برای رسیدن به گل ندارد و تیمی که از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده نکند محکوم به شکست است.

ویسی در پایان با تمجید از حمایت هواداران ایرانی گفت: هدف تمام این رقابت ها در نهایت شاد کردن دل مردم است و همه آنهایی که خود را به امارات رسانده اند و تمام ملت ایران که این رقابت ها را در کشور پیگیری می کنند، دل در گرو موفقیت ایران دارند.